Gjest Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Beklager ordbruken, men nå er jeg rett og slett SUR! Tenkte vi skulle prøve ut litt dresser i år siden så mange her inne sier at den og den dressen er så bra, minst like bra som Reima-tec son osv... Vel jeg er veldig, veldig, VELDIG uenig! Nå har vi to ulike modeller av Reflex dressene (en sånn fra med isbjørner på+ en annen), en Lassie-tec dress som selger i butikken påstod var akkurat det samme som Reima tec, en Helly Hansen dress og en reservedress fra H&M eller Lindex, husker ikke helt hvor den kommer i fra (+ en Reima tec til minstemann). De andre er til de to eldste. Og for de som nå lurer på hvorfor det er så mange...jo, fordi de møkkadressene lekker som noen siler, sømmene går opp og ene fryser attpå til ungen i. Vi bor på vestlandet hvor det er veldig variabelt vær. Masse regn og slaps, men også dager med ned i 10-15 kuldegrader og snø her vi bor. Har hatt Reima-tec fram til nå på alle ungene og aldri opplevd en unge som har vært verken våt eller kald, men nå holdet det søren meg ikke med tre, TRE(!!!) ulike dresser på en regnfull dag i barnehaen til 4 åringen. Han blir kliss våt gjennom alt... Har prøvd å klage på to av dressene, men da får jeg bare høre at jeg kan jo ikke regne med de tåler vann (?!?), og at det er helt normalt at dressene blir slitt og fillete nederst på bena etter en sesong. Vel, jeg ikke IKKE vandt med dresser som er slik... Er siste gang jeg skal høre på folk her inne i hvertfall når det gjedler anbefaling av dresser. Det får heller bare være dyrt med en dress, er uansettbedre enn å måtte kjøpe 2-3 stykk til hver unge. Neste år blir det skikkelige dresser på alle ungene som jeg VET at holder! Phu...godt å få det ut! Litt hormonell i dag og da bare toppet det seg når dress nr 3for i dag også var klissblaut :-(
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Gode dresser er et must!! Hvis ikke slutter barna å like seg ute. Når lillebror vokste ut av reflexdressen som han hadde hjemme rundt på gården, så kjøpte jeg bare en vinterbukse i skogstad. Han har reima i bhg, der har han ikke regntøy i tillegg. Han er aldri våt! Jeg er veldig fornøyd med skogstad buksa. Den er varm og tørr og vindtett. Men er enig med deg, i alle fall ang reflex. De er ikke så vantette som reima. Det har liksom blitt et sånn utrykk med "reima". Men det er vel for en grunn det også!! =)
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Ja, gode dresser er et must for barn som er mye ute, og det er mine. Skogstad er noe jeg har hørt om at flere er fornøyde med, men det får vente til vi velger å bruke 2-delte sett. Foreløpig foretrekker ungene hel kjeledress.
erteposen + 4 Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Har bare hatt en vårdress fra reflex, og den har vært grei. Det er mange dresser som ikke holder stand på vestlandet som fungerte fint det året vi bodde i oslo. Polaren og Pyret sin vinterdress er det største J...vinterdresse vi har hatt. Har forresten god erfaring med skogstad sin her i Bergen til større barn.
mamman til to gutter Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har en venninne som jobber i barnehage og hun sier at hvis det er vått og kaldt ute, så er det kun de med reimadress som de ikke har på regnbukse utenpå dressen. Hun har sikkert ikke vært borti alle dresser, men helt sikkert mange ettersom hun har jobbet mange år i barnehage. Jeg syns egentlig reimadressene er unødvendig dyre, men endte likevel opp med å kjøpe det og er veldig fornøyd med valget.
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Ja, jeg synes også de er spinndyre, var derfor vi ville prøve noe annet i vinter, men det angrer jeg på nå... :-/ Synes det er altfor kaldt til regntøy også, og med regntøy utenpå dressen blir det jo klamt og ekkelt.
Ksenia & Anjem Skrevet 25. februar 2009 #7 Skrevet 25. februar 2009 Min erfaring er at Reimadressene er best til de fra 0-3 år. Altså min 4 åring har Reima dress nå og han er aldri verken vår eller kald i den, MEN nå som han har blitt 4år holder ikke Reimaen mål når det gjelder slitasje, fikk hull ved knærne bare etter 2 mnd. Skal kjøpe Ticket to heaven vårdress når den tid kommer, veldig spent har hørt mye bra om den.. Kommer til å bruke Reima til minien min til han er 3 år Du får jo masse reimadresser på finn da..mange av dem er jo som nye
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 Ja, var litt det jeg opplevde også, men de skal visst ha kommet med en ny nå som er mer slitesterk. Er vanskelig å navigere seg fram i jungelen av dresser... ;-)
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #9 Skrevet 25. februar 2009 Mange som går over til Tec+ når ungene sliter mye på dressene. Ellers er Ticket et veldig godt valg:)
Ksenia & Anjem Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Ja det er mulig tec+ er bedre når det gjelder slitasje..men de koster vel 1500 kr?
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #11 Skrevet 25. februar 2009 Har du prøvd den ut over lenger tid i regnvær og slaps? Og er den dyr? Og slitesterk? Masse spørsmål dette ;-) Vil jo ikke være låst til ett merke, men samtidig er det ikke gøy å få erfaringer så dyrkjøpt som dette heller liksom...
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #12 Skrevet 25. februar 2009 Mange år siden jeg har hatt Ticket nå, men de er i et litt grovere stoff enn Reima og tåler derfor mere juling . Prismessig ligger den på samme nivå som reima. Reimatec+ er dyr ja... derfor vi ikke har den i vårt sortiment. Ticket skal jeg selge fra høsten og det gleder jeg meg til. Må bare ha litt sol og sommer først hehehehehe En annen ting som jeg elsker på Reima er det glatte foret. Selv små barn klarer jo å kle på seg selv. Det er noe andre merker kunne ta lærdom av.... selv Ticket:)
Libido- Skrevet 25. februar 2009 #13 Skrevet 25. februar 2009 Er en grunn til at jeg ikke gidder å prøve annet en reima =) Får masse skryt av den i bhg. Vi bor på nordvestlandet, så er mye regn og slaps her også. Men han er alltid tørr =)
digger Skrevet 25. februar 2009 #14 Skrevet 25. februar 2009 Så bra å høre forskjellige anbefalinger. Jeg hadde Reima til minsten før, men voks ut av den i løpet av vinteren og måtte ha ny. Klarte da ikke å oppdrive størrelsen og måtte bare kjøpe en annen. Valget fallt da på LEGOtec til halv pris, 350 kr. Den har vært utrolig bra, aldri våt og alltid varm. I tillegg er den lett å bevege seg i. Til neste vinter har jeg fått tak i Nanook til halv pris og er veldig spent, men skal jo være bra dresser da:-)
milla84 Skrevet 25. februar 2009 #15 Skrevet 25. februar 2009 Æsj så kjedelig da. Jeg holder meg som regel til dresser jeg har prøvd før som ejg liker. i frykt for å få noe jeg absolutt ikke er fornøyd med.Kan jo hende jeg går glipp av noe bra også men... Man kan ikke få i pose og sekk. . Hvordan er reimaen i slitestyrke i forhold til dresser fra f.eks h&m, sparkjøp, cubus ol? Tenker da kun slitestyrke og ikke noe annet.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. februar 2009 #16 Skrevet 25. februar 2009 Du må huske en ting ang fillete dresser, jo større gutter, jo hardere bruk. Vi sluttet å kjøpe dyre dresser da gutta var 5, fordi de slet ut dressene etter halv sesong uansett merke. Lassie har vi hatt, det var møkk.
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #17 Skrevet 25. februar 2009 Ja slitestyrken til Lassie er latterlig. Måtte vaske den en gang og den ble fillete, da fikk jeg bytte den da (skulle bare mangle!). Jeg vet at de sliter mer på dressene når de vokser til, det var litt av grunnen til at jeg ville prøve noe annet enn det aller dyreste, men går jo ikke an å ha det slik som nå heller. De blir jo våte og kalde jo. Ser de andre guttene som 6 åringen går i klasse med som har Reima, har like hele og fine dresser fortsatt (jobber på samme skole som han går på så derfor ser jeg ungene i noen friminutter når jeg har vakt), så de må jo ha blitt mer slitesterk enn før? Har tidligere bestilt dresser fra Danmark med stort hell, mye billigere, så tror vi går for det ti høsten igjen. Foretrekker heller å måtte bytte en dyr dress midt i sesongen som tross alt holder ungen tørr og varm, enn å bytte ut flere billige dresser hvor ungen blir kald og våt... Må innrømme at jeg er litt fristet til å prøve Skogstad og Ticket sin da, men vi får se hva vi ender med.
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #18 Skrevet 25. februar 2009 Må bare signere digger sin skryt av LegoTec Perfekt dress, aldri våt og kald og lett for en liten kropp å være ute i. Fått gode tilbakemeldinger på den i barnehagen også.
Fire småtroll Skrevet 25. februar 2009 #19 Skrevet 25. februar 2009 He,he, jeg har også gjort flere bomkjøp i år, tenkte jeg skulle være litt økonomisk, men det hjelper jo ikke det når en må kjøpe flere dresser i løpet av sesongen fordi de ikke holder mål... Det jeg nå har kommet frem til er at dressene som koster fra 599,- til 799,- gjerne er vann- og vind AVSTØTENDE, og det er ikke bra nok. Man må gjerne opp i 899,- og oppover for da får man dresser som er vann- og vind TETTE, og det er det man må ha! Jeg er ikke fornøyd med Reima til de to eldste, de sliter hull i dem med en gang, men Skogstad sine både hele og todelte dresser er helt topp. Men ikke de billigste da, må ha de som er tette og ikke bare avvisende, Skogstad har begge deler (og det har forresten Helly Hansen også)...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. februar 2009 #20 Skrevet 25. februar 2009 Skogstad har jeg vært veldig fornøyd med til meg selv. Valgte Reima til vesla nå fordi jeg syntes Skogstad sin dress var litt for tung og klumpete for en liten treåring. Vi har hatt god erfaring med Mikk-line sine "mellomsesong" og vårdresser.
Morratryne Skrevet 25. februar 2009 #21 Skrevet 25. februar 2009 Eldste på 4,5 år har hatt Reflex og Skogstaddress. Reflexen var ok og har gått i arv til lillebror, men Skogstaddressen var noe skikkelig drit. Ble ofte våt og kald. Han har hatt Reimadress i snart 1,5 år nå, og den har bare et lite rift på kneet. Skifter den ut til våren, men det blir Reima neste gang også. Lillebror på 1,5 skal også få Reima. Mener å huske at vi ikke bor så langt unna hverandre, så vet alt om vær og vind her ute på landet. De har 30% på noen Reimadresser på senteret nå :-)
milla84 Skrevet 25. februar 2009 #22 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har hatt en skogstad som reservedress til gutten min på 2.5 år i år. jeg syns den er stiv og tung til han. Mulig det er bedre for de litt større barna,men jeg er ikke helt fornøyd nei.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 25. februar 2009 #23 Skrevet 25. februar 2009 Vi har Lego dress, med Lego-tec, og den er bare fantastisk. aldri våt, trenger ikke regntøy engang. varm og god, myk og god og bevege seg i. Har ikke prøvd reima selv, men har hatt opptil flere kunder i butikken der vi selger Lego, og de sier at Lego sine er myye bedre enn reima. tåler mye mer, og mer vann.. så jeg kjøper det til neste år også, er kjempefornøyd..!
digger Skrevet 25. februar 2009 #24 Skrevet 25. februar 2009 Signerer denne:-) Utrolig bra dress! Prøvde å få tak i til neste vinter, men var dessverre utsolgt for størrelsen jeg skulle ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå