Gå til innhold

Hei alle sammen! (Og dere som enda ikke har meldt deres overgang).


MissKitty

Anbefalte innlegg

Har frekventert både januar 2009 (terminklubb), Småtroll 0-1 og Småtroll 1-2. Dvs. at jeg har "to tette", storebror var 5 dager fra å bli halvannet år da lillebror ble født ;o). Har også ei jente fra tidligere av, som snart er tenåring. Vi bor "sentralt" på østlandet.

 

La oss lage litt liv her i Januar 2009 på Dinbaby. Er jo kjekt med likesinnede, det er vel neppe mer enn 31 dager mellom første- og sistefødte her..

 

To ord om dere selv, a?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melder meg inn her, Fikk ein liten jente 22 januar, etter 5 dager på overtid.

 

Har 2 gutter fra tidligere, ein gutt på 4 og ein gutt på 7, bor også på østlandet (hedmark).

 

Flyttet fra danmark til norge for 1.5 år siden nå og er veldig glad for å bo i norge :) (selv om det er veldig kaldt på vinteren)

 

Hvordan går det med dere, husker deg fra overtidstråden på BIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Begynte å bli dødt på termin 09 forumet!

Melder meg inn her :)

 

Fikk min første baby 12.januar, en bitteliten godgutt! han kom så og si til termin. Bor også på østlandet, telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja den overtidstråden ;o) Den har jeg nesten "glemt". Rart med det, hvor fort de 4 siste ukene har gått, mot de foregående 4.. Fyttirakkern, så sakte det gikk fra jul til 21.jan.

 

Det verste var jo at gutten min ikke var overtidig, da. Pga kluss med ultralyd, så hadde jeg ikke fått fastsatt noen skikkelig termin. Det viste seg at han var helt på tiden da han ble født. Men som sagt, det er glemt nå.

 

Er du dansk, Lillenille? Eller er du bare hjemflyttet nordmann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt andre barn, en liten gutt, 13. januar! Har en gutt på 2 1/2 fra før! :)

 

Hvordan er dagene hjemme hos dere nå da?

 

Her har det vært sjukdom og kaldt siden vi kom hjem fra sykehuset, så har vært for det meste hjemme. Er litt mildere her nå, så kan endelig ut på noen trilleturer! :)

 

Bor også på Østladet, Hedmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde egentlig termin i dag, men fikk hilse på gutten vår allerede 25. januar. Har også ei jente på 3 år som for tiden er veeeldig stolt storesøster :) Bor forøvrig i Nordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de siste ukerne går aldrig fort, men man glemmer fort hvor lang tiden var innen fødslen :))

 

Jeg er dansk, klare ikke å prate norsk endda, tenker jeg må ta et kurs å lære det når mini er litt større :) Har Norsk samboer da, og ælste gutten prater kun norsk. Enklere for barn å lære seg tenker jeg, de tenker jo ikke på om det lyter feil det dom sier :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! :)

 

Etter purring fra MissKitty melder jeg meg inn i klubben, jeg også. Artig å ha kontakt med dere andre som har januarbarn!

 

Min Kornelius kom 12. januar, fem dager etter termin. Han turna godt i magen de siste ukene, endte opp med å sette seg med bena ned i bekkenet mitt. Etter et veldig kjapt og greit fødselsforløp endte det med at de valgte å ta ham ut med hastekeisersnitt da jeg skulle begynne å presse, fordi rumpa hans lå igjen for høyt oppe i livmora. Litt hektisk, men småtten var sprek som bare det da han kom, heldigvis. :) Kornelius var 3820/53 og 36 rundt toppen. Nå er han allerede passert fem uker, så tida flyr! :)

 

Jeg er forøvrig gift med en nordlending, men bosatt i Trondheim (som er hjembyen min). Kornelius er gutt nummer to (og punktumet vårt) - storebror fyller åtte år om ikke så lenge. (Så i motsetning til deg, MissKitty, så kan jeg ikke si at jeg har to tette..hehe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Jeg fikk en stor gutt den 25. januar. Han ble tatt med keisersnitt 16 dager over termin da han rett og slett nektet å komme ut. Ble forsøkt igangsatt uten at jeg fikk tegn til rier:) Han var 4475 g, 53 cm lang og 39 cm rundt hodet, så han hadde det ihvertfall godt inni der.

 

Fra før har vi en gutt født i oktober 06 så han var 2 år og ca. 3 mnd når han ble stolt storebror.

Nå er minstemann bikket tre uker og vi har heldigvis ikke oppdaget så mye sjalusi ennå. Storebror er veldig glad i babyen og nusser og koser på han hele tiden:)

 

Så over til det kjipe... Jeg har fått tilstoppede melkaganger i dag!!! Trodde jeg skulle holde meg unna sånn puppetrøbbel jeg, siden jeg ikke hadde noen problemer sist, men nei da. Auauauauau! Må prøve å få han til å suge ofte så jeg får tømt brystet skikkelig, men det er jo en pine når han suger på det. Stakkars meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jente nr 3 19. jan. De andre to er født des 06 og feb 98.

 

Nr 2 var 4466 g, så jeg fikk vekstestimering 2. jan, med resultat 3800 g til termin. Ja, nr 3 var 4776 g og 38 rundt hodet :))) Men fin fødsel, som de andre to også var.

 

Er fra Vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen alle sammen!

 

Vi fikk vår lille (bokstavelig talt - han var bare 2,5 kg, 50 cm og 34 rundt hodet) den 23. januar. Det var 14 dager etter termin, så jeg skulle egentlig bli satt i gang den dagen, men det startet av seg selv.

 

Selve fødselen var rimelig slitsom. Det ble ikke fortgang i sakene og de tok vannet og jeg fikk ristimulerende drypp. Riene tok helt av og jeg fikk epidural som ikke fungerte helt. Ikke gøy. Hadde hele tiden CTG på (og elektrode på knøttets hode etter de tok vannet) så jeg følte meg ganske bundet til sengen. Etterhvert sank hjerterytmen hans veldig flere ganger og det tok lang tid før den kom opp igjen. Det ble hastekeisersnitt på oss.

 

De siste 3 ukene har vi kost oss masse og prøver å bli kjent så godt vi kan :)

 

Dette er forøvrig mitt første barn, bor rett utenfor Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Helene0! Der var du omsider igjen!

 

Har grunna litt på hvordan det gikk med deg og hvor du ble av etter overtidstråden vår på 3.trimester. Jammen var han liten også, 2,5 kg? Jeg fikk en "monsterunge" til sammenligning, på litt over 4 kg.

Hyggelig å "se" deg igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo..

 

Jentungen vår kom 23 Januar, ble satt i gang. Styrtfødsel som kun tok 5 timer fra første rie til hun var ute. Treg med å komme ut, men når riene var igang var de oxo kun med 1,5-2 min mellomrom fra start til slutt. Lang og fin baby, 51 cm og 3842 g.. 33 cm rundt hode, så litt mindre enn gjennomsnittet :) Snart 4 uker siden fødsel nå, tiden har gått så utrolig fort. Koser oss bare hjemme, hun sover mye og spiser godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

 

Vår nydelige lille pike kom 08.01 kl 03.23, 22 timer etter at vannet gikk! Snuppis satt fast, så det ble en heavy sugekopp-fødsel, ikke å anbefale! Holdt på med sugekopp leeeeeeng, hu ville jo ikke ut! Dette resulterte i et kjempeblåmerke med sår på toppen av hodet som førte til gulsot (forstå det de som kan...), med lysbehandling i to omganger pga verdier som ikke ville synke, fem dager på sykehus, og nesten resten av pappas to ukers perm gikk med til polikliniske kontroller...:-S

Ikke nok med det, så har snuppa hofteleddsdysplasi og må bruke pute ca fire mnd, litt kjedelig men det blir bra snart .-).. Men hun er verdens peneste og mest perfekte baby, sorry jenter - jeg trakk det lengst strået og fikk den beste babyen :-) hihi!

Matvraket mitt sover og spiser godt, i natt sov hun jaggu meg fra tolv til syv uten mat.. Blei helt sjokka da jeg våkna kl syv at hu skulle ha mat, hadde da fått sist kl tolv. Enten det, eller så har jeg ammet i søvne - er jo mulig det for en litt sliten og småtrøtt småbarnsmor!! (men da må jeg ha hentet henne og lagt henne tilbake i sin egen seng, uten å få dette med meg...??? hmmmm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:)

 

Her kom lillebror til verden 29.januar, 13 lange dager på overtid. Storesøster rakk å fylle 3år dagen før han meldte sin ankomst..:)

Vår lille familie holder til på Hadeland og her nyter vi dagene og gleder oss til sol og sommer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en sønn 12. januar. Har også ei jente fra før som nå er tre år. Hun er stolt storesøster, og har heldigvis ikke vært særlig sjalu av seg. Vi bor i innlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med små nurk alle sammen! Jeg vil også hilse på - og si "takk for sist" til dere som var på Termin jan.09 - forumet på BIM :)

 

Vår lille solstråle ble født med hastekeisersnitt om kvelden 23.januar, 4 dager før terminen. Han lå på tvers og var såpass stor at de tok ikke sjansen på at jeg skulle sette igang med en vanlig fødsel. Ved fødselen var han 53 cm, 4880 gram og hodeomkrets på 43 cm er stort nok ja, selv om vi selvsagt synes han er liten - hehe (storebror er 4 år). Egentlig ganske greitt med hastekeisersnitt, for da slapp jeg å grue meg så fælt. Jeg hadde etterhvert fått litt fødselsangst, så det passa igrunnen bra :) Og jeg ble tatt godt vare på av jordmødrene som svinset rundt meg. Nå har vi det bare bra, selv om jeg sliter med melkeproduksjonen. Men det er en helt annen historie ;)

 

Ellers kan jeg jo fortelle at jeg (fremdeles) bor i Trondheim, nærmer seg 35 og har antagelig fått mitt siste barn nå, ettersom svangerskapet denne gang var rimelig tøft. Jeg hadde bekkenløsning de siste 7 mnd (!) og den henger dessverre i ennå, om enn myyye mildere enn før fødselen.

 

Håper det står bra til med dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodeomkrets på 43 cm!?!? Er det mulig??? Jommen meg bra du slapp å føde vaginalt! Min eldste var 4930/55 og 38 rundt hodet - det var stort nok...

 

Kjekt å se en trondhjemmer her inne da! :) Kanskje vi kan få til et Trondheims-treff? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Hadde en kjapp og grei fødsel den 11. januar. Jenta veide 3418 g og var 50 cm lang. Vi bor i Oslo, og det hadde vært hyggelig med både trillevenner og DIB treff, etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei MissKitty. Hyggelig med kjenninger :)

 

Ja, bitteliten var han, gitt. Og jeg som hadde så stor mage... merkelige greier. Fikk til og med beskjed på sykehuset om at jeg måtte sørge for at jeg får ekstra oppfølging neste svangerskap...

 

Nå har han spist som en gal de siste ukene og er snart oppe i 4 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...