Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Hva synes dere er for seint på kvelden til å drive å banke i veggene? Synes ikke dere at det går an å gjøre seg ferdig med det på ettermiddagen? Naboen i firemannsboligen vår driver tydeligvis og slår spiker i veggene, det blir skikkelig høyt i stua mi. Gutten min har jo lagt seg!!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 jeg driver å pusser opp til langt på kveld for tida, bytter kjøkken, river vegger og gjør om på hele etasjen... bor i tomannsbolig, og spurte naboen om nettopp dette... han sa han legger seg i 23-tiden, før det må jeg bare holde på, han vet selv hvordan det er å være midt i oppussingskaos, og skjønner jeg vil bli ferdig raskest mulig.... hvis det ikke er noe han driver med bestandig så synes jeg bare du skal la ham holde på
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Som regel skal det være stille mellom 2200/2300 og 0600/0700.. Kanskje naboen har jobbet sent, hentet barn på sfo/barnehage, laget middag og lagt barna før han hadde tid eller mulighet til å henge opp bilder eller hva han driver med? Og sorry, men unger må da tåle litt lyder når de sover?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Etter 23. Nabon driver nå å innreder lofte på leiligheten sin, så det blir MASSE støy i leiligheten vår. Men han må jo nesten få lov til å holde på mens han er hjemme, å siden han jobber til kl 17, så sier det seg selv at det blir bråk på ettermidagen/kvelden. Så lenge han ikke banker mellom 23-07, så lar jeg ikke det irritere meg. Vi har også et en gutt som har lagt seg. Når man lever vegg i vegg med folk så må man tåle litt støy, eller så får man kjøpe seg en billig enebolig på landet. Neste gang er det dere som skal pusse opp et eller annet.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 litt lyder? det er rett inn på rommet til barnet som ligger og grynter av missnøye, bare så bildene på rommet hans dirrer.. Hun har dessuten ikke barn boende hjemme så veldig travel er hun ikke hi
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Er det en nabo som er teit her, så må det jo være deg.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 tror ikke hun driver og pusser opp, fant vel ut at det var best for henne (og alle andre) å legge bankinga til senkvelden Husker da vi drev og skrudde sammen ikea kjøkkenet vårt, slutta da å banke i rimelig tid så vi ikke skulle vekke naboguttene som bor under oss. hi
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Nå har alle sagt at naboen din har "loven" på sin side.. Da får du ta til takke med det, tviler på at du får noen over på din side her.. Evt kan du jo ringe på og spørre om hun kan vente til imorgen og da gjøre det tidligere. Vil du ikke det, får du bare bite det i deg.. Og unger har ikke vondt av å finne søvnen med litt lyd rundt seg.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 hei, synes at folk kan vise litt hensyn jeg også. Har man små prosjekt så kan man prøve å starte litt tidligere på kvelden (eller si fra). Ikke kult for de voksne heller det da og høre på banking. Sånn er det når man bor i boligkomplekser (du kan jo be henne om å flytte på landet? :-)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Pusset opp hele den forrige leiligheta mi, da jeg fikk klager av ei gammel dame som bodde 2 etg under meg. Jeg tok hensyn og fortet meg fra jobb og ga meg i 8-9 tiden på kvelden. Men hun mente det ikke var bra nok og ba meg leie inn en snekker som kunne jobbe på dagtid. For det hadde jeg råd til, nyetablert og alle pengene hadde gått til kjøp av leiligheta.... JADA!!! (Brukte pappa som snekker da dette var gratis). Nei, det er dessverre sånn at bor man i leilighet så må man regne med litt støy. Men skjønner hvis det holder på hver kveld i flere uker så ville jeg kanskje snakket med naboen og forklart situasjonen....... Finnes også regler for når på døgnet det skal være rolig.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 ja, kan du henvise til en paragraf, min kjære 2112? Jeg må ikke ha noen over på min side, er ikke sånn at jeg kommer til å ringe på døra hennes med laptoppen i hånda og vise henne denne debatten;-) Finne søvnen med LITT lyd? Det er ikke LITT lyd, det er MYE lyd.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 Dere har helt sikkert noen husregler eller vedtekter i sameiet/borettslaget? Der står det når det skal være stille.. Men hvis man feks ser på byggeplasser som ligger nære boligområder, så skal de bare være stille i innsovningsperioden fra 2200 til 0100. Hvis jeg ikke husker helt feil.... Avsporing det der, men det eneste du kan gjøre er å spørre pent om hun kan ta litt hensyn.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #14 Skrevet 19. februar 2009 Det står nok i borettslagsreglene. Du har sikkert fått en perm om det.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #15 Skrevet 19. februar 2009 vi er ikke et borettslag, men et sameie og har ikke andre forskrifter på det enn vanlig folkeskikk.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #16 Skrevet 19. februar 2009 For eksempel sier støyforskriften for Oslo at støy skal unngås i boligstrøk mellom 23 og 07 på natten og at høyttalere ikke skal brukes utendørs mellom 20 og 07. Lignende bestemmelser finnes for de fleste kommuner i Norge. Sjekk kommunens hjemmesider for mer informasjon.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #17 Skrevet 19. februar 2009 Personlig så synes jeg det er en grense på 22. Da er det mange som legger seg. Unger må tåle lyd. Legg ham i et rom som ikke er vegg i vegg.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #18 Skrevet 19. februar 2009 vi bor også i sameie, men har utarbeidet husregler for at man skal ha noe å forholde seg til, for eksempel i slike tilfeller.. Ta det opp med styret i sameiet, så har du det til neste gang. Eller kom deg opp fra sofaen, bank på hos naboen og spør om hun kan gi seg litt tidligere.. Siden hun tydeligvis ikke sitter her inne, skjønner hun ikke at du plages så ille som du gjør...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #19 Skrevet 19. februar 2009 Alle borettslag/sameie har som regel husordensregler! Der skal det være anngitt klokkeslett for ro og orden. Ellers så tror jeg faktisk det er en lov som sier at det skal være RO mellom 0700 og 2300. Ble sjekket opp her da vi hadde et byggefirma i nabolaget med noen polakker som begynte å banke kl 0500 på morningen. Vi tok kontakt med byggefirmaet som ikke var klar over at de begynte å jobbe så tidlig, men de sa at det ikke var lov å begynne før 7 på morningen. Jeg er ikke Anonym 2112
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #20 Skrevet 19. februar 2009 Ble litt feil vei... RO mellom 2300 og 0700 skulle det stå. Thi hi:) Anonym 21:32
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #21 Skrevet 19. februar 2009 I blokka hvor jeg bor skal en ikke banke, bore og bruke støyende maskiner etter kl 20 i ukedagene. Ellers skal det være helt ro mellom 23 og 07 (tror jeg). Skjønner godt det er frustrerende. Du kan kanskje snakke med henne og forklare litt din situasjon også. Kan godt vær hun forstår deg
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #22 Skrevet 19. februar 2009 Helt enig synes grensen går kl. 2200. Har bodd i 3 forskjellige borettslag, der har grensen alltid vært 22. Er jo god grunn til det.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #24 Skrevet 19. februar 2009 hehe, du over her mener vel ikke at jeg skal ta opp ungen og legge han et annet sted? du verden!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #25 Skrevet 20. februar 2009 Når ga hun seg med bråket da? Siden du satt her til hvertfall 10, så regner jeg med at det egentlig ikke ble så innmari plagsomt.. Siden du ikke gikk og sa ifra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå