Gå til innhold

Er dette lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så sant denne barnehageassistenten ikke var alene om ansvaret, så synes jeg hun kunne tatt seg bryet med å skifte om du hadde så dårlig tid. MEN, da skal det være et sånt engangstilfelle. Jeg jobber i barnehage selv og synes det er greiest at man er flinke til å levere barna "rene". Men det er klart at uhell kan skje, og jeg hadde da gladelig skiftet for en stresset mamma hvor uhellet hadde skjedd på vei til bh, og at dette ikke var noe som skjedde gang etter gang. I bh jeg jobber så er det en mamma som er hjemmeværende med et barn og andre barnet går hos oss. Hun somler fryktelig på morgene og kommer gjerne "forsent" (altså rundt 11-tiden) i tillegg til at hun kommer så sent så har sønnen ALLTID full bleie. den er klissavåt av tiss (noen ganger bæsj) og barnet hennes tisser ikke ut en bleie på 1 time hver morgen. (dette vet vi jo, for vi skifter i løpet av dagen og ser hvor fort barnet tisser ut en bleie)

Sånne tilfeller er irriterende, men ikke slike tilfeller som ditt HI. Men om det er lov av den ansatte og ymte frempå til deg? Ja :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville HELT KLART gjort det selv. Ikke så moro for babyen, som du kaller det, å begynne dagen slik.

Skjønner ikke problemstilingen, eller overskriften "er dette lov"? Høres ut som de har gjort noe kriminelt ved å la deg ta ansvaret for eget barn i noen minutter.

Skrevet

Synes det er greit at ungen leveres rein og hentes rein. Bæsjer han like før jeg kommer venter de ikke på meg... men synes det er greit de tilbyr seg om uhellet er ute på tur til bhg og foreldrene har det travelt.

Skrevet

Poamin, ingen kan kreve at du leverer babyen din uten bæsj. Babyer kan bæsje når som helst på døgnet, når du nettopp har skiftet en bleie som har vært på lenge kan de plutselig bæsje slik at du må skifte bleie enda en gang. Du kan ikke si til en baby "du skal bæsje før vi drar ut", så stakkars HI her. Ho kunne ikke noe for at ungen bæsja på seg før ho kom i barnehagen. Jeg tror nok at barnehagetantene har plikt på seg til å gjøre det de må, om det første er å skifte bæsjebleie når ungen kommer. Men skal jeg være ærlig så forstår jeg godt at barnehagetanten ønsket at mammaen kunne ta bleia. Jeg har aldri jobbet i barnehage, men stakkars de som jobber der - det blir å ta masse bæsj etter ukjente unger. Jeg syns det må være mye mer motbydelig å ta bæsj etter andres barn enn mine egne barn.

Skrevet

Eh nøffemor, tro meg, man blir vant til å skifte på andre unger om man jobber i bhg. Har selv jobbet i en for 10 år siden og det var ikke noe stress i det hele tatt etterhvert. Ungene er jo ikke akkurat ukjente:)

Jeg er enig i at de burde tatt den bleia, de får tross alt betalt for å jobbe der, og du får betalt for din jobb, altså man har ikke ungen i bhg for morro skyld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...