Gå til innhold

Ang. heftig krangling om MA/SA!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg foreslår å sende ønske om eget forum for mistet/MA/SA til BIM admin...

Då blir alle vel fornøyde??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurderte nettopp det selv, siden man ikke kan klare å finne frem til ufrivillig abort forumet..

Litt oppgitt her..

Så flott om du tar deg bryderiet :)

Skrevet

Ja så ikke de stakkarene som mister plager dere andre... Huff.

Skrevet

Baby 09 :

Nå må du jammen slutte!!! Vi som ikkje syns det passer seg med så mykje MA og SA syns jo det er synd i dokke som har mista!! kor mange ganger skal vi sei det i grunn???

MEN!! Vi som er gravide og ikkje har mista, trenger ikkje ekstra bekymringer fordi dokke har mista... Vi veit godt at risikoen er der, men har ikkje lyst å bli minna på det heile tida. Skjønner du ka eg meiner?

Dette er 1. trimester! Ikkje "Ufrivllig abort" forum!

Eg er lei meg for alle dei som har mista, virkelig! men eg vil ikkje ha trykka det i tryna kvar gang eg logger meg på BIM.

Skrevet

da burde du kanskje ikke logge deg på, hvis du tar det så innpå deg;-)

Skrevet

Da får du drite i å logge deg på BIM da vet du. De gangene jeg mistet syntes jeg det var greit å kunne fortelle de jeg pratet med her inne om hva som hadde skjedd. Jeg gikk selvfølgelig over på ufrivillig abort forumet etter det. Men det å bli fratatt retten til å kunne si i fra til de man prater med her inne, for at andre ikke tåler det, er et så overtramp at jeg ble skikkelig lei meg og sint. trodde ikke det fantes slike mennesker her inne på BIM. Aldri opplevd maken i de 2 årene jeg har vært her.

Og tro meg, jeg ønsker dere alle lykke til .

Skrevet

Skriver her også ,er helt enig med baby, selv om jeg selv ikke har mista. Jeg er førstegangs og har mine bekymringer for om alt vil gå bra, men det kunne aldri falle meg inn å be andre om å pelle seg til et annet forum selv om de skrev noe jeg ikke likte! Og nå kjente jeg nøyaktig 115 hormoner som bølget gjennom meg, nå ble jeg så irritert! Ikke les innleggene da vel om dere ikke har mage til det. Ikke se nyheter heller, for der ser vi døde barn rett som det er! Som jeg skrev i den andre tråden, livet er ikke alltid bare bestående av rosa skyer. Det kan komme en tordensky også, men alle har rett til å være her fordet!

Skrevet

Dette er jo som sagt et tema som kommer opp med jevne mellomrom her på bim. SA og MA er jo en naturlig del av det å være i 1.trimester selv om dette er trist for dem det gjelder. Man kan jo ikke feie under en stol at det faktisk skjer både SA og MA rundt omkring.. Så da syns jeg disse innleggene, i like stor grad som alle andre innlegg, faktisk hører inn under 1.tri, og at de som mister faktisk skal få lov til å skrive om sin sorg her inne uten at andre blir sure for det.

Det står jo i overskriften på de fleste innleggene som handler om MA/SA og da er det jo bare å la være å lese dem. For dere som ikke vil ha dette "trykt opp i ansiktet hver gang dere logger på bim" bør innse at SA og MA faktisk skjer til tider, men det er jo ikke dermed sagt at det skjer akkurat deg. Men OM det skjer, så regner jeg med dere syns det er godt å få skrive om det her inne som dere faktisk tilhører og ikke bare bli jaget bort til et annet forum

Skrevet

Takk Tigerpote :o)

Skrevet

Dokke kan sei det dokke vil, eg står på mitt. Hadde i utgangspunkt ikkje problem med nåken ting, anna enn at det blir litt vel mykje MA/SA prat, som engster en masse gravide kvinner herinne.

Dokke som ikkje har forståelse for oss som ikkje vil gå å bekymre oss heile tida, er rett å slett ikkje verdt å bruke tid å svare på.

Takk for meg!

Lykke til til alle som er gravide (også de kranglete)

Skrevet

Takk turbo. Helt enig med deg Dewshine ikke vits å bruke tid på de som ikke har forståelse for at enkelte mister heller.

Lykke til videre til deg. det går nok bra gjør jo det for de fleste :o)

Skrevet

Haha "(også de kranglete), ja kast stein i glasshus søta. Håper virkelig ikke du må gjennomgå en SA og MA, det blir ensomt !

Skrevet

Hei alle venner!

Vet ikke helt hva jeg skal skrive til dere, jeg synes dette har gått over styr!!! Ene fornærmelsen etter den andre, er vi ikke bedre enn som så??

Jeg har opplevd SA (noe som ikke er uvanlig for de fleste kvinner), og det var ikke noe særlig...MEN samtidig så skjønner jeg dere som (jeg regner med) bare har lyst å nyte et "bekymringsfritt" svangersskap!

Det er tydelig at vi har en STOR uenighet her nå, hvor jeg mener at ingen har mer rett enn den andre....Hva med et kompromiss???

Dersom man har en "oppdatering" ang MA/SA, hva med å f.eks skrive dette i overskriften? Slik at "sarte" sjeler blir "advart" på forhånd og dermed kan velge å ikke gå inn på den aktuelle tråden...

Personlig har jeg ingen problem med å lese om dere som har mistet da jeg gjerne vil vise at jeg støtter dere og bry meg som "medgravid".

Jeg prøver så godt jeg kan å holde styr på hvem vi er, og da vil jeg og vite hvordan det går med oss ALLE! :)

Samtidig må vi respektere at folk er forskjellige og ikke alle "tåler" lese tråd etter tråd med dårlige nyheter, av den enkle grunn at de er (mer enn gjennomsnittet) redd for å miste sin lille spire....

Klart at vi alle er redd for at noe skal gå galt allesammen, men det er ikke til å skyve under en stol at noen er mer bekymret enn andre...Godta det; vær så snill!!!!!!

Kan vi ikke komme til enighet uten at hormoner tar overhånd damer??

God klem fra en som håper at vi kan se det fra alles ståsted....

Ps; Happy valentines day!!! :)

Skrevet

Takk for det, håper det ikke blir misforstått av noen.

Vil ikke tråkke noen på tærne.. :)

Skrevet

så hvis noe skulle skje med deg under sv.skapet dewshine, så holder du det pent for deg selv og ikke søker etter medfølelse her inne? evt erfaringer på området???!!!

skal huske det...

oga JA GUD SÅ KRANGLETE vi er her inne... skikkelige hormonelle kvinnfolk som ikke klarer å holde kjeft!!! hahahahaha

Skrevet

Du skreiv veldig bra, noen vil altid bli tråkket på tærene,

:)

Skrevet

jeg syns virkelig alt dette styret som komemr hver mnd ang sa og ma er utrolig tåpelig.. det eksisterer og skjer i 1.tri og da er det helt naturlig at det er inne på 1.tri forumet...

takler man ikke det så trenger man jo ikke å inn her,

fordi.....

alt snakket om sa og ma blir man aldri kvitt her inne! for som sagt, er her det hører hjemme!

Skrevet

takk forresten;) uff og uff.... føler man seg tråkket på så bør man vel kanskje se på seg selv og hvorfor man føler seg tråkket på...

Skrevet

Toppris; tror Mybones siktet til mitt innlegg, eller tar jeg feil Mybones?

Jeg er fristet til å kutte ut hele BiM, når jeg ser reaksjonen til enkelte her inne...Ekle og usaklige, og viser ingen tegn til innsikt for noe annet enn sin egen situasjon...

Jeg blir vel "utstøtt" nå, men det får så være..Jeg kan ikke bli mer skuffet over holdningen til enkelte uansett!

Mitt råd er; alle skriver om hva de vil, SÅ LENGE DE OPPLYSER I OVERSKRIFTEN HVA TRÅDEN GJELDER!

Er det så vanskelig da?

Om dere som ikke vil lese om SA/MA alikevel går inn på en slik tråd har dere jo kun dere selv å klandre??

RIGHT???

Skrevet

og hvorfor vil du kutte ut hele BIM?!

vel alle som er redde kan jo da unnå alle innlegg med negativ antydning i overskriften...

denne saken dukker opp hele tiden, hva er egentlig vitsen?! fpr aldri bukt med det såkalte problemet uansett.... er som om det kun er for å krangle.

og de fleste innlegg ang sa og ma inneholder ord som blør, misster osvosv..

ukk og sukkl blir rett og slet oppgitt over denne "debatten", er bare logisk at det er innlegg om sa og ma her inne da dette er noe som skjer i 1.tri, kan ikke få sagt det nok!

Skrevet

så hvis noe skulle skje med deg under sv.skapet dewshine, så holder du det pent for deg selv og ikke søker etter medfølelse her inne? evt erfaringer på området???!!!

skal huske det...

oga JA GUD SÅ KRANGLETE vi er her inne... skikkelige hormonelle kvinnfolk som ikke klarer å holde kjeft!!! hahahahaha

*toppris*

Du MÅ jo være under 15 år!! ??? Fy faen so glad eg ikkje kjenner deg privat, en slik ubehagelig og kvalmandes person skal en jammen leite lenge etter!! fysj... at du ikkje skammer deg over deg sjølv!!

Eg forlater med dette BIM!!!!

Skrevet

....dersom du hadde lest mitt første innlegg, hadde du også fått med deg at jeg forstår og respekterer alle sider i saken!

Jeg forstår alle som vil skrive om sin SA/MA og få støtte gjennom forumet (som jeg mener fremdeles burde få være inne på 1.trimester da det selvsagt er en del av de første 3 månedene)!!!

Jeg har flere ganger ytret min forståelse og store medfølelse for de av dere som har mistet, da jeg mener det helt oppriktig!!

Men det finnes altså de som ikke er interessert i å lese om slike tragedier, da de selv vil gjøre alt de kan for å forbli positiv og ikke "skremme" seg selv...

Noen er mer lettskremt og "paranoide" enn andre, kan vi ikke respektere det??

Personlig tilhører jeg ikke sistnevnte "gruppe", men velger faktisk å respektere dem og godta at de ikke makter lese tråd ut og tråd inn om alle som (dessverre) mister.

Det betyr jo ikke at de ikke bryr seg om dere eller føler med dere, og det er SYND at det blir vinklet slik!!!

Jeg har selv (som nevnt før) mistet i en SA, og det var TUNGT...Så jeg VET hva jeg snakker om!!

Hva i pokker skjedde med girlpower?? Døde det ut sammen med spice girls (trodde de var gjenforent??)....

Skrevet

nå må du slutte å krangle, skal du begynne med personlige angrep også?! sier vel mer om deg enn om meg.

forlater bim ja, ditt valg. ingen som kan si hva du skal gjøre, men er ditt tap. og hva vet vel du om du kjenner meg eller ikke?:-o

kan nok trygt si at jeg er en av de her inne som er snill og svarer folk, "stiller opp" kan man vel kalle det og er en av de som mener det jeg skriver og står for det jeg skriver. skjuler meg heller ikke bak anonymknapper. vil folk ha noe imot meg så er det ikke mitt problem;) men heller da den personen sitt problem, for her inne er jeg over alt;)

og grattulerer, du er nok den første so kommer med slike "hyggelige" bemerkninger, hehe... kanskje du heller bør se deg selv i speilet?

Skrevet

Du MÅ jo være under 15 år!! ??? Fy faen so glad eg ikkje kjenner deg privat, en slik ubehagelig og kvalmandes person skal en jammen leite lenge etter!! fysj... at du ikkje skammer deg over deg sjølv!!

Eg forlater med dette BIM!!!!

*Dawshine*

Den eneste som høres ut som en 15 åring her er egentlig du nå.

Jeg syns dette blir for barnslig.

MA og SA er en naturlig ting av fførste trimester LEV med det.

Så klart skal de som gjennomgår dette få fortelle om det her inne.

Hva skal du si i 2 og 3 trimester når folk forteller om at babyen i magen har død, skal ikke de heller få fortelle om det da, Voks opp og se hva livet består av....sorg og glede...dette er en realitet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...