Gjest Skrevet 25. februar 2009 #26 Skrevet 25. februar 2009 Vi har kanskje barnevakt 3-4 ganger i året. Kunne kanskje tenkt meg noe mer. Hadde ikke gjort noe med en kveld i mnd, feks, slik at mannen og jeg kunne ta turen ut på kino eller hva det måtte være sammen. Vi er flinke til å invitere folk hjem og drar også ut på ting uten partneren. Det er jo ikke krise å ha en barnevakt på kvelden, da sover jo barna som regel alikevel. Fri hele helga, hver helg høres spesielt ut.
malingus Skrevet 25. februar 2009 #27 Skrevet 25. februar 2009 Helt ærlig syntes jeg du virket litt selvgod i det forrige innlegget ditt. Veldig mange i denne tråden ser ut til å kjempe om hvem somhar minst barnepass, som om at det skulle være et mål! Jeg tror kanskje grunnen til at du ikke har fått svar fra en eneste en av dem du sikter til, er at det ikke er så veldig mange av dem. Ikke at de ikke tør svare, men at det i virkeligheten er veldig få av dem. Derfor er det lett å tenke at du bare har satt dette på spissen for å få fram poenget ditt. Derfor svarte jeg! Dessuten var ikke det om at jeg jobber lite et ARGUMENT for mer barnepass, bare en forklaring på hvorfor jeg har BEHOV og LYST på mer barnevakt enn en som nesten ikke ser barnet sitt pga jobb!
malingus Skrevet 25. februar 2009 #28 Skrevet 25. februar 2009 Og jeg skal fortelle en ting til: Jeg har til og med barnet mitt hos dagmamma selv om jeg har fri fra jobb minst en gang i uka! Så jeg får gjort de tingene jeg har lyst til! Luksus!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #29 Skrevet 25. februar 2009 0849.det var IKKE moderering det var snakk om her.:Det var det jeg mente...Mulig det første innlegget virket krasst,- men kanskje det bare traff en nerve????
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #30 Skrevet 25. februar 2009 Vi har en gutt på 3 år. Han er hos mormor og farmor på overnatting kanskje 6-8 ganger i året. Han elsker det, og vi trenger litt fri. Pleier å dra ut å spise, og sove lenge. Vi leverer rundt kl 18 på kvelden, og henter rundt kl 12 neste dag.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 25. februar 2009 #31 Skrevet 25. februar 2009 Vi har ikke barnevakt så ofte, men har foreldre som stiller opp når det trengs. Vi har valgt å få 3 tette barn, så skjønner at det kan bli litt mye for besteforeldrene å springe etter, hehe! Så nå som vi har fått tredjemann liker vi helst ikke å spørre hvis ikke vi "må". Føler liksom vi må "spare" til de gangene vi virkelig trenger det...!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #32 Skrevet 25. februar 2009 Jenta mi på 9 år er en del borte. Hun er hos faren sin, hos farmoren og farfaren,mormoren og sover avogtil over hos venninner. Så ikke noe problem å få barnevakt til henne om vi skal noe. Nå har hun vinterferie og jeg skriver oppgave. Hun har vært halve ferien hos farmoren og skal til mormoren i dag:) Så har jeg og min mann et felles barn på snart 3, der er det verre med barnevakt. Farmoren hans bor laaagt herfra. Har så og si ikke hatt barnevakt for han siden han ble født, veldig dumt siden nesten aldri jeg og min mann får gjøre noe sammen, vi bytter på. Min mor liker ikke å passe disse minste som hun sier, hun synest det er så slitsomt. Hun kan sitte her en kveld, men da må jeg legge minsten først. Hun har 4 barnebarn men det er kun eldstejenta mi hun bruker å ta med på ting og ha på overnatting. Snakk om forskjellsbehandling, jeje. Vi tenkte å spørre en nabojente her på 14 om hun kan sitte barnevakt innimellom.
Joikaboll@ Skrevet 25. februar 2009 #33 Skrevet 25. februar 2009 Vi har en liten uke (3-4 dager) totalt barnefri i sommerferien. Ellers er en og annen hos besteforeldrene "støtt". Men at et eller 2 barn er borte gir oss ikke barnefri, men litt mindre å gjøre :-)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #34 Skrevet 25. februar 2009 Ungen min er 11 mnd gammel. Pappan har henne 8 timer på tirsdag og 8 timer på torsdag + lør-søn annenhver helg. Utenom det passer besteforeldrene henne ofte Ikke på kveldstid men oftest på morgenen så jeg får sove ut noen ekstra timer o.l
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #35 Skrevet 25. februar 2009 Har fire barn og helt barnefri har vi aldri. Hender selvfølgelig en eller to av ungene besøker besteforeldre noen timer en ettermiddag eller en søndag formiddag, men aldri alle samtidig, og aldri på natta. Er vel tre år siden jeg og mannen hadde "alenetid" utenfor huset på kveldstid nå..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #36 Skrevet 25. februar 2009 hær er den minste bort ca 1 gang i mnd å av og til hos besteforeldre. han største går nesten som han vil bort til besteforeldrene som bor borti gata å ligger ofte åver dær når d er skolefri. sist sommerferie hadde mamma å pappa med seg minstemann på hytta i 2 uker.. d kjente jeg da ble alt for lenge, men hadde noe jeg måtte gjøre for å kunne begynne i den nye jobben å da hadde jeg ikke annen barnevakt mulighet enn at han ble med de på hytta.. men jeg vet så godt at han har d så utroli bra å koser seg sammen de lell, å han hadde storkost seg med de på hytta hele den stunden.
Melisa87 Skrevet 25. februar 2009 #37 Skrevet 25. februar 2009 Vi har ei jente på 10 måneder, har kanskje barnevakt en gang i måneden f.eks hvis jeg og samboeren har lyst til å se en film på kino.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #38 Skrevet 25. februar 2009 Har to tette, 2 år og 6 mnd og har kanskje største på 1 natts overnatting en gang i måneden. Hos besteforeldre som han storkoser seg hos og som han får oppleve andre ting med, som tur på deres hytte. Synes den kontakten med besteforeldre er kjempeviktig. Ellers synes jeg vi får liten tid i ukedagene så tar gjerne kortere dager i uken og helgene er hellig familietid, koser oss masse. Uteliv har vi vel gitt opp men en jentekveld i ny og ne unner jeg meg. Ellers har vi booket inn barnevakt til begge to i vår/sommer når vi skal i bryllup til gode venner. Å få litt partid er også viktig så en barnevakt til en kinotur er noe vi har tenkt å få til.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #39 Skrevet 25. februar 2009 Har aldri hatt pass til datteren vår på 15 mnd. Vi har ikke familie her, og heller ikke gode venner som kunne stilt opp. De få vi kjenner her har selv barn, og er stortsett borte i helger og jobber på tidspunkt vi kunne hatt pass, så det har aldri vært noe tema. Gjør meg ikke noe da, de tingene jeg gjør på dagene kan jenta være med på. Finner på ting vi begge(og pappan når han ikke er på jobb) har glede av.
skorpionfruen Skrevet 25. februar 2009 #40 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har veldig ofte fri, kan diskuteres hvor morro der er men sånn blir det når man har delt omsorg med far. Annen hver uke er hun til pappaen og den uken jeg har henne skal det noe helt ekstra til for at jeg fikser barnevakt. Nå har keg nummer to på vei og da blir det vel heller lite. Kansje når det er noe helt spesielt, ikke det vi har besteforeldre men jeg er ikke så veldig aktiv av meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå