Gå til innhold

den evige diskusjonen: spiser du SALAMI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser spekemat fra Gilde, lege+jordmor sier det ikke er noe problem så lenge det er ferskt. Parmaskinke holder jeg meg unna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA jeg spiser salami med god samvittighet.Hadde jeg bodd i kualalumpur eller lignende hadde jeg ikke gjort det, men i Norge gjør jeg det. Blir sprø av alle disse begrensningene når man er gravid. Holder meg unne rått kjøtt og muggoster,alkohol og røyk. Ellers lever jeg som normalt.

Skrevet

Spekemat kan vi spise når det har vært frosset.

Da jeg var til jordmor så sa hun at det samme gjaldt for salami (regnes som spekemat), så når jeg kjøpte det, så skulle jeg putte det i fryseren i 2 dager, og så etterpå det var det greit å spise :)

Greit å vite :)

Jeg har spist salami hele veien, men nå er den innom fryseren først :)

Skrevet

I mitt 1.svangerskap hadde jeg dilla på salami. Kjøpte og fryste den ned! :) Tok opp etter 2-3 dager :o)

Ingen fare!

Skrevet

Jeg har spist spesielsalami og fårepølse under hele svangerskapet.

Jeg har holdt meg unna annet type spekemat siden det var det jeg ble fortalt at jeg skulle holde meg unna. Alt kjøtt har jeg stekt godt og jeg har holdt meg unna alt annet man skal holde seg unna.

Uansett så har alt gått veldig bra :=)

Skrevet

spiser det når jeg har lyst på det:)

Skrevet

Ja, jeg spiser salami fra Gilde, fordi de har bekreftet at alt blir fryse- og varmebehandlet under produksjonen.

Skrevet

SLUTT Å KALLE FOK HYSTERISKE!! Det er da ikke hysterisk å følge et anbefalt råd! Det må da uansett være opp til hver enkelt av oss å bestemme hva man vil gjøre med sin egen kropp. Vi er da alle voksne, og i stand til å ta egne valg! Folk burde ha såpass respekt at de lar være å kritisere hva alle andre gjør!

Og til deg som sier di spiser salami med god samvittighet, og at alt står bra til med ditt barn.. Du har kanskje ikke fått med deg at skader du kan påføre barnet ditt ved å innta smittet mat, ofte ikke kommer til synlighet før barnet er stort, til og med voksen.. Så akkurat det vet du faktisk ikke..

Sånn! En liten utblåsning...

Hilsen meg som nei jeg har aldri røkt, jeg har ikke rørt alkohol i svangerskapet, ja jeg har spist salami, jeg spiste faktisk en bit fenalår i julen også.. Og røkelaks spiste jeg også! Ingen som tvang meg til det, jeg valgte det faktisk helt selv! Åhhh.. Blåmuggost... nei det har jeg ikke spist, men gud så lyst jeg har på det!!! :)

Skrevet

Jeg spiser både salami, spekemat og sushi! (riktignok sushi bare en gang så langt) jeg tror det går an å være over-forsiktig også jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...