AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 20. februar 2009 #26 Skrevet 20. februar 2009 Jaja, da var den spenningen utløst for en liten stund iallefall. Ikke så gøy å myse etter streker når det ikke er noen i det hele tatt å myse etter..hehe.. Men, men tester igjen på søndag og går på neste pp med friskt mot. Om det blir neste eller ikke vet vi ikke helt, men det er jo fortsatt håp denne, så tenker ikke på den neste enda..hehe.
drømme_venter på spiren - 1 MA Skrevet 20. februar 2009 #27 Skrevet 20. februar 2009 Godt å høre at det er flere enn meg som ikke klarer å vente:-) Men ikke bli lei deg for negativ test i dag, det er fortsatt veldig tidlig! Krysser fingrene for at du tester positivt på søndag:-) Tempen min fortsetter forøvrig å stige da...Så jeg hååååper i det lengste!! Driver å "kjenner etter" på alle mulig symptomer, hehe..Men ER seriøst helt kaputt når arbeidsdagen er over, aldri vært så trøtt før!! Håper vi alle kan juble mot neste helg ihvertfall:-)
klar for 3? Skrevet 20. februar 2009 #28 Skrevet 20. februar 2009 Kjenner igjen testetrangen ja, men etter at jeg svidde av altfor mye penger på tester de to forrige pp-ene skal jeg prøve å holde meg så lenge som mulig denne gangen. Har faktisk med vilje latt vær å kjøpe tester denne gangen. Så får jeg se hvor lenge jeg klarer å holde meg. Stiger kroppstemp når du er gravid? Hvor mye da?
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 20. februar 2009 #29 Skrevet 20. februar 2009 Ja, de koster en del de testen, ja.. Har bestilt cb på billigetester.no, men likevel.. Ble gravid så raskt de andre gangene, så derfor var/er det så spennende.. Blir nok litt lei etter 8. pp eller deromkring..(gud forby at det skal ta lang tid for noen av oss, men..) Jeg temper og fører chart på www.fertilityfriend.com mest for gøy skyld, men burkte det som fin prevensjon en stund etter at jeg sluttet på cerazette p-pille, et år etter at datteren min var født. Her måler du kroppens basaltemperatur hver morgen før du står opp og legger det inn i et skjema. Man kan sjekke livmortapp og sekret også. Veldig greit, synes jeg , da. Lett å se når man har eggløsning og når ikm er.. Kjekke saker.
lykkelitensnart? Skrevet 20. februar 2009 #30 Skrevet 20. februar 2009 Heisann jeg er helt ny her og lurer på hva IKM betyr?(kanskje et dumt sp.mål).... Jeg har en sønn på snart 7år og nå ønsker jeg og samboeren min en liten en:) skal teste i morgen og håper ikke tr dukker opp...Hadde ma en uke før jul(10+4) og ønsker ikke å oppleve det igjen.. Spennende med disse sidene da og lykke til alle sammen:)
drømme_venter på spiren - 1 MA Skrevet 20. februar 2009 #31 Skrevet 20. februar 2009 Basaltemperaturen stiger når EL er overstått, i mitt tilfelle steg den denne mnd fra 36,2 til 36,5 dagen etter EL. (Her står det en del om temping: http://www.pernille.info/bbt.htm dersom du vil lese selv) I tillegg kan temperaturen øke enda et hakk ca en uke etter EL, noe som KAN være et tegn på graviditet. Min temp har økt gradvis og er nå på 36,81:-) Jeg velger å tro det er et godt tegn ihvertfall!! Dersom tempen synker igjen, er det et sikkert tegn på at TR er på vei...Så håper den holder seg høøøy!! Har bestemt meg for å ikke teste før over helga, gidder ikke å bli skuffa uten at det nødvendigvis er en grunn til det!!
drømme_venter på spiren - 1 MA Skrevet 20. februar 2009 #32 Skrevet 20. februar 2009 Svaret over var på ditt spm om temperatur cilleb, men du skjønte vel at jeg henvendte meg til deg:-)
drømme_venter på spiren - 1 MA Skrevet 21. februar 2009 #33 Skrevet 21. februar 2009 Æsj, TR kom 2 dager før tiden...ikke noe gøy det da! Men det er jo første pp så jeg klager absolutt ikke:-) Går på neste periode med godt mot! Er litt bekymret over at TR kom så tidlig, for da har lutealfasen min kun vært 9 dager denne mnd mot 11 forrige mnd...Det er jo for kort!! Men er ikke mer enn 3 mnd siden jeg sluttet på pillen så det er mulig syklusen min ikke er helt "normal" enda. Skal forhøre meg meg legen uansett da... Lykke til jenter, håper maaange av dere treffer blink:-) Jeg skal ta meg et stooort glass rødvin med god samvittighet i kveld ihvertfall!! Man må jo se fordelene med alt:-)
Gjest Skrevet 21. februar 2009 #34 Skrevet 21. februar 2009 Nå er det rett før jeg skal telle overtids-dagene =D Mandag starter nedtellingen, og det er fremdeles ingen tegn til at TR skal komme Stikker veldig i brystene innimellom i tillegg til at jeg sover halvannen time midt på dagen også pluss alle de andre symptomene som er beskrevet ovenfor her, så mulig det er en liten spire inni her som ligger og lurer ? ;P
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 22. februar 2009 #35 Skrevet 22. februar 2009 Så gøy tysvaerjenta.! Høres jo bra ut det! Her lyste det ikke gravid mot meg på cb digital til morgen i dag pluss at tempen stupte (ikke under den rød streken, men dog..) Så regner med mensen kommer i morgen og vi er klare for 2. pp. Bryr meg ikke om det blir et desember barn, bare gullungen min får et søsken. :0) (kan hende barnet forbanner meg når alle andre vennene er 18 år, men det får vi heller ta når det kommer...hehe)
klar for 3? Skrevet 22. februar 2009 #36 Skrevet 22. februar 2009 Takk for svar Drømme og AnLin. Så lærte jeg noe nytt denne pp også. Kanskje jeg skal prøve temping neste måned for å se hvordan det fungerer. Det var jo kjedelig med tr Drømme, men bedre lykke neste måned. Krysser fingrene for alle oss andre. Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt lei nå til tross for at jeg bare er i 3 pp.
Bitteliten87 Skrevet 24. februar 2009 #37 Skrevet 24. februar 2009 Jeg har egentlig IKM i dag, men ingen mens, og ingen positiv test i dag tidlig heller.. Så da er det vel bare å belage seg på ny pp
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #38 Skrevet 24. februar 2009 uff da.. Ikke noe morro det, men godt ast du tar det hele med et smil! jeg er 2 dager over IKM nå, så dette ser lovende ut
pusejenta2 Skrevet 24. februar 2009 #39 Skrevet 24. februar 2009 Hei jeg tror jeg har ikm den 1 eller den 2 februar!Siden jeg begynte p spotte sist den 1. Ha hatt symptomer helt siden jeg slutta med pegopillene denne mnd. Jeg hadde de kjempe magesmertene den 12 feb.Og de vate ganske lenge.Jeg sover nesten 12 timer om dagen (fint at jeg e litt sykemeldt nå)Og begynte å få supe ømme bryster/bystvorte for ca 1 uke siden...Jeg og mannen min ser at brystvotene/bystene ha blitt større og det de er litt lilla og blå rundt. Så håper denne mnd altså! Lykke til dere andre også!
klar for 3? Skrevet 24. februar 2009 #40 Skrevet 24. februar 2009 Da er denne pp over for min del. Fikk tr i dag. Eneste lyspunkt er at nå er syklusen min nede på 29 dager. Har vært 33 og 32 de forrige pp-ene. Så nå håper jeg at kroppen min snart er i rute.
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #41 Skrevet 25. februar 2009 Cilleb: Så synd da! Men du begynner ihvertfall å bli i rute, og det er jo en bra ting! Bedre lykke neste periode :-)) Ellers kan jeg si... JAAAAAAAAAA!!!!! JEG ER GRAVID!!!! =D
Bitteliten87 Skrevet 25. februar 2009 #42 Skrevet 25. februar 2009 Gratulerer så masse Har du testet før dagen i dag?? Jeg har et lite håp da vet du siden jeg hverken har testet positivt eller fått mensen
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #43 Skrevet 25. februar 2009 ja, jeg testet med G-test 3 dager før IKM, men den var negativ. Så tok jeg EL-test siden de skal slå ut på samme hormon, og den var positiv. Og idag tok jeg en ny G-test, som var positiv :-) Jeg er 3 dager over IKM nå. LYKKE TIL DA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå