Gå til innhold

angrepillen......Noen med erfaringer?? TRENGER RÅD SNAREST!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for 3,5 mdr siden. Hadde menstruasjon i starten av jan. (siste dag ca 8.jan) Ikke hatt den igjen...

Full-ammer babyen.

Var sammen med min mann 14.februar...uten beskyttese...

Kan jeg ha blitt gravid? Bør jeg ta angrepillen? Noen som har tatt norlevo - hvordan var det?? Er veldig fortvilet, uffa-meg....

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel snart for sent for angrepille nå uansett..

Ja, du kan være gravid.. hvis du hadde første dag av mens ca 2 januar, har du eggløsning idag.. Etter boka.

Så da er det vel bare å vente og se..

Skrevet

For det første: Det er for sent å ta angrepillen. Den skal taes innen max to døgn etter samleie.

For det andre: Du er sannsynligvis ikke fruktbar såpass kort tid etter mens (men mindre du blødde lenge?).

For det tredje er det jo ikke unormalt å ikke komme skikkelig i gang med mens så kort etter fødsel, spesielt siden du fullammer.

Og til det du spør om angrepillen: Jeg tok den og ble gravid, selv om jeg tok den innen 12 timer etter samleie.

Skrevet

Takk for svar!!!!

Noen som har erfaringer med denne pillen?

Som dere ser, haster det ja.

Takknemlig for svar!

Skrevet

Oj, takk for ditt svar!

Jeg har kjøpt tabletten og det står at den må taes senest etter 72 timer? Blir bekymret altså.... Hvordan reagerte kroppen da du tok denne da?

Skrevet

Jeg har tatt en i dag faktisk. Og det stemmer at det er innen 72 timer. Har ikke reagert noe i det hele tatt,alt er som vanlig.

Skrevet

Ja, da er det mulig det er tre døgn, og da kan du jo ta den. Jeg merket ikke noe (som jeg husker) før jeg for fullt oppdaget at jeg var gravid. Fikk ikke noen bivirkninger eller noe. Tror jeg ville tatt den hvis jeg var deg siden du tydeligvis ikke ønsker å bli gravid?

Skrevet

Takk for svaret! Har du noen peiling på hva de hormonene egentlig gjør?

TAKK-TAKK!

Skrevet

Gikk det bra med svangerskapet da? Jeg har som sagt en 3 mndr gammel baby og tenker at det blir veldig tett? Vet jo at det er "for sent å være etterpåklok", men det ble litt misforståelser i kampens hete for å si det sånn... Ang det med datoene, siste dags menstruasjon.... kan det stemme at eggløsning ville vært nå?? Hilsen voksen, men forvirret & takknemlig da : )

Skrevet

Takk for den linken! Ble litt klokere, men ganske skremmende at de ikke vet hvordan den virker?? Noen som vet mer?

Skrevet

Litt avhengig av sykluslenge kan eggløsning være i nærheten. Siden du sluttet å blø den 8 er det (med vanlig blødningslengde) sannsynlig at du begynte med mens 4 eller 5 ? Med 28 dagers syklus vil din eggløsning være ca 14 dager etter 4 eller 5, dvs sannsynligvis den 18 eller 19. Det skal holde hardt at sæd overlever så lenge i livmoren, men det er mulig. Har du lengre syklus vil det være enda mindre sannsynlighet. Men EL kan også komme tidligere i syklusen din, så du kan være gravid i teorien. Litt vanskelig å vite syklusen din siden du nettopp har født, men har du hatt stabile sylkuser før?

Jeg fullførte aldri noe svangerskap. Tok abort i uke 9 etter et helvete av noen uker svangerskapet varte....

Skrevet

Ja, hadde regelmessig mens før denne graviditeten, men når jeg nå fikk mensen igjen, kom den liksom 2 uker etter det den pleide å gjøre..Før kom den ca 22. i mnd og denne gangen altså ca 2.....

Og mente ikke å "være nysgjerrig"... beklager det som skjedde og håper det går bra med deg nå. Hadde det noe å gjøre med den tabletten tror du?

Skrevet

Helt i orden at du spør...

Jeg valgte selv å ta abort. Altså tok medisinsk abort. Jeg ble gravid i Syden med en jeg hadde sex med en gang, som jeg ikke visste hvem var, hva het, og som ikke var norsk.

Ja, da kan du ha eggløsning rundt dagen i dag, og da kan du bli gravid hvis spermen fremdeles lever inne i deg.

Skrevet

Ok, får snakke med min mann igjen når han kommer hjem. Har altså nettopp fått barn nr 3 - alle ønsket og vi har det bra, men to sååå tett, vet ikke helt om jeg klarer det da.

Og takk for åpenheten din!

Skrevet

DU MÅ IKKE AMME ETTER ANGREPILLE!!!! MÅ VENTE 10 DAGER ELLER NO, PGA STOOOOR MENGDE HORMONER!!!

Skrevet

Skjønner godt at det kan bli vel heftig med to så tette ja, både arbeidsmengde og ikke minst økonomisk. Lykke til! Får håpe litt for din del at du ikke er gravid denne gangen da :-)

Skrevet

10 dager?? Da sulter jo babyen...... På pakken stod det 8 timer??!!

Skrevet

Ja, takk for det!! "It is what it is".......: )

Skrevet

Hei

Ville bare nevne at jeg ble utrolig dårlig av angrepillen... spøy som en gris i 12 timer... ikke så gøy vil jeg tro hvis det skjer med deg med en sånn liten en... og som en her sier er det utrolig mye hormoner i pillen, sa du kan nok ikke amme på noen dager...

Skrevet

ser at ingen nevner at angrepillen ikke virker om man allerede har eggløsning..

Skrevet

Helledussen!! Nå ble jeg urolig... I morgen kl 10 har dte gått 72 timer og jeg må jo amme babyen? Kanskje best å bare tenke at "det som er ment å skje, skjer"?? Takk for ditt svar!

Skrevet

Man vet ikke hvordan angrepillen virker:

det er enten a) Utsetter eggløsning

B) Hundrer et befruktet egg å feste seg

Man kan derfor ikke at den ikke virker etter eggløsning.

Mine egne erfaringer tilsier imidlertid at det du sier kan stemme (all den tid jeg kjenner mine EL og jeg vet at jeg hadde el tidligere på dagen jeg ble befruktet).

Skrevet

Oj igjen....og det kan jeg vel egentlig ikke vite??

Skrevet

Kan en ikke amme etter å ha tatt angrepillen? Det visste jeg ikke.. tok angrepille selv når gutten vår var noen mnd...visste ikke at en ikke kunne amme etterpå..uff. Nå fikk jeg dårlig samvittighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...