Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #26 Skrevet 16. februar 2009 Må bare slenge til, at det er jo forskjeld på selskap og besøk da, for når det er selskap, så får man jo ikke barna sine for seg selv, da har man jo mange andre gjester også, så da burde barnas kone/mann være en selvskreven gjest. Men ellers enig, man må ikke være med til hverandre foreldre hver eneste gang.
___ Skrevet 17. februar 2009 #27 Skrevet 17. februar 2009 Det forbedrer selvfølgelig saken hvis de ellers treffes ganske ofte. Som regel er det to seder av en såpass kraftig uoverensstemmelse og jeg har ingen mulighet til å vite noe om hvorfor det er som det er hos dere, men som regel synes jeg det ville være bedre å la mann og barn dra. Du ba om ja eller nei. Da må du forvente at noen ikke er enige med deg.
___ Skrevet 17. februar 2009 #28 Skrevet 17. februar 2009 Du skriver også at "svigermor ønsker ikke nødvendigvis å ha henne der". Ut fra det virker det som om du har et valg. Gå eller bli hjemme. Det er opp til deg.
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #29 Skrevet 17. februar 2009 Kommer litt an på..... "ønsker ikke nødvendigvis ikke å ha henne der". Er det da slik at hun faktisk ikke er invitert eller er det slik hun velger å tolke det selv. Hvis svigermor ikke likte meg, noe som ikke er utenkelig, ville jeg alikevel latt mann og barn dra på besøk til henne. Jeg ville da kost meg alene hjemme. Hvis hun derimot ikke inviterte meg på familiesammenkomster ville mannen blitt nødt til å ta opp dette med sin mor. Voksne mennesker må jo kunne oppføre seg i hverandres selskap. Ikke minst av hensyn til barn og barnebarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå