Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Da vi ankom bhg hadde baby bæsjet på veien.. Jeg var allerede sent ute til jobb, og fortalte at jeg trodde baby hadde bæsjet. Da sa bhg tanten at det hadde vært fint om jeg kunne skiftet på han! Er dette normalt? Altså, de jobber i bhg, og dette var i åpningstiden, skal jeg liksom ikke rekke jobb fordi jeg må skifte bæsjebleie, når de som jobber der får betalt for å gjøre dette? Noen synspunkter takk!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Min sønn har også bæsjet innen vi har kommet til bhg. Jeg gikk å skiftet på han. Da sa den ene ansatte der at de kunne ta det de om jeg hadde dårlig tid. Jeg tok det selv. Men de burde jo kunne gjøre det de også.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Syntes de kunne tilbudt seg, men samtidig kunne du også tatt den. er jo DIN unge, og du kommer med den rein! dessuten burde du beregne litt bedre tid når du skal levere ungen din...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Det har skjedd en gang her også. Da bare tok vedkommende barnet mitt og gikk rett og skiftet uten å antyde at jeg burde gjøre det....
Kjøttpølsa Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Så enkelt som "han har bæsja, jeg er sent ute" hadenussesuss og kos til barnet og "byebye"
Moggi Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Nå har jeg ingen barn selv, men har jobbet i bh. Det må da være rett at bh kan ta over det når du kommer. Er jo det du betaler for ja!
___ Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 Det er helt sikkert lov å si at det ville vært fint om du skiftet på ham. Om de kan kreve at barna blir levert uten bæsj i bleia vet jeg ikke, men sa de at du måtte gjøre det når du sa at du holdt på å komme for sent på jobb?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 Ja jeg er klar over at det er min unge, og jeg kan da godt skifte bleie på han. Det er ikke det det er snakk om. Poenget er at innimellom så har vi litt dårlig tid på morningen, jeg må ofte vekke poden fordi han ikke våkner selv og da lar jeg han ligge lengst mulig, vi må ta buss og gå med vogn (tar til sammen 20 min) pluss at jeg må ta bussen til jobb igjen, som tar ca 30 min til sammen. Innimellom strekker dessverre ikke tiden til. Jeg syns bare det er merkelig i og med at de jobber i bhg og skifter jo bleier mange ganger om dagen, og at han liksom bæsja før han kom i bhg så er det jeg som må ta det! Det er dessverre ikke alle som har bil eller bhg rett i nærheten, og ofte blir det dessverre litt stress om morgenen, shoot me.. HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #9 Skrevet 17. februar 2009 De sa "om han har bæsja, er det fint om du tar det assa" Litt vanskelig å si nei da... HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #10 Skrevet 17. februar 2009 eksempel: til og fra skole/bhg er man jo fortsatt under forsikringen som gjelder innenfor bhg og skolen, blir sett på som bhg og skoletiden... så ja, de skal kunne ta det.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #11 Skrevet 17. februar 2009 du må nesten bare stå opp enda tidligere for å rekke slike ting. jeg bytter altid ved bringing/henting vist de har fått bæsje bleie når jeg er der. uansett hvor travelt jeg har det, jobben får bare vente!
Kjøttpølsa Skrevet 17. februar 2009 #12 Skrevet 17. februar 2009 Ikke alle har en jobb som kan vente når barnet først er levert lille venn.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #13 Skrevet 17. februar 2009 Hm.. Får litt inntrykk av at han bæsja mens dere fremdeles var hjemme, og at du sparte bleia til de ansatte i barnehagen. Om det stemmer så er det kanskje ikke første gang, og kanskje de ansatte er drittlei av det. Bokstavlig talt.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #14 Skrevet 17. februar 2009 Hehe ja smart du 20:18, jeg kler på ungen og setter han i vogna slik at han gnir bæsjen mest mulig utover rumpa. Tror ikke mange har samvittighet til det for sin egen unge, eller kanskje du? Det har kun skjedd denne ene gangen, det var jo derfor jeg lurte på om dette er noe som er en regel eller what? Hadde det skjedd fler ganger, hadde jeg nok visst om at de pleide å gjøre det eller....? DJeeeees.... Og er det bare jeg som stresser på morran her eller? Kan noen gi meg tips på hvordan man får en rolig og harmonisk morgen med den reisevegen jeg forklarte over her, uten å stå opp kl 0500, og uten å hive ungen sin rundt før vi skal i bhg? Foretrekker å ha en hyggelig frokost og skifte i normalt tempo, og så heller stresse litt på veien da... Men det er vel bare meg..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #16 Skrevet 17. februar 2009 Du sier jo ingenting om hun var den eneste på jobb eller hvor mange barn det var. Normalt så burde de jo ta bæsjebleier som de blir levert med, men dersom det av en eller annen grunn er ekstra trøkk en dag, så syns jeg ikke de ansatte skal være redde for å spørre.
KaMa Skrevet 17. februar 2009 #17 Skrevet 17. februar 2009 I barnehagen til småen er det en helt vanlig regel at vi foreldre har ansvar for ungene våre så lenge vi er til stede, altså så blir bæsjebleier skiftes av foreldre dersom foreldre er til stede ved levering eller henting. Selv trenger jeg ikke å ha det skriftlig. Jeg ville selvsagt skiftet bleien uansett, dersom jeg visste han hadde bæsja. Om jeg ikke har organisert tiden bedre, så er det strengt tatt mitt problem. Og ja, vi kjører heller ikke og har ikke barnehagen rett rundt hjørnet. Skal det sies at jeg tviler på det ville vært et problem for de ansatte å ta en bæsjebleie dersom jeg hadde dårlig tid og spurte pent om noen kunne gjøre det. Men det er sikkert fordi jeg vet at den som hadde gjort det hadde gjort meg en tjeneste, og jeg ville vært takknemlig.
KaMa Skrevet 17. februar 2009 #18 Skrevet 17. februar 2009 Ser jeg har formulert meg knotete.. Dersom ungen har bæsjet ved levering eller henting, er det klart at det er foreldrene som skifter.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #19 Skrevet 17. februar 2009 Da sa bhg assistenten.... Jeg verken jobber, eller har barn i bhg, men har alikevel greid å få med meg at de _fleste_ som jobber i bhg ikke liker å bli kalt for tante. Så kanskje greit å respektere det. Uansett, syns godt hun kunne spart seg for å be deg om å bytte bleien, med mindre det var en spesielt hektisk morgen. Det er jo en del av jobben hennes.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #20 Skrevet 17. februar 2009 Hehe, ja jo jeg vet at det ikke heter tante. Tenkte å sette det i gåseøyne men regnte med dere skjønte hva jeg refererte til:) Og nei jeg er ikke hissig, men jeg syns det blir fjernt å insinuere at jeg leverer ungen med bæsj hver dag. Hvilket grunnlag har folk for å påstå det liksom? Men på den annen side burde jeg ikke hisse meg opp, jeg vet jo at det er endel folk her inne som må si ting for å provosere... Jeg mener at når de jobber to stk i en bhg med 8 barn, og jeg leverer han med bæsj for første gang på 3 mnd, så er det de som bør ta bleien. Om han har bæsjet i bhg og jeg kommer for å hente han, tar jeg selvfølgelig bleien, da har jeg god tid og ser ikke poenget med at de skal det mens jeg står og venter. Det syns jeg burde gå andre veien også... HI -som ikke er hissig, og iallefall ikke langsint:)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #21 Skrevet 17. februar 2009 Enig med KaMa- den som leverer ungen skifter selvsagt om ungen bæsja på vei til barnehagen. Ærlig talt!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #22 Skrevet 17. februar 2009 De ansatte hos oss hadde aldri drømt om å si noe sånt! Det går som du sier begge veier. Kommer jeg helt på slutten av dagen hjelper jeg gjerne til med litt rydding før vi går hjem. De forstår at vi noen ganger har det travelt, og liker å hjelpe oss i slike situasjoner. Dere perfekte A-mennesker som alltid organiserer morgenene dere så flott burde forstå at ikke alle andre er som dere, og at det faktisk går fint likevel.
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #23 Skrevet 17. februar 2009 Jeg syns de burde gjøre dette.. de er faktisk på jobb og du har en jobb og rekke.
Gjest nyttårsløftet Skrevet 17. februar 2009 #24 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har aldri beregnet ekstra tid til bleieskift ved levering, og har tatt det som en selvfølge at de skifter. Er det derimot bæsj i bleien når jeg henter, skifter jeg selv. Det har hendt at ansatte har vært på vei til badet når jeg har kommet, og skiftet bleien selv om jeg var tilstede=) Selvfølgelig skal ungen leveres med ren bleie, men noen ganger skjærer det seg. Om de startet et kvarter tidligere hjemmefra, hadde ungen kanskje ikke bæsjet før de kom fram, og de ansatte måtte likevel ha skiftet.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #25 Skrevet 17. februar 2009 Jeg syntes ikke du virker hissig HI, og jeg syntes helt klart at barnehagen burde skiftet. Kan aldri tro at noen i "vår" barenhage ville bedt en mamma i full fart til jobb skifte. Det har tom hendt at de har tatt med seg minste min å skiftet på henne for meg mens jeg har kledd på den største ved henting. Altså HI du har rett, det var kipt av den barnehage anstte, men om det er noe lov i forhold til det veit jeg ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå