Gå til innhold

He, he skulle tro det var 8. mars i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette handler ikke bare om privatøkonomi, men om sosialøkonomi.

Halverer du felleskassa, vil du se helt andre velferdsordninger her til lands. Dårligere skoler, dårligere sykehus, dårligere veier (ja det kan faktisk bli atskillig dårligere), dårligere støtteordninger osv, osv.

Vi har oljen, men visste du at en av de største grunnene til at vi har det velferdssamfunnet vi har, er at kvinner deltar i yrkeslivet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg 15.00

Men dere er vel enige at likestillingen er ikke kommet langt lengre. Man har bare flyttet kvinnejobbene videre og det er mer stuerent å være pedagog på andres barn enn sine egne. Hvor mange menn jobber i barnehager, sykehjem, aldershjem eller er sykepleiere på sykehus. Hvor mange jordfedre finnes det i Norge i dag?

Joda, det vil bli dyrt å lønne alle hjemmeværende, men jeg ser ikke problemet. Jobber de i kommunen i barnehagen så er det bedre enn å passe sine egne. Ingen som skjønner meg??? Hva er forskjellen her??

Skrevet

Åh, kjære vene, jeg har lyst til å dunke hodet i veggen her, 15.44.

Men i steden for at jeg skal måtte bruke tiden på å ramse opp alle de svært opplagte grunnene til at dette hadde vært helt hinsides, synes jeg du skal sette deg ned å tenke over saken enda en gang.

Og hvis du ikke kommer opp med et eneste motargument, skal jeg vurdere å hjelpe deg på vei.

Skrevet

Det er sinnsykt å bruke 7-8 timer på ANDRES BARN, NÅR EN KAN BRUKE DE TIMENE PÅ SINE EGNE. MEN ALT HANDLER OM PENGER PENGER PENGER. PENGER ER VIKTIGERE ENN UNGENE VÅRE. SKJØNNER DU IKKE DET DA??? DUNK DEG GODT I HODET OG TENK DET UT SELV, FJOMP.

Skrevet

Som sagt, jeg mener ikke at kvinner ikke skal jobbe. Men jeg tror ikke Norge hadde gått rett åt skogen selv om man kanskje var hjemme til ungene var 3 år for eksemel... Hvor mye koster det staten å ha en ettåring i barnehage? Antageligvis mer enn den ene av foreldrene betaler i skatt. Ikke sikkert vi ville få stor mangel på sykepleiere(for å ta et eksempel) heller, man kunne jo la alle de som jobber ufrivillig deltid i dag få full stilling... Jeg synes man faktisk bør ofre litt for barna, kanskje man bør droppe dyre ferieturer, vente et par år med å bytte ut bilen eller sofaen, og heller klare seg med en inntekt et par år? Synes det er trist jeg, når småbarnsforeldre forsvarer fulltidsplass i barnehage til unger under ett år, med at ungene kjeder seg så fælt hjemme, og at de "trenger" barnehage i så ung alder... Ungene er sammen med foreldrene 2-3 timer maks på hverdagene, i helga skal "alt" rekkes, handling, vasking, familiebesøk osv. Mange unger ender opp med å bli dritstressa før skolealder..

Skrevet

Nytter ikke å diskutere med folk som er såpass tette i pappen. MeSom jeg har nevt lenger opp her: Dette handler ikke kun om privatøkonomi, men om sosialøkonomi. Og da har jeg bare sagt forbokstaven.

Skrevet

Men mannen din kan vel passe barn? Så kan du jobbe. Da er jeg med 16.02.

Skrevet

Går det ikke an å diskutere uten å kalle folk dumme her eller? Blir helt matt av drittslenginga her inne!

Og du anonyme over her, så klart katta kan passe barnet, sammen med alle hybelkaninene. Du har ikke akkurat funnet opp kruttet du!

Skrevet

Må det krutt til for å skjønne ironi også? Eller trodde du virkelig hun mente at katta kunne passe ungene?

Skrevet

Ja, det må tydeligvis krutt til for å skjønne ironi 16:46:-) siden du ikke skjønte min...

For å oppdatere deg har vi diskutert katter på en annen tråd her nå nettopp, og for litt siden var det en artig- tråd her om at kattene og hybelkaninene kunne passe barna mens mor dro på kino:-)

Skrevet

Haha, da misforståd jeg. Fort gjort når man ikke har bakgrunnsmateriale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...