Gå til innhold

Hvilken hund har du og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har berner sennen og cinese crested... hehe

Berner har lagt mitt hjerte nærmest i åresvis, og de er så barnevennlige og alt jeg ønsker av en hund.... bortsett fra røyting da... med flere bernere i hus, blir det MYE pels når de røyter, og de røyter aldri på samme tid heller!

Jeg lovet vår eldste datter at vi skulle skaffe oss en liten hund, når hun var stor nok til å være med å ta annsvar for en, og jeg hadde bestemt meg for at det skulle være noe som ikke røyter, nok med berner pels!

Har ikke angret et sekund for at vi valgte kineser! Det er en hund med mye personlighet, elsker henne! Pusekatten vår...

Vi driver litt med utstilling, ellers er det mest familiehunder, til turer og kos. Drev litt med lydighet tidligere, men han er nå borte, så nå blir det bare hverdagslydighet, tenkte vi skulle prøve oss litt med agillity,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke hund, men tenkte på å skaffe hund da jeg plutselig ble gravid. Det er med andre ord lagt litt på is nå, til lillegutt er litt større. Rasen vi har tenkt på er mops, fordi de er utrolig sjarmerende og har et aktivitetsbehov som samsvarer med mitt.. Dvs. turkamerat. I tillegg er størrelsen passe, ettersom vi bor i leilighet.

Skrevet

Vi har en nyyydelig mellompuddel som vi holder i en kort, sporty klipp.

Valgte rasen fordi den er allergivennlig og røyterfi, lukter ikke hund, er utrolig lettlært og intelligent, og at en kan velge blandt 4 forskjellige størrelser og 6 forskjellige farger. Mellompuddelen er perfekt for oss. Liten nok til å ta med overalt, stor og spretten nok til å være med på ALT en kan tenke seg å ta den med på. Kan ikke få skrytt nok av gullet mitt, har lyst på en til!! Eneste som holder meg igjen nå er et kranglete bekken...

Skrevet

Vi har to styk cavalier king charles spaniel... En gutt på litt over 3 år og ei tispe på snart to.

Vi valgte denne rasen fordi vi ville ha en familiehund. En glad hund, som liker lange turer og korte turer og samtidig vil kose og at den liker barn.

Jeg husket en tidligere nabo hadde en slik rase, så jeg husker den glade tispa som alltid viste glede og kjærlighet til alle.

Og slik er mine to vakre små også... Er alltid glade, selv når de selv er syke, viser omtanke når noe skjer her hjemme, elsker å kose alle som er her og de er først i døren når gjester kommer;)

Er også veldig lett å trene opp denne rasen.. Og de elsker mental stimuli like mye som fysisk aktivitet.

Skrevet

Har ei sibirsk husky tispe.

De er fine, utrolig barnevennlige, noen påstår de er de mest barnevennlige hundene man kan få tak i :)

Og, de bjeffer ikke :D

Skrevet

hehe,litt av ei blanding der ja:)

Skrevet

oi,tenkte på de med b.sennen + c.crested:)

Skrevet

Hehe har fått menge komentarer på kombinasjonen, vi har.

Men det går veldig bra! Sjefen er kineseren.... tror hun vertfall...hehe.

Det er godt med en liten "pusekatt" på 4 kg når vi har slike store 60 kg bamser på gulvet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...