moniki* 3 prinsesser* Skrevet 23. februar 2009 #26 Skrevet 23. februar 2009 Hei jenter.. Så spennende at det skjer noe for dere, for her er det helt rolig. Lå på sofaen i hele går og var helt kaputt aldri følt meg så sliten i svangerskapet før.. Har fått sove i natt, men er fortsatt trøtt kjenner jeg, så skal nok legge meg igjen nå, som jeg har sendt barn på skole og bhg. Lurer på hvor lenge en kan gå jeg med avflatet mormunn og 2 cm åpning og slimproppen har gått.? Har allerede gått 1 uke nå..Tror ikke tulla mi vil ut.. Og storesøstrene går å venter veldig, håper at babyen kommer mens de er avgårde eller sover. Og de sier at neste gang vi ser deg mamma så kanskje babyen har kommet da..!! Begynner å syntes synd på dem jeg da.. Dere får holde oss andre oppdatert, og ichristin får sende en meld hvis du ikke kommer hjem fra kontrollen i dag..;-)
lchristin-nydelig tulle Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #27 Skrevet 23. februar 2009 hei og hå!! ja det skal jeg moniki. føler meg overkjørt av en traktor inni tutta...fy så sårt og vondt inni der.. strammer som fy, og håper, virkelig håper at smertene har hatt sine grunner og ikke bare for morro skyld. for nå er det faktisk vondt. tårene trilla i sta når jeg skulle kle på minsten.. mens mannen lå på sofaen å så på... var så forbanna inni meg at jeg kunne vel nesten flydd til angrep... så kommer smarten m at du må jo si ifra!!!! er vel ikke så vanskelig å skjønne at jeg trenger hjelp!!! iallefall ikke etter å ha vekt han 10 ganger for å få hjelp!! beklager men er eksplosiv på han nå. men 9 dagers overtid har vel en sånn virkning. =( har time kl. 13 til overtids kontrollen og håper at dem stripper så ting skjer, for nå blir jeg gal snart.
Bilba og gutta :) Skrevet 23. februar 2009 #28 Skrevet 23. februar 2009 Lykke til på kontroll, Ichristin! Jeg gikk 13 dager over tiden sist, så vet hvordan du har det. Kjedelig med så mange falske alarmer.... men nå er det jammen meg ikke mange dagene igjen - om en uke er du garantert mamma! Tipper det skjer før det da....men i verste fall Og det med mannen din....jeg kjenner meg så godt igjen. Sinnsykt irriterende - det greier vel for søren å se selv at vi trenger hjelp. Kan da ikke være nødvendig å spørre hele tiden? Vi vil jo ikke mase heller, og hvis de ikke ser sånne ting selv så kan det jaggu meg være det samme. Jaja, lykke til i dag da og husk og oppdatere oss.
lchristin-nydelig tulle Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #29 Skrevet 23. februar 2009 nå har jeg så vondt oppi der at jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre...føler tutta er mørbanka.. og rier på 10 min mellom...så nå kan det jo hende det har starta gitt...føler livmormunnen skal eksplodere snart!!!!! om detr er det det er da.. uff
enda en Skrevet 23. februar 2009 #30 Skrevet 23. februar 2009 Hallo damer! Neida, ingen fødsel her heller. Gubben så litt betuttet på meg når jeg i 2 tiden i natt sa at vi kunnn gå og legge oss igjen. =) Selv var jeg egentlig litt letta; slapp å ringe etter barnevakt osv midt på natta. (må jo trøste meg selv med NOE nå...hehe) Magen har visst krøpet på plass igjen, det er ihvertfall ikke den syke, alien-aktige fasongen på den som det var i natt. Den så faktisk likedan ut som den gjerne gjør mens man presser. Tom oppe, og en kjempeball nede ved musa. Kynnerne ga seg også med engang jeg var oppe og bevegde meg litt inatt. Skal ikke mer til enn en runde ute på stua, så går det over. Så her er det helt motsatt enn hos dere. Kynnerne kommer KUN når jeg er i ro. moniki: jeg trodde du hadde født, så jeg ble litt overraska når jeg så at du hadde skrevet inn her. Men som vi går og gjentar for oss selv og alle andre (med et tappert "smil"): babyen kommer når den er klar... =0 Ichristin: Ja, du er blitt dama ingen tør å spå fødsel på! =) Men nå må det da skje noe etter den strippinga da?! Også får du sikkert kjempe-oppløftende nyheter når jm undersøker deg.. Sånn av type4 cm åpning, og fødestue! =)
lchristin-nydelig tulle Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #31 Skrevet 23. februar 2009 å fått en sånn nyhet hadde jo vært en drøm!!! hehe at legen sier..men jenta mi du er i fødsel du!! kjenner ikke riene så bra men det gjør sykt vondt nedi der og føler hun knekker halebeinet mitt snart!!! tutta føles som at jeg har detti timeter på en planke... og det svir veldig...men det stopper vel!! godt å høre at det ikke bare er min mann som er dum for tiden...hehe
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 23. februar 2009 #32 Skrevet 23. februar 2009 dette er det du som har føtt som må kjenne på selv, no har eg ikke svigerforeldre lengre som lever. men eg skiller på mine foreldre eg da.. for de er skilte.. å hadde eg hatt muligheten til å ha min mor og søster på besøk rett etter hadde det ikke gjort meg noe, for da veit at eg hadde fått barnevakt til de tre andre og min mor regner ikke med at hun skal bli oppvarta.. og tar gjerne og rydder og ordner her mens eg gjør andre ting.. da er det annerledes med men far når han kommer for han kommer og setter seg ned i sofaen og ikke kniper i noe om dety er åpenlyst at man trenger hjelp.. men min far veit eg kommer på sykehuset samme dag for han må komme med bilen til min mann. men barna mine får vente til dagen etter denne gangen. for sist kom de bare nokre timer etter fødselen. så eg hadde ikke kvilt meg etter fødselen.. joda det e kjekt med besøk på sykehuset, men det er eg som bestemmer kven som får komme og om det passer meg..
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 23. februar 2009 #33 Skrevet 23. februar 2009 hehe dette vart feil innlegg
enda en Skrevet 23. februar 2009 #34 Skrevet 23. februar 2009 moniki: Har desverre inntrykk av at man kan gå sånn i det uendelige. Idag er det 3 uker (!!) siden jeg var heeeelt moden og alt var klart for fødsel. Sitter her ennå, som du vet. Hadde riktignok ikke mer enn 1 cm åpning, men skjededelen var kort og alt var vel. 2 uker etter hadde skjededelen VOKST, og jm anførte "lang skjededel" på helsekortet. Var det noen som nevnte antiklimaks? =( Nå skal jeg på kontroll igjen på onsdag, vet ikke om jeg tør la henne undersøke meg engang... Men må vel det, hvis jeg skal ha håp om noe stripping. Åh, ventetiden er kjedelig!!!
moniki* 3 prinsesser* Skrevet 23. februar 2009 #35 Skrevet 23. februar 2009 Hei fødemaskin.. Ja jeg har skjønt det at vi kan gå sånn i det uendelige.. Jeg skal til jm imorgen, så da er jeg spent på hva ho sier, for ho får vær så god å undersøke igjen.. Idag har jeg en ganske bra dag egentlig, vært ute å gått tur, og fått ryddet litt i heimen igjen etter helgen, men går med konstante kynnere så fort jeg er i bevegelse da, men biter tenner sammen.. Nå skal jeg legge meg litt, før jeg fortsetter med husarbeid og skal bli med eldste jenta på trening.. Er spent på hvordan det går med ichristin..
lchristin-nydelig tulle Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #36 Skrevet 23. februar 2009 da er jeg hjemme igjen. er helt utslitt!! fått time til igangsetting t torsdag om det ikke er fullt der. nå er jeg så lei at jeg spyr snart!!!!!!!!!! er ikke moden nok ennå. dem får fortsatt bare en finger inn og det er en liten kant igjen, men hode er visst veldig langt ned,så hun er iallefall klar..derfor jeg har så vondt nå sa hgu. vil være i fødsel jeg. uff.nei skal sove litt jeg nå. vil ikke mer
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 23. februar 2009 #37 Skrevet 23. februar 2009 så bra de vil hjelpe deg på torsdagen..
lchristin-nydelig tulle Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #38 Skrevet 23. februar 2009 da har jeg fått sovet litt. føler meg helt tømt jeg. makan! det dem sa var at dem kunne sette igang nå men at det kom til å bli veldig vondt siden jeg ikke var moden nok ennå..me om jeg ventet noen dager kunne det bli mer modent og det ble en lettere fødsel. så da valgte jeg det. så om dem ikke har fullt på føden blir det torsdag!! så får jeg bare håpe jeg starter av meg selv.. mamma fortalte at hun fikk meg natten før hun skulle bli igangsatt... så kan jo hende her å. for har ikke lyst å ha en vond fødsel igjen. da mener jeg så intens som sist.. for det gikk i ett uten pause følts det ut som. dem fikk ikke strippet meg skikkelig heller for hode lå så langt ned og og mormunnen så langt bak at hun klarte nesten ikke bøye fingeren pga hode hennes.. så ikke rart jeg føler meg sprengt!!! får nesten ikke tisset eller noe for hun står å presser.. hehe.. så da er det ikke hun som vil ut, men kroppen min som ikke er klar..hehe
moniki* 3 prinsesser* Skrevet 23. februar 2009 #39 Skrevet 23. februar 2009 Hei ichristin.. Godt å høre du får hjelp til torsdagen ihvertfall, men kjedelig det at du ikke var moden ennå da.. Så da får du bruke de siste dagene på å slappe av det du klarer, vet det er vanskelig...,sliter med det selv ;-) Her har jeg hatt masse kynnere i dag, og er veldig rastløs, gått 2 turere idag, og lurt sambo til en hygge stund i senga om en kan kalle det det nå. Så får vi se da om det har hjulpet litt på ;-) Sier ifra hvis det skjer noe nytt..;-)
enda en Skrevet 23. februar 2009 #40 Skrevet 23. februar 2009 Ichristin: Kanskje du skulle fått modningspille idag da? Siden du ikke var moden. Bare en tanke jeg fikk... Hører jo om de som må ha masse modningspiller før fødselen starter, så det er jo ikke akkurat sånn at fødselen setter igang umiddelbart har jeg inntrykk av. (??) Når jeg skulle settes igang, måtte jeg modnes med pille først, fordi livmorhalsen var så umoden og langt bak (ikke sentrert i det hele tatt). Sånn fikk de modnet det såpass at de klarte å "ta vannet" mitt. Nå er jeg kommet litt lenger i løypa sånn sett. Er helt sentrert og moden. Men ingenting skjer her heller. Er spent på når jeg får time til overtidsvurdering. Håper på neste mandag, slik at jeg er HELT sikker på å være ferdig til neste helg ihvertfall. (uansett hvor lang tid fødselen tar...) Det hadde passet best med ungene, og mannens jobb og slikt. Så hadde vi fått helga sammen, tenker jeg. (Alt skal man nå også tenke på!) Tror jeg klikker i vinkel hvis sykehuset ikke har kapasitet på senest 14. dagen. Nå er jeg så innstilt på det at jeg neppe takler å få en kontrabeskjed..hehe. Hormonell? Jeg? Neeeida!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #41 Skrevet 23. februar 2009 jeg får ikke pille men gele siden jeg har tatt ks. men håper på å starte av meg selv. hun sa jo det hun som tok ul at hun regna m det var igang nå siden hun lå sååå langt nede, men modningen på livmoren var ikke sånn som det så ut. men den har jo modnet litt. for det var en kant på 2 cm og nå var den liten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå