Gå til innhold

angrepillen......Noen med erfaringer?? TRENGER RÅD SNAREST!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På apoteket sa de at jeg måtte amme rett før jeg tok tabletten og vente i 8 timer før jeg ammet igjen.... Noen som vet mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt angrepille noen ganger, har ikke merket noe spesielt utenom litt murring nederst i magen

Skrevet

Ok, takk for at du deler dine erfaringer! Nå er det snart for sent for meg å ta den.......vet ikke helt hva jeg skal gjøre....

Skrevet

Ta den. Om det allerede er for sent vil den uansett ikke virke, det er ikke snakk om at den kan skade et embryo hvis befruktningen alt har skjedd. Fordi den ikke virker når man allerede er gravid skal man ta den så raskt som mulig, fordi virkningen er mer usikker jo lenger tid man venter. Man skal ta den innen 72 timer, men kan like fullt være slik at den ikke virker når det har gått 50 timer, f.eks. Etter 72 timer vil det uansett være for sent, det er kun det det betyr.

Så ta den, du!

Skrevet

Takk for ditt råd!! Tenker liksom at sjangsen for at jeg har blitt gravid er liten? Og er veldig engstelig for hva de hormonene gjør, både med meg, det evntuelle fosteret og ammingen/ babyen vår..... Føler meg som Vinglepetter....

Skrevet

Jeg har blitt gravid 2 ganger sellv om jeg brukte angrepillen.Jeg hadde ingen bivirkninger men mista i uke 8 ca i en av graviditetene.

Skrevet

Først av alt, håper du ikke blir gravid og at det går bra med ammingen.

Jeg tok angrepille etter 36 timer- hadde sex 1 gang det året..- ingen bivirkninger av pillen men fant ut etter 6 uker at joda, jeg var gravid.

Så, 1 nummer, 1 pille og 1 perfekt barn :-)

Har advart mange mot å stole på angrepillen etter det, spesielt mine unge nieser som absolutt ikke er klare for barn

Skrevet

Hormonene er ikke skadelige for det eventuelle embryoet, det skal du ikke tenke på. Jeg forsikret meg veldig om det da jeg tok angrepille en gang, måtte vite helt sikkert at det ikke var en "abortpille", eller kunne skade embryoet hvis det var for sent.

Du som mistet i uke åtte, det var veldig trist. Men har nok vært en "vanlig" spontanabort, og ikke grunnet angrepillen.

Skrevet

Takk for din historie! Jeg tror tiden har "gått ut" for min del nå, så tenker at et som er ment å skje, det skjer!...

Skrevet

Ja, de sier at det ikke er skadelig for et evnt emryo, men litt rart at det da er så farlig å amme??....Engstelig enda kjenner jeg..

Skrevet

Syntes det var bra du ikke tok den. Jeg fikk så mye feilinformasjon fra apoteket da jeg var gravid. Jeg stoler ikke på at de på apoteket vet hvordan angrepillen virker på ammingen, eller kanskje de vet men ikke engasjerer seg nok i jobben sin til å ta folk alvorlig. Det er helt sinnsyke mengder hormoner og jeg ville aldri tatt den mens jeg ammet en liten baby. For øvrig fikk jeg gutten min etter å ha tatt angrepillen... og han er en oppvakt kar og tidlig ute motorisk:)

Skrevet

Tak for det! Er kanskje gravid igjen jeg da..... Har 6 år mellom de andre, så 1 år blir uvant kan man si...

Skrevet

Ooops did it again liksom.... : )

Skrevet

Noen som vet mer om hormonpåvirkningen i disse pillene??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...