Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Bare lurer på sammenhengen. Vet jo at de med høy utdannelse ofte har foreldre med høy utdannelse også, men hvordan er det her inne? Jeg har en uutdannet mor som jobber på kafè og en far som er uføretrygdet. Selv har jeg bachelor i økonomi og administrasjon, så jeg er vel en av de heldige som ikke har tatt opp arven.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Høyere, både jeg og min mann har det..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Har høyrere utdannelse enn mine foreldre. Er vel en av de "heldige" jeg også da.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Ja. Når jeg er ferdig har jeg over 8 år på universitet og høyskole.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har en lang utdannelse (profesjonstudium 6 år på universitet). Mine foreldre har ikke fullført vdg. Nå tjener jeg mer enn de to til sammen (er 29 år).
simba>>>3gutter Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Nei, jeg har bachelorgrad. min far jobbet på "bygg i by`n" og mamma tok handelskolen i voksen alder. Bare en av mine 6 søsken, en stebror har høyskoleutdannelse innen it. Resten har ikke noe eller bare videregående.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Jepp. Mamma er frisør og pappa var maskinist når han levde. Jeg har gått Førskolelærerutdanningen på Høyskolen.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Både foreldrene mine og mine manns foreldre har lang universitetsutdannelse. Det har jeg og mannen også (6 år + på Universitetet), så her har det gått i arv, ja:-)
Pengetreet Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Og der kom jeg rett tilbake til forelesningssalen i sosiologi Jeg holder på med et barchelorstudium, ingen av mine foreldre har høyere utdanelse. (Søstra mi tok snarveien og giftet seg rikt, men er livredd for at han skal gå fra henne Vil heller stå på egne ben jeg da
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Mine foreldre har utdannelse tilsvarende ca vg skole, jeg har hovedfag.
Sånn kan det gå Skrevet 16. februar 2009 #12 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har mer enn dem, faktisk over 15 år mer... Det jeg har ekstra er 2 år grunnskole mer enn dem, 5 år videregående og over 8 år høyskole- og universitetsutdanning.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #14 Skrevet 16. februar 2009 Min far har ingen utdannelse,men har leder stilling i en stor bedrift, ingen idag som får slik jobb uten å være sivilingenør. Min mor er spes sykepleier. 3+3 år Min bror siste år på et profesjonsstudie. Min søster har fullført 6 år, tar viderutdanning nå, 8 år totalt. Jeg i gang med master. Så vi er vel alle "høyt utdannet" utenom min far...men det skulle du tro han var når du ser på lønnslippen I mitt hode er ikke bachlor høy utdannelse foresten!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #15 Skrevet 16. februar 2009 pappa har jobbet seg oppover og tjener masse - men har kun vgs mamma hadde høgskoleutdanning jeg har en 3 årig bachelor
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #16 Skrevet 16. februar 2009 Har høyere. Har en bachelor, mor er frisør og far har ikke videregående en gang.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #17 Skrevet 16. februar 2009 Ja, høyere. Det har begge mine søsken også. Vi takker våre foreldre for å ha gitt oss bedre forutsetninger enn de hadde da de var unge.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #18 Skrevet 16. februar 2009 Har man høyskole så har man også høyere utdanning. Men du har rett i at noen mener at det ikke er like "fint" som universitetet. Snobber finner man overalt...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #19 Skrevet 16. februar 2009 Min mor tok en bachelorgrad i voksen alder. Var ferdig utdannet det året hun fylte 45, min far har studert masse men har ikke fullført noe som har gitt han en tittel. Nå tar han noen årstudium på høyskolen. Jeg holder på med en bachelor, min søster tar yrkesfaglig utdanning på videregående nivå.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #20 Skrevet 16. februar 2009 jeg har høyere. (allmennlærerutdanning 4 år) min far har folkehøgskoleutdannelse og min mor har ingen utdannelse.
Bunnies by night Skrevet 16. februar 2009 #21 Skrevet 16. februar 2009 I vår familie har alle høyere utdanning, pappa og jeg har høyeregrads universitetsutdannelse, mens søsknene mine og mamma har treårig høyskoleutdanning. For oss var det helt naturlig å gå rett over på studier etter videregående... har vel aldri tenkt at det fantes noe alternativ. Sambo derimot har ikke høyere utdanning, men jobber i underholdningsbransjen:)
ScaryMama Skrevet 16. februar 2009 #22 Skrevet 16. februar 2009 Nei, begge mine foreldre har doktorgrader.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #23 Skrevet 16. februar 2009 er du ferdig psykolog nå kozy? Er det lov å spørre hvor du studerte?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #24 Skrevet 16. februar 2009 høyere, jeg har mastergrad i generell pedagogikk men foreldrene mine har ikke mer enn ungdomsskolen. Men må samtidig legge til at jeg ikke vet om noen som er smartere enn faren min, selv om jeg har "bedre" skolegang enn han.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #25 Skrevet 16. februar 2009 Ha, dette tror jeg ikke på. Det kan ikke vøre så mange velutdannede mennesker her inne! Dere lyver. I tilfelle det er sant synes jeg dere skal bruke tiden deres bedre enn å skrive tøys her inne. Har dere virkelig tatt en så lang utdannelse for så å sitte å chatte her inne? Meget overraskende. Og ikke minst veldig lite oppløftende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå