J-L <3 Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Jeg mener at det er BARE Å GLEMME DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Isåfall må de som vil få gå med samelue, indianerfjær og klovneparykk og.
Figa Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Det handler vel egentlig ikke om at "det blir urettferdig for samene hvis de ikke skal få gå med hatten sin, mens muslimene får ha hijab". Og ville ikke akkurat sammenlignet klovneparykker med sameluer, "indianerfjær" som du kaller det (har ikke akkurat sett så mange indianere som bruker fjær på hodet nå til dags...) og hijab. Hvis det er kleskoder på jobben din, så mener jeg at de skal følges. Man kan velge om man vil jobbe i politiet eller ikke, og da må man også velge hva man er villig til å ofre for å kunne jobbe der. Selv synes jeg at politidrakten skal være slik den alltid har vært, uten annet tilbehør.
Moggi Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Det står jo i avisen i dag også, at det ikke er lov å bruke hijab i politiet i pakistan. Hvorfor skulle Norge være mer muslimsk enn muslimene selv... Syns det var et godt poeng...
påskebabyen + novemberbabyen Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Hijab er IKKE en del av politiuniformen og sånn bør det fortsette å være!
Madelene Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 helt enig.. hijab har ingenting med et politiyrke å gjøre her i norge. hvis det ikke skal mere til enn et hodeplaggnekt for å stoppe muslimske damer å jobbe som politi, da har dem ingenting som politi å gjøre. det er tross alt bare et moteplagg.
SNURF 5 GUTTER Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2009 Sett deg inn i problemet får dei det igjenom politie så skal jeg ha det på sjukehus. militere og etc.
<3 Adrian <3 Skrevet 18. februar 2009 #9 Skrevet 18. februar 2009 Synes det er greit at politiuniformen er politisk og religiøst nøytral!! Altså ingen hijab slik jeg ser det.. men kan jo forstå at de muslimske kvinnene ønsker det. De kan vel ikke jobbe i politiet de da?? Eller?? Er vel sånn.. får innrette seg ettergjeldende regler- eller jobbe med noe annet!
SNURF 5 GUTTER Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 26. februar 2009 Trodde dei var komt til norge for å få hjelp men kommet og forlanger. Nå er det blitt krenket for detta og. Hadde vi fått turtet slik som dei i landet deira ? Der måtte vi nok ha følt reglene
snuffe Skrevet 2. mars 2009 #11 Skrevet 2. mars 2009 Det sier jo bare hva du vet om saken... Man behøver ikke ha "komt til norge" i det hele tatt for å være muslim og bosatt her i landet. For å få hjelp? Vi siklet etter pakistanske arbeidsinnvandrere på syttitallet. Hva er "landet deira" når man snakker om en muslim? Hvor synes du f.eks kjente muslimer som Lena Larsen og Trond Ali Lindstad hører hjemme?
snuffe Skrevet 2. mars 2009 #12 Skrevet 2. mars 2009 Jeg er mot hijab i politiet. Fordi det er en identitetsmarkør, og skal man tillate én må man tillate alle. Det tror jeg hadde gjort det problematisk å ha en uniform i det hele tatt.
SNURF 5 GUTTER Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 2. mars 2009 Det jeg veit om saken veit sikker du ikkje meir en meg.
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 2. mars 2009 #14 Skrevet 2. mars 2009 Hijab er IKKE en del av politiuniformen i Norge! Så jeg er i mot det!!
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #15 Skrevet 14. mars 2009 hvis en muslim velger en jobb som innebærer å være i offentlig tjeneste og å bære uniform, så får de jaggu meg innrette seg etter norske standarder i den jobben også! Vil de representere den norske stat, får de finne seg i å kle seg deretter også, altså i uniform. Og JA, jeg er imot at Norge skal bli enda mer islamisert! Hvis de flytter til et ikke-muslimsk land, så sier det seg selv at det finnes andre skikker og normer der de kommer til uansett hvor det er.....
monca*84*j12 Skrevet 15. mars 2009 #16 Skrevet 15. mars 2009 Jeg syntes som det ble nevnt over her at politiet skal være verdi nøytralt.. Om en kvinne viser seg i hijab på oppdrag kan dette føre til farlige situasjoner om man møter på den rette personen.. for eksempel... NEI til hijab i politiet!
Bøtteknott Skrevet 15. mars 2009 #17 Skrevet 15. mars 2009 Nei nei og kommer ikke på tale!!! Vi bor i Norge!! Og her skal det ikke noen hijab inn i politiet. Uniformene skal være nøytrale!
bixit Skrevet 3. april 2009 #18 Skrevet 3. april 2009 Det heter en UNIform. Den skal være lik for alle og i offentlig sammenheng skal den ikke bære preg av personlig tro, kultur eller annet.
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 3. april 2009 #19 Skrevet 3. april 2009 Jeg mener at dette er en sak som er blitt blåst veldig opp og som egentlig er å legge fokuset til noe annet enn det som er viktig med politikken her i landet. Nesten like teit som den feilslåtte blasfemiloven. Det virker som at regjeringen ser at de er utgått og prøver å gjøre noen ting rett, også feiler det totalt fordi de er rød :-) Utover det så bryr jeg meg ikke om folk har kors, hijab, julenisselue osv på hodet så lenge de gjør jobben sin.
bixit Skrevet 3. april 2009 #20 Skrevet 3. april 2009 Flott det, men da er det ikke lenger en uniform heller da. Mange bekker små mener nå jeg. Dette skulle ikke vært oppe til diskusjon engang, men her har en brukt 100 000vis av kroner på å kjekle frem og tilbake om noen skal spesialbehandles eller ikke.
Ungspika_m_gutta Skrevet 3. april 2009 #21 Skrevet 3. april 2009 Er FOR det. Er faktisk lovt å bære hijab med militæruniform i Norge, og har vært det ganske lenge (men idag er det ingen som velger å bruke det blant de muslimske jentene) - da ser jeg faktisk ikke helt problemet med å bære det me politiuniform om det skulle ha så mye å si for de to, tre som kommer til å bære det.. Ser ikke problemet.
bixit Skrevet 4. april 2009 #22 Skrevet 4. april 2009 Er imot hijab med militæruniformen også. De ekte feministene snur seg nok i graven av hvordan vi behandler friheten de har kjempet for oss. De brant nok ikke bhene sine for at vi skulle gå hjem å sy oss en burkha.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. april 2009 #23 Skrevet 9. april 2009 Det er utrolig strengt uniformsreglement i politiet. Og poenget med uniform er forutenom å symbolisere autoritet være nøytral. Det er ingen nordmenn som kan gå med svært synlige religiøse symboler som politi. Man skal helst ikke gå med smykker som symboliserer kristendom en gang, og i det hele tatt gå med synlige smykker, så hvorfor i all videste verden noen skulle gå med hijab da, det skjønner jeg ikke. Samtidig forstår jeg at muslimske kvinner pga av religion ikke kan gå uten den hijaben sin. For dem er det like unaturlig å gå uten som det er gå med hijab for oss Men i mange andre yrker her i Norge er det ikke lov å ha piercing i ansiktet, synlig tatovering, rosa hår etc, fordi man ønsker en slags nøytralitet på arbeidsplassen, og er man ikke villig til å kvitte seg med de tingene for å få en spesifikk jobb, så kan man ikke forvente at man får jobben heller. Nå er jeg egentlig ikke så veldig konservativ av meg, men skal man innføre det ene, så må man innføre det andre. Man bør sette grensen en plass
Endelig_mamma<3 Skrevet 10. april 2009 #24 Skrevet 10. april 2009 Jeg syns at man kan holde uniformen som den alltid har vært jeg da, uansett religion, bakgrunn.. etc. den skal være nøytral.. Men nå vet ikke jeg om jeg er HELT på jordet, men er det ikke sånn at muslimske damer ikke har lov til å ta, snakke til etc. andre menn enn sine egne? hvordan skal de da kunne jobbe i politiet? Vet ikke om dette er helt tillfelle, mener jeg bare har hørt det et sted.. og da ble saken i mine øyne litt annerledes... hehe.
† I Jesu Navn † Skrevet 10. april 2009 #25 Skrevet 10. april 2009 ka e meine?!! Jeg mener at det skulle vært forbudt å skrive på teit dialekt også mener jeg at hijab spørsmålet er totalt uinteressant, da det gjelder alt for få til å være et praktisk spørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå