Gjest -<<- Skrevet 23. februar 2009 #26 Skrevet 23. februar 2009 Eh, ja. Man kan da fint ha ivf med sæddonor. At du ikke har fått med deg at man fint kan omtale både kvinner og menn som homofile er vel knappest min feil.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #27 Skrevet 23. februar 2009 Det er da måte på hvilken tone du tar da pila! Har jeg tråkket deg på tærne? Nei! Er så fed up av denne sure stemningen, og krasse svar her. Synes det er lite koselig. Vet da at homofile betyr begge, personlig synes jeg det bare høres rart ut! Definerer homo.f som to menn. Lesbiske som to kvinner Vet mye om ivf, har barn etter ivf, så du behøver ikke svare så surt.
Gjest -<<- Skrevet 23. februar 2009 #28 Skrevet 23. februar 2009 Jeg synes bare du presiserer underlige ting. "Da blir det med sæddonor!" liksom. Javisst. Men det er jo like fullt ivf om man har ivf, samme om sæden kommer fra ens ektemann eller en donor. Å korrigere min ordbruk fordi du har din egen personlige oppfatning, forøvrig avvikende fra ordbokens, om hva noe betyr, er også litt spesielt. Særlig sur er jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #29 Skrevet 23. februar 2009 Har ikke sagt noe annet enn at ivf er ivf. Men en litt hyggeligere tone bør man ha! Håper ikke du flyr rundt ellers og er så nebbete!
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #30 Skrevet 23. februar 2009 Eg synest ingenting om damer som med forelegg lurar ein mann til sengs for å bli gravid, men å velge å bli aleinemor på ein eller anna måte er jo ikkje noko galt i. Barnet fortjen jo at nokon er glad i han, om det så er to foreldre eller ein eller 14 søskenbarn, eit barn skal jo ikkje lide fordi faren er ein drittsekk. Eg har forøvrig vokst opp med ein veldig fraværande far, og eg har null problemar med det. Og eg er i tillegg aleinemor.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #31 Skrevet 23. februar 2009 Sæddonor ville jeg aldri hatt! Trodde det liksom var anonymt, men ja, bare frem til barnet er 18 år.
Gjest -<<- Skrevet 23. februar 2009 #32 Skrevet 23. februar 2009 Nehei. IVF er IVF? Ja, klart det. Og IVF kan man fint få enten man er homo eller hetero, så lenge det er medisinsk indikasjon for det. Så da er vi sikkert enige.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #33 Skrevet 23. februar 2009 men jeg kan ikke forstå at folk VELGER å bli alenemor jeg da... Å sitte med alt ansvaret alene kan da ikke være fordelaktig. Jeg skjønner jo at folk går fra hverandre hvis det ikke fungerer å være sammen. Men å gå inn i foreldrerollen alene med vilje? Jeg er utslitt førstegangsmor, og det er med en mann som hjelper til MASSE. Huff, enten er folk overmennesker eller så er de gale syns nå jeg...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #34 Skrevet 23. februar 2009 Jeg var sammen med bf tre mnd før jeg ble gravid, veldig mye endret seg de neste mnd, og da sønnen min var fem mnd gammel flyttet vi fra hverandre. Han kommer aldri til å få ta del i sønnen min sin oppvekst, pga diverse problemer, er for ustabil til å kunne ta det ansvaret... Jeg ville gjerne hatt et lykkelig forhold med barn som alle var helsøsken osv jeg, men, det er ikke alltid det blir som man planlegger. Nå har jeg verdens beste kjæreste, og om ting blir som jeg ønsker så er det han som blir reservepappa for gutten min på sikt, og pappa for flere barn etter hvert. Hva er så galt med det? synes du skjærer alle over en kam her, mange prøver faktisk hardt men må kutte ut barnefaren likevel...
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #36 Skrevet 23. februar 2009 Eg synest det er mykje betre enn om eg måtte ha vert saman med faren til barnet. Ja, eg har vert sliten, og ja eg har tenkt at det ville vert lettare med to. Men eg er verken overmenneske eller gal, eg er heilt normal. Ein klarer det ein må.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #37 Skrevet 23. februar 2009 Er litt enig med HI, men er mannfolk så dumme at de hopper til køys med noen uten prevensjon.. bare fordi damen sier hun bruker p-piller?? vel.. da er det vel egentlig litt fortjent syns jeg. Smitsomme sykdommer da?
Miss Misantrop Skrevet 23. februar 2009 #38 Skrevet 23. februar 2009 Å lyve er aldri greit. Men det å bli alenemor med vilje med f.eks. spermbank syntes jeg er en topp mulighet. Barn trenger voksne som bryr seg om, besteforeldre, tanter, venner- jeg tror mange kan fylle rommet til den den klassiske mor, far rollen. Jeg hadde glatt reist til Danmark for å få barn hvis jeg var 38 og partnerløs. Barn er fantastisk. Og jeg har MYE å gi.
Gjest -<<- Skrevet 23. februar 2009 #39 Skrevet 23. februar 2009 Anonym 13:18; single kvinner kan bare få donorinseminasjon i Danmark, og der kan man fint velge anonym donor. Det er i Norge alle donorene er åpne, men her får bare par behandling med donorsæd.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #40 Skrevet 23. februar 2009 Prøverør er jo en ting, men det HI snakker om her er damer som kjører på med mannfolk kun for å bli alenemamma. Og det er jeg helt hjertens enig i, det er forferdelig egoistisk... Synes også barn fortjener to foreldre hvis det er mulig. ( Med unntak av prøverør) Noen er jo fullstendig idiot, og blir alenemamma for pengenes skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå