monca*84*j12 Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 hai baib.. sitter du med oppgaven og er flink du nå??? Ikke jeg... sovet lenge jeg.. Men skal snart gjøre noe.. Så kommer søstern min og skal være over helgen=) blir koslig... Hun lever jo for og besøke søstern sin i Nittedal.. Jeg MÅÅÅ jo bare være drit kul når en jente på14 ønsker det... hehe Jeg tok ikke pilla i går =s Jeg blir sååå utrolig usikker på hva jeg skal gjøre.. Så jeg ringte lege kontoret i stad og spurte om jeg kunne få prate med legen min.. Hun sa at det kunne jeg desverre ikke, men lurte på hva det gjaldt.. Så fortalte jeg om situasjonen og hun ble jo helt sjokkert.. hehe.. 7uker????????????? er det mulig?? hehe.. ja sa jeg.. hehe.. Så ejg fikk haste time kl 15.15...=))) Så skal og prate med han etter på og se hva vi skal gjøre nå.. I dag har det virkelig tatt seg opp igjen også.. Blør masse! Og har vondt.. Jeg lurte på en ting, er det sånn at det bare er gyn som kan skrive ut pergo? Eller trur du jeg kan gråte meg til at legen kan gjøre det? gitt situasjonen liksom... kos deg med oppgaven da=) Jeg er så veldig glad for at jeg ble kjent med deg Silje!! Det er så godt og ha noen og prate med om alt dette..
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Haha, jeg svarte på den andre tråden før jeg leste denne jeg;P Jeg har også sovet lenge, og gjør ikke noe fornuftig. Får ikke skrevet noe når jeg bare har den ene boka om autisme, men skal nok lese litt i løpet av dagen. Har du kommet i gang med oppg 2? Såå koselig at du skal få besøk av lillesøsteren din, og at hun synes det er så stas! Da er du dritkul ja! Så bra at du har fått hastetime! Da håper jeg at legen kan gjøre noe. Når tom. legedama blir sjokkert, så må jo noe gjøres. Du burde egentlig få hastetime hos gyn og ta innvendig ul. Har ikke noe å si at du ikke tok pilla i går. Da kan du jo enten fortsette i dag, eller slutte på dem hvis legen sier det:) Det er vanligvis bare gyn som skriver ut pergo, men noen leger er snille. Legen min visste ikke hva pergo var en gang... Men jeg vet ikke om det går at du begynner på det nå siden man egentlig skal begynne mellom syklusdag 3 og 5, men det er kanskje annerledes siden du har blødd så lenge. Men det er jo bare å høre med legen, og hvis du kan begynne med det nå, så kan du gråte deg til det;) Masse masse lykke til, hadde vært supert om du kunne ta pergo nå! Jeg er så veldig glad for at jeg ble kjent med deg og! Prøvingen føles mye lettere når jeg kan snakke med deg:)
monca*84*j12 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2009 Ble litt stress dette... hehe... fortsetter på denne tråden jeg da.. hehe Jeg har også sovet leenge... nyyydelig... så har ikke gjort nooooe.. Kanskje jeg får gjort noe i kveld.. får se..Men har kommet godt i gang med den andre oppgaven ja.. fikk gjort en del i går... det er bra... Kjempe koslig og få besøk ja=) Det var det jeg tenkte jeg også, at om han vill jeg sku fortsette så får det bli i dag... liksom.. Men jeg tenker ang pergo at jeg er jo event bare på dag 2 i syklusen siden jeg har gått på pilla... så kanskje jeg kan starte med det i morgen og at ting ordner seg.. får se... Er pergo dyrt? Ikke akkuratt myye penger om dagen.. hehe Håper jeg kan få pergo også ja... Ja godt vi har hverandre!!! Nå skal jeg hente lille søss... klæm
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Hehe, skal ikke være lett;P Så bra at du er godt i gang med den andre oppgaven:) Jeg finner ikke ut hva jeg skal ha som problemstilling på autismeoppgaven!!! Grrr... Ja det kan jo hende at du kan regne det som dag 2 i syklusen, du får høre med legen:) Det koster rundt 80 for en kur, så det er ikke så ille. Men om du får dobbel eller trippelkur, så blir det jo litt;) Vet søstera di at dere prøver? Eller må du komme med en unnskyldning fordi du skal til legen? Ja det er godt:) Du får kose deg med besøk:) Klæm
monca*84*j12 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2009 Jah, da har jeg vært hos legen.. Interessant.. Han viste ikke hva vi sku gjøre, så han ringte til hun gyn. dama som jeg skal til i Mai.. Hun hadde laange lister på privat praksisen også, så var ikke vits og prøve seg der heller=( Men, jeg er nå av prev igjen og kan vel kanskje anse meg som prøver igjen?!? Har fått provera, som jeg skal ta nå frem til blødningene gir seg, deretter skal jeg være 15 dager av for så og være 12 dager på.... og slik skal jeg fortsette til jeg skal til gyn... sukk** Får håpe dette hjelper da.. Men det eneste jeg tenker på er at man ikke skal ta provera om man er gravid... Og jeg skal jo da ta provera de siste 12 dagene av syklusen, og da kan man jo bli gravid.. hmmm.. Typisk at ingenting skal være enkelt.. Ka du tru? Nå skal jeg begynne med middag=) heimelaga fiskegrateng... jippi... Søstra mi spurte ikke hvorfor jeg sku til legen en gang hun... hehe
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Så frustrerende at hun har så lang ventetid!! Gratulerer som prøver igjen da;) Hva skal provera være godt for? Uff, ting skal ikke være lett nei. Du får kjøpe billigtester og teste fra 8-9 dpo og slutte med en gang hvis du får en positiv test. Legen hadde vel sagt at dere ikke måtte prøve hvis det var helt krise. Hehe, så kjekt med en lillesøster som ikke er nysgjerrig;)
monca*84*j12 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2009 nei si det.. men det var det gyn mente var bra for meg.. Var for og stabilisere syklusene trur jeg.. Ikke godt og si.. Følte liksom at jeg ikke hadde noe jeg skulle ha sagt og det ble liksom bare avgjort.. Gyn og han prata på tlf en stund, og hun hadde sagt at min overvekt kunne jo være med på og tulle med syklusene mine.. Hadde bare lyst og si neinei, jeg har et syndrom.. men her var det bare og nikke og smile og gjøre som gyn sa.. så prøver dette også jeg...=) kanskje spira sitter snart.. håper det.. men sitter den nå så blir det sent på året baby da.. hehe... hadde vært såå typisk om beby i julen.. Men ok, jeg tar det med glede og jeg... Ja, + at hun vet at menstrasjoene mine er heeelt på jorde.. så kan tenkes hun konkluderte med at det var derfor.. Syntes det er viktig og prate om slikt, så hun ikke går og venter lenge med og gjøre noe med det om hun sku få samme problem.. Ja får være flink til og teste ja, så får vi se...
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Det er litt håpløst å begynne og bryte inn når de snakker sammen på telefon, så var nok like greit å bare nikke og smile ja. Så kan dere snakke mer sammen i mai hvis ingen ting har skjedd. Men håper at du blir gravid før det:) Har dere funnet ut når A skal ta sædprøve? Hehe, typisk hvis dere får baby sent på året ja, men det går nok fint:) Er kjedelig når man er barn/ungdom, men det er jo bare en fordel når man blir eldre og vil føle seg ung lengst mulig;) Så bra at du forbereder henne på det som kan komme. Hun er heldig som har deg som storesøster:)
monca*84*j12 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2009 ja var nok like greit=) hehe.. Men men... Ja en kan jo håpe at jeg blir gravid snart.. Får se.. Må si jeg gleder meg masse til og bli mamma, men jeg gruer meg til møte med helse vesenet.. sukk.. men ok.. skal bite i meg alt jeg.. bare jeg får en bebbis.. Nei har ikke funnet ut av det enda... Jeg må vel ta det opp med han, tenkte jeg skulle ta det opp med han til uken.. Gi han helgen... Ja er kjipt når man er ung, men tenker mest på skole start.. Samtidig går det ann og søke om utsatt skolestart, og da vil jo h*n være eldst.. hehe... Må jo nesten prate om sånnt.. Jeg er vokst opp med åpenhet og føler det veldig naturlig og prate om sånnt.. min søster syntes det er litt mer flaut, men hun må jo bare tåle det.. hehe.. med meg som søster og mamma som mor.. stakar jente.. hehe
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 20. februar 2009 #10 Skrevet 20. februar 2009 Helsevesenet er ikke alltid like greit nei, men får håpe at det blir bedre når vi blir gravide og får baby. Er nok greit å gi han noen dager ja, men det blir nok ikke noe problem når du tar det opp med han, virker som at han synes det er ok. Jeg hater at det er så lang ventetid før vi får svar, over en uke igjen! Ja det går jo an å søke om utsatt skolestart. Det er jo bare å se an barnet, kan jo hende at det er moden for alderen og:) Hehe, nei hun har ikke noe valg da;) Og det er jo kjempefint hvis hun kan lære å være like åpen. Hva skal du i dag da? Jeg skal jobbe på Rikshospitalet for hun jeg er assistent for er lagt inn. Hun har brekt benet pluss at hun skal opereres på mandag stakkars. Kjedelig å jobbe som assistent på sykehus...
monca*84*j12 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. februar 2009 Ja.. + at jeg håper kanskje at jeg får en fot innenfor Adipol... De er vist ganske så eksperter på overvektige gravide... Man får TETT oppfølging på alle mulig måter.. JA, han tar det pent.. litt for pent.. Det eneste problemet blir nok at han må ta seg fri fra jobben for og fikse dette.. Men satser på at det går bra.. Jeg gidder ikke begkymre meg=) I dag skal jeg på jobb... bare fra 5-9 da.. så ikke så ille.. Søstern min skal på kino med en venninne.. Så da.. frem til det blir det bare rolig.. Oppdave dagen min blir på søndag trur jeg.. hehe får se... kjipt med at snupp er på sykehuset da.. Men kanskje tiden går fortere? Siden det er mange andre der også? ellers da? noe spennende som skjer i dag?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 20. februar 2009 #12 Skrevet 20. februar 2009 Det høres jo kjempebra ut, får håpe at du får en fot innenfor der:) Hehe, tror du bare skal være glad for at han tar det så pent. Kjedelig at han må ta seg en dag fri, men det ordner seg sikkert. Så heldig du er som bare skal jobbe i 4 timer. Vet ikke om jeg skal jobbe 4-10 eller 4-11 enda, håper jeg slipper det siste. Jeg får ihvertfall mange timer til å lese i kveld! Så tenkte jeg å skrive på lørdag og søndag, og bruke neste uke til å fikse på oppgavene. Tiden pleier desverre å gå enda saktere på sykehus. Jeg blir som regel sittende alene på et rom med snuppa, så må jeg enten underholde henne med lesing, synging el.l. Eller så ser hun på data og jeg leser. Men jeg har egentlig bare godt av å få lest litt;) Ikke noe annet spennende som skjer i dag, tenkte å dra til pappa straks, for da blir det kortere vei til riksen. Hva med deg?
monca*84*j12 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. februar 2009 Satser på at det ordner seg for oss snart snupp.. Og verdens vakreste babyer blir snart født.. håper veldig det=) Jeg har så mange fine nett siden som jeg gleder meg til og handle fra.. listen bare vokser.. Jeg trur jeg kommer til og bli fattig den dagen jeg blir gravid.. hehe Håper det skjer noe spennende på sykehuset alikevell da.. Ellers får du jo vært produktiv da... Jeg fikk akkuratt tlf fra jobb og lurte på om jeg ville starte tidligere, jeg sa jeg ikke hadde kjempe lyst.. Men vi får se... Hun kjedet seg sånn på jobb, for det var så still.. wuhu..som jeg gleder meg.. NOT Kanskje jeg får lest litt jeg også.. hehe jeg bare sitter og skravler med søss jeg da.. ikke noe spennende som skjer kan man si.. Kos deg hos pappan din da=) klæm
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 20. februar 2009 #14 Skrevet 20. februar 2009 Ja det satser jeg på og! Det måå jo bare det. Tenk, nå er vi i gang med utredning begge to! Tror det er meningen at ting skal skje samtidig med oss jeg, så snart har vi en baby i magen begge to og:) Ja jeg kommer også til å bli fattig når jeg blir gravid, hehe. Gleder meg helt villt til å begynne shoppingen! Ja får håpe at det skjer noe denne gangen:) Ååå så dumt at du ble spurt om å starte tidligere! Håper du slipper unna! Da får vi kanskje vært produktive begge to da:P Vi får føle med hverandre, hehe. Høres så koselig ut å ha en søster:) Jupp, kos deg med søss:) Klæm
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 22. februar 2009 #15 Skrevet 22. februar 2009 Hei snupp! Hvordan har helgen din vært? Min har vært helt knall! Var i spektrum og så på grand prix i går, for en fantastisk stemning! Etterpå dro vi på grand prix nach på homsepub, utrolig gøy! Dette har vært den beste helgen på lenge:) Har ikke fått gjort noe på oppgaven da, men tror ihvertfall at jeg har bestemt meg for problemstilling.. Klæm
monca*84*j12 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 22. februar 2009 heia.. så bra da... Jeg syntes han som vant var bare rååååå bra.. Elkser fele musikk... hehe.. Jeg har sååå trua på at han vinner hele greia.. Så utrolig morro og dra på nach da... Jeg har aldri vært på homseklubb jeg.. hehe... men regner med at det er kjempe morro!!!! I går var vi og spiste på fridays og så på kino senere.. Sammen de oppe.. Ble påspandert faktisk.. koste oss masse! Nå er jeg akkuratt ferdig med oppgave2.. såå deilig.. Bare bittelitt igjen på den første oppgaven.. Men kanskje jeg klarer og gjøre den ferdig i kveld.. får se.. tviler kanskje... skal se på himmelblå.. jippi.. Men jeg har hvertfall vært veldig flink!=) Ellers går jeg rundt og lurer på om jeg er gravid uten og vite det og at jeg nå skal føde... For fy f.... jeg har sånne tak i underlivet som bare er super vonde og jeg må puste meg igjenom dem noen ganger.. kommer sånn hvert 10ende min.. hehe... Har fleipa med A om at jeg snart føder, og han sier at han skal gå å starte bilen.. hehe.. godt man kan fleipe da.. Men det er sabla vondt hvertfall... Håper det og blødningene gir seg snart! Nå skal jeg lage skikkelig biff middag.. mmmmmmm.... gleder meg=) klæm
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 22. februar 2009 #17 Skrevet 22. februar 2009 Ja han var utrooooolig bra!!! Jeg tror også at han kan vinne hele greia:) Så det blir en spennende finale, kjedelig at det er så lenge til! Homsepub er knallgøy. Alle danser og synger, og de spiller masse fengende musikk. Jeg er veldig glad for at pappa er homo, så jeg kan ta del i det miløet;) Det hørtes kjempekoselig ut! Så heldige dere er som ble påspandert:) Så utrolig flink du er som er ferdig med oppgave to. Du har vært effektiv i det siste! Uff, stakkars deg som har så vondt. Hadde vært morsomt om det tok seg opp, og at du faktisk skal føde, hehe:P Hvis det fortsetter sånn så bør du dra til legevakta, for det høres ikke helt bra ut. Har blødningene tatt seg opp? Kanskje du egentlig har vært gravid og har en SA? Håper det gir seg snart ihvertfall. Mmmmm, det hørtes herlig ut!! Klæm
monca*84*j12 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #18 Skrevet 22. februar 2009 Ja.. jeg går å nynner på den hele tiden.. Vet du om et sted man kan laste den ned? Trur jeg på.. skulle ønske jeg kjente en homo.. hehe... Jeg trur nok pappan din setter veldig stor pris på at du syntes det er morro og vil være med... Spess siden det var vanskelig i begynnelsen.. Er så bra når alt ordner seg=) Ja var veldig hyggelig.. Ja er fonøyd med det altså.. hehe.. Godt og nærme seg slutten liksom.. Ja det er ikke noe godt.. gitt seg litt nå.. Men ja blødningene har tatt seg veldig opp.. full pakke her nå.. Men jeg trur det hele har noe med at jeg jeg er ferdig med primoluten, sluttet på pilla og startet på provera... Rart kroppen sliter.. Er jo ikke snakk om lite hormoner akkuratt.. hehe Var suuuuper godt... og jeg tok resten av rødvinen fra fredag til maten også.. mmmm.. Jeg drikker jo ALDRI på søndager.. så det var litt deilig.. hehe du gjør i kveld da? klæm
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 22. februar 2009 #19 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har kjøpt den for 8 kr på i-tunes. Vet ikke om man får lastet den ned andre steder. Så kan man jo høre den på youtube. Hehe, ja det blir mye morro når man kjenner en som er homo. Så koselig at du tror det, det virker som han setter pris på det:) Kompisene hans mener at jeg er verdens beste datter:P Ja er supert når ting ordner seg! Uff, det høres ikke bra ut! Er ikke rart at du blir psykisk utslitt. Hvis det ikke gir seg om noen dager bør du kanskje kontakte legen igjen. Men det har sikkert noe med at du har sluttet på pilla og begynt på provera. Håper syklusen din ordner seg snart! Mmmmm, det hørtes helt herlig ut! Har spist viltgryte vi, skulle ønske at jeg og hadde rødvin;) Jeg har bare slappet av og sett på tv. Du kommer på skolen i morgen? Klæm
monca*84*j12 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #20 Skrevet 22. februar 2009 jeg har lastet den ned fra telenor.. hehe.... digger hele tiden.. De har nok rett.. du er helt sikkert en bra datter.. Tenk det er sikkert mange av dem som har opplevd både det ene og det andre i forhold til barn og familie... Ikke noen enkel sak det der... Skal gi det en uke tenkte jeg. Men det er litt bedre nå, har liksom litt mer optimisme nå, og da er det lettere og leve med kan du si=) mmm vilt gryte er digg.. en av våre spesialiteter.. hehe... lager den fra bunn vi da.. og det er nam! Rødvin hører litt til ja.. hihi selv om det er søndag.. Jeg sitter og jobber med skole enda jeg da.. Har tatt litt pauser også da.. Sett himelblå og surra her inne på bim.. Jeg kjem i morgen jeg vet du=) Nå skal jeg lalle bussan tenkte jeg.. trøtt og sliten... klæm
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 23. februar 2009 #21 Skrevet 23. februar 2009 Hehe, jeg hører også på den hele tiden;) Ååå så koselig, jeg har ihvertfall den beste pappan jeg kan tenke meg! De fleste opplever vel vanskeligheter i oppveksten, men heldigvis kommer de fleste styrket igjennom det. Så bra at du har litt mer optimisme:) Hvordan er blødningen i dag? Kan jo hende at du har en "kunstig" mensen nå etter at du slutta på pilla. I såfall bør du jo være ferdig innen en uke. Mmmm, må være nydelig når dere lager det fra bunn! Flink du er som jobber så mye med skole. Skal i gang med oppgaven nå jeg, kjedelig! Har du noen planer for dagen? Klæm
monca*84*j12 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #22 Skrevet 23. februar 2009 det som ikke tar livet av deg gjør deg sterkere... Har litt trua på den altså... Ja deilig og føle optimisme.. + at jeg føler at det ikke ligger i mine hender lenger og at det som skjer det skjer.. Jeg får ikke gjort mer enn hva jeg har gjort nå.. så da... Ja kan være kunstig ja.. Men trur liksom ikke det siden jeg har hatt så mye vondter osv.. Ikke godt og si.. Men er litt bedre i dag.. litt mindre også.. så bare vente og se nå.. Ja det er super digg jeg skal spise litt nå jeg, så slappe av litt.. suuuper trøtt altså... Jeg endte opp med og kjøpe den forbanna nye utgaven da..=( Gikk igjenom den i forhold til den gamle og det er myye forrandringer! + 100 sider mer pensum.. så da fikk det bare være sånn... får bruk for den i forhold til semester oppgaven også trur jeg... ellers blir det vel mest oppgave i dag trur jeg.. får se... klæm
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 24. februar 2009 #23 Skrevet 24. februar 2009 Den har jeg også trua på Ja nå har du gjort alt det du kan, så nå er resten i andre sine hender. En eller annen gang må jo blødningene stoppe, og da får du forhåpentligvis normale sykluser etter det:) Er nok ikke dumt å kjøpe den nye utgaven. Hvis jeg kommer inn på master og vi skal bruke den der, så kan jeg jo kjøpe den av deg hvis du ikke har behov for å ta vare på den. Så har du ikke tapt såå mye penger;) Hvordan ligger du an med oppgavene? Jeg regner med å bli ferdig med oppg 3 i dag, så har jeg noen dager på å fikse på dem. Klæm
monca*84*j12 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #24 Skrevet 24. februar 2009 jupp.. håper på normale sykluser ja.. Men det som er så dumt er at det herjer godt der nede fortsatt... Og jeg glemte og spørre hvor fort jeg kunne regne med at blødningene avtok.. Nå har jeg jo tatt provera i 6dager og merker ikke forskjell så langt.. men får vel gi det en uke til før jeg mistenker at det ikke funker... Nei det var MYE forskjeller i den.. Kommer du inn på master kan du sikkert kjøpe den ja... får seg da vet du=) Jeg trenger jo ikke to utgaver liksom.. hehe... Jeg ligger ann ca likt som sist jeg.. ikke startet med 3oppgaven enda.. Håper på og komme i gang med den i dag.. men kjenner det koster og sette seg ned, jeg har mange gode unskyldninger for og ikke starte med den..hehe... Men jeg skal se en episode med sykehuset (webtv), dra og kjøpe frokost og sette på en vask med tøy.. da tenker jeg at jeg er klar.. hehe klæm
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 24. februar 2009 #25 Skrevet 24. februar 2009 Det er jo helt utrolig at det ikke gir seg! Men det er nok en god idé å gi det en uke til. Du er ihvertfall veldig tålmodig! Når det er så mye forskjeller, så er det ikke rart at de forventer at vi skal bruke den nye utgaven. Vi får se til høsten ja;) Hehe, jeg er også god på unnskyldninger, men i dag har jeg vært ganske flink. Må bare se litt mer i bøkene, så er jeg klar til å skrive drøftedelen. Jeg ble litt skuffa, fordi faren til snupp sendte mld på søndag og sa at jeg ikke trengte å jobbe i natt fordi hun er på sykehuset og skal opereres i mrg tidlig. Jeg ble jo overlykkelig for å få en natt fri. Men så ringte han i går kveld og ville at jeg skulle jobbe allikevel, fra 21.30-7.. Er ihvertfall deilig at vakta går tidligere enn vanlig, men det er nedtur når man må jobbe når man tror man skal få fri! Klæm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå