Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 14. februar 2009 #26 Skrevet 14. februar 2009 Til venter nr 3 i oktober. Er det noen som burde gå i seg selv er det vel deg . Det å si at det er synt på oss som mister som bare har venner her inne er et overtramp som gjorde at det kokte i hodet mitt, og ja jeg fikk faktisk det inntrykket at du driter i andre ved det utsagnet.- Gidder ikke diskutere dette mer, for vi blir ikke enige alikevel, men om jeg skulle være så uheldig å miste en 4. gang skal jeg ikke bytte forum for å skrive dette til de jeg har kontakt med her inne. Det er faen meg helt forkastelig å bare foreslå det
Venter på nr 3 Skrevet 14. februar 2009 #27 Skrevet 14. februar 2009 Vet du,du går personlig på folk og må være utrolig bitter. Du klarer ikke engang å holde deg til fakta.Det finnes flere forum her inne,ufrivillig abort,mistet og gravid,psykisk osv. Men lykke til....
Tigerpote Skrevet 14. februar 2009 #28 Skrevet 14. februar 2009 Jeg mener at vi på dette stedet må få lov til å skrive om hva vi vil, om det er flaut, positivt, negativt, tungt, trist, morsomt, hva som helst. De som har mistet må da få lov til å skrive det og få trøst? Jeg pleier ikke å svare så ofte på de trådene, rett og slett fordi jeg ikke vet hva jeg skal si... Jeg synes det er veldig trist lesning, og de fleste gravide går vel og krysser fingre for at alt skal gå bra uansett. Jeg får i hvertfall ikke en økt redsel for å miste selv om jeg leser om andre som har mistet. Hva om de som får en svangerskapsdepresjon? Skal ikke de heller få lov til å oppholde seg her? Eller de som kaster opp så mye at de har mest lyst til å gi opp? De som blir helt tappet for energi? Jeg synes dette bør være et forum som gjenspeiler livets mange sider, ikke bare "rosa lykkeskyer"-innlegg. Selv er jeg veldig lykkelig nå, men alle kan oppleve tunge ting. Og jeg synes vi alle kan få skrive om det her om vi vil det.
EnNySpire:) Skrevet 14. februar 2009 #29 Skrevet 14. februar 2009 Beklager, tenkte jeg skulle holde meg utenfor her, men det klarer jeg faktisk ikke nå! Jeg blir greit FORBANNA over de som ikke tåler at de som har mistet,skriver om det her inne.. Dere som ikke tåler det, kan ikke dere bare hoppe over innlegget da? Jeg har ikke mistet selv noen gang, men jeg kan tenke meg at det er helt forferdelig for de som har gjort det, og det er klart de vil dele opplevelsene sine med andre...Hadde jeg mistet, hadde jeg skrevet om det selv også! Så dere som ikke tåler det, hold dere for faen meg unna innlegget da... Selvfølgelig skal vi glede oss over at vi er gravide osv, men ALLE kan faktisk være uheldige å miste og det er helt normalt... Er det ikke derfor vi har BIM da? For å dele erfaringer og snakke om ting man helst ikke snakker med alle andre om?? Enkelte folk her er greit patetiske...Makan asså! Til dere som har mistet, fortsett å skriv inn... Jeg personlig leser slike innlegg og jeg blir ikke et nervevrak av den grunn,men jeg forstår jo at ikke alle syns det er like ålreit..Men sett dere litt inn i andres situasjon jenter! Dere kan faktisk glede dere over deres eget svangerskap selvom andre mister...
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 14. februar 2009 #30 Skrevet 14. februar 2009 Jo takk for det. Du må jo takle at andre har andre synspunkter en deg uten å hakke ned på folk og indirekte si de ikke har venner og at du syntes synd på de siden de snakker med fok her inne og ikke legen osv. Men vi får være enige om å være uenige tror jeg ) Lykke til du også. Og jeg er ikke bitter, blir bare jævla provosert og det er lov når man få slengt slik i trynet.
Veslemus Skrevet 14. februar 2009 #31 Skrevet 14. februar 2009 Sorry, så ikkeMistet, gravid på ny, men det er et forum som heter ufrivillig abort. Det er et mer passende forum når man har mistet, syns jeg. Jeg snakker nok for fler enn meg selv. Det er ikke snakk om å leve i en boble og tro at alt går bra. Jeg har selv risikosvangerskap. Men likevel syns jeg det er trist at 1. trimester skal bli overfokusert på det å miste. Mange kommer inn her som lykkelig gravid. Det er virkelig synd på de som mister, men her inne ser det faktisk ut til å være annenhver som mister og ikke bare 15%. Nok om min mening..
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 14. februar 2009 #32 Skrevet 14. februar 2009 Takk for støttende ord jenter. Følte meg litt alene her en stund. God helg til dere alle og masse lykke til. Håper ingen kommer til å miste og at vi får et flott svangerskap.)
chiquetita Skrevet 14. februar 2009 #33 Skrevet 14. februar 2009 Det er visst noe som heter kranglesiden, kanskje det er stedet for slik som denne tråden har utviklet seg?
Lillevenn33 Skrevet 14. februar 2009 #34 Skrevet 14. februar 2009 Det er faktisk et forum her som heter Ufrivillig abort. Den står helt nederst på listen. Jeg fant den ikke før etter 1 mnd etter min MA. Den burde hete Mistet/ufrivillig abort, da hadde flere funnet fram til den. Jeg er helt enig at man bør skrive de fleste detaljer på Ufrivillig abortsiden, men en kunngjøring kan man vel kunne gjøre på 1. trimester?
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 14. februar 2009 #35 Skrevet 14. februar 2009 Oi, så mange svar...Tenkte å titte innom for å se på innlegget før jeg tar meg en pause herfra. Det blir så fryktelig dumt å provoserende og lese disse forsvarsinnleggene fra hysteriske damer, som drar akkurat det de ønsker ut av et innlegg og svarer deretter. Og det blir så feil. Vi som prøver forsiktig å si i fra at det blir for mye fokus på dette, prøver å være objektive og prøve å vise litt sympati. Det ser jeg mangler fullstendig fra en del damer som spytter ut av seg bare tull og angriper...Og de som skriker høyest om at det må være lov til å skrive om ALT her inne, er jo de som fordømmer dette og andre lignede innlegg mest. Dobbelmoral kalles det! Ser det er mange som rotter seg sammen og ser på dette innlegget som en krigserklering. Tullete!! Dere overtar hele forumet å gir ikke rom for oss andre. Til slutt er det jo bare de som mister og har mistet som sitter igjen her..tragisk
Tigerpote Skrevet 14. februar 2009 #37 Skrevet 14. februar 2009 Hehe... Jeg mistet munn og mæle av nordavindens siste innlegg, men *toppris* sa det enkelt og greit.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 14. februar 2009 #38 Skrevet 14. februar 2009 Er vel ikke rart jeg blir oppgitt av å få så mye pepper. Dette blir for dumt
*toppris* Skrevet 14. februar 2009 #39 Skrevet 14. februar 2009 er da ingen som gir deg pepper her inne hvis det da er dritt du mener... ja du blir epret av fakta, realiteten... en... alt er som tidligere nevnt skrevet om i de andre innleggene... ser ikke helt poenget med at du skal begynne å krangle, provosere osv igjen... ser jo bare det på det du skrev i innlegget mitt...
Veslemus Skrevet 14. februar 2009 #40 Skrevet 14. februar 2009 toppris Jeg har syntes du er ei hyggelig dame å prate med her inne, men voldsomt til angrep du gjør på oss som forsiktig sier ifra her. Grunnen til at jeg kommenterte dett innleget i første omgang, var fodi at jeg logget meg inn på 1. tri i går kveld. Da var halve første sida kun relatert mot ma/sa i overskriften. Jeg trykker meg ikke inn på de linkene, holder lenge å lese overskrifter som: "mista min spire i do". "Narkose på meg" osv.. Da laget jeg en lykketråd uten å kommentere om hvorfor, men tror de fleste skjønte hva jeg siktet til. Jeg vet at verden ikke er sort hvitt, og svarer på innleg med bekymringer, men når hovedfokuset her inne ligger på det å miste, da mister jeg rett og slett lysten på å være her inne. Da blir 1. trimester et forum for de som har mistet og evt de som prøver igjen. Jeg støtter selvsagt opp om de jeg har pratet med her inne om de skulle miste, eller har mistet. Vi ønsker bare ikke fullt så mye fokus på det. Oppgitt over personangrep og krangling. Stakkar hoverinnlegger. Hilsen
♥Axinija♥ Skrevet 14. februar 2009 #41 Skrevet 14. februar 2009 Må nesten joine Veslemus, og si at jeg ikke er imponert over Toppris utsagn... Du sier jo kort fortalt at dersom hun ikke har samme mening som deg, så er den både dum og feil?? Du kan ikke KREVE ytringsfrihet, for så å NEKTE andre det samme!!!
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 14. februar 2009 #42 Skrevet 14. februar 2009 men nøyaktig hva var det du ville oppnå med dette innlegget da? at alle vi som har mistet eller som er bekymret skal flytte oss over til et annet forum, slik at dere andre slipper å bekymre dere slik? skjønner ikke at du synes svarene du får er usakelige jeg, synes det har kommet fram mange gode poenger her. jeg har svart på alle disse inleggene i et eget innlegg, vet ikke om du har lest, men synes ikke det var særlig usakelig egentlig. at dere faktisk ikke TAR noen av poengene vi kommer med, og hardnakket står på deres synes jeg forøverig er litt rart, og jeg skjønner ikke helt hva som er for dumt. det var du som startet denne tråden, og utifra hovedinnlegget har du sett hva som skjer når slike innlegg kommer før. så nøyaktig hva var det du ville oppnå da? bare lurer...
*toppris* Skrevet 14. februar 2009 #43 Skrevet 14. februar 2009 ja nå ble jeg faktisk provosert her, hehe... hvor sier jeg at andre ikke kan uttale seg og ytre sine meninger? det jeg påpekte var at det er ikke vits å skulle krangle osv, må dere lese teksten jenter og ikke mellom linjene. har heller ikke sagt andres meninger er dum og feil, hvor i all verden får dere det fra?!
mollemor-79 skal prøve ivf:) Skrevet 14. februar 2009 #44 Skrevet 14. februar 2009 Sitter her med tårer i øya jeg nå.Er det virkelig sant at det er så mange damer her inne som som blir støtt og irritert på SA/MA innlegg med overskrift som sier det meste????? Mener dere virkelig at jeg skulle gå fra lykkelig gravid på 1.tri og vips over på ufrivillig abort? Synes dere virkelig at jeg skulle ha skrivd den første overskriften min der?Med:i natt har jeg liggi på sykehuset... Jeg skjenner jo ingen der.Er jo ikke der jeg har fått meg venner og kosa meg i graviditeten. Ville jo fortelle her at det dessverre hadde gått gæli. Fortalte jo her til stadig at nå var jeg så langt på vei,og nå føler jeg det sånn,er så happy happy i dag,skal på UL i dag,bla bla bla.OGSÅ PANG SLUTT. Ble borte fra 1.tri en stund og da hadde jeg egne overskrifter med:Mollemor-79 hvordan gikk det på UL i dag? Mollemor?Hvorfor svarer du ikke?Blir så beskymra,tenker på deg. Klart jeg måtte svare vennene mine her inne. Så stakkars dere som synes dette ble for sterk kost da.Skal spare dere for flere sånne irriterende SA/MA innlegg. Har takka for meg tidligere,men snik titta alikevel,men nå gidder jeg ikke mer. Dere andre som fortsatt vil holde kontakten kan jo treffe meg på ufrivillig abort og etterhvert på bli gravid siden. Glad jeg hadde støtte i dere.Takk for det:)
Lillevenn33 Skrevet 14. februar 2009 #45 Skrevet 14. februar 2009 De som har mistet er nok preget av mye følelser rundt dette temaet. De som ikke har mistet skjønner ikke hvordan det er å miste og hvor mye støtte man trenger. Det siste man trenger er avvisning. De som mister prøver å være så skånsom som mulig og mange trekker seg til et annet forum enn 1. trimesteret. De fleste blir faktisk ikke værende her inne. Så jeg mener at det er urettferdig kritikk å si at mange blir hengende igjen her. Det er faktisk slik at 60% av alle kvinner mister et foster en gang i sitt liv. Med andre ord, mange av dere har eller vil engang miste. Selv dere som ønsker et bekymringsfritt svangerskap, og kanskje det går bra denne gangen, det er dermied ikke for gitt at det går bra neste gang. Når man mister trenger man støtte. Selvfølgelig prøver de fleste som mister å trekke seg fra 1. trimester forumet etter ett eller 2 innlegg. Dere klager over at det er mange innlegg med MA/SA, men bak hvert innlegg er det livet til ETT menneske som har det vondt, ETT menneske som trenger støtte. Jeg skjønner at folk blir bekymret, men jeg håper at dere som er bekymret skjønner at kanskje den bekymringen er underordnet de følelsene som man får når man mister. Å avvise i et slikt øyeblikk er det verste dere kan gjøre. Dere som ikke vil at det blir snakk om MA/SA her på dette forumet, vent til dere selv engang mister, da vil dere garantert se annerledes på dette temaet. Håper selvfølgelig ikke at dere mister, men dere har ikke forusetningen til å forstå hvordan det er å miste.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 14. februar 2009 #46 Skrevet 14. februar 2009 Kjære mollemor79. Jeg vil si at jeg ikke blir støtt eller irritert av SA innlegg. Det tror jeg ikke mange er. Saken er at vi blir så bekymret når vi leser veldig mange innlegg om det..
♥Axinija♥ Skrevet 14. februar 2009 #48 Skrevet 14. februar 2009 Sitat; er da ingen som gir deg pepper her inne hvis det da er dritt du mener... ja du blir epret av fakta, realiteten... en... alt er som tidligere nevnt skrevet om i de andre innleggene... Jeg melder meg ut av denne diskusjonen nå, er sjokkert over at noen kan behandle andre SÅ dårlig... Kom med noe konstruktivt, så kanskje man gidder ha en normal "samtale" igjen.... Føler med alle dere som har blitt hengt ut/hånt i denne sammenhengen, det var TRIST at ytringsfriheten skulle ende slik.....
*toppris* Skrevet 14. februar 2009 #49 Skrevet 14. februar 2009 "er da ingen som gir deg pepper her inne hvis det da er dritt du mener... " --så det at jeg skriver er at det er ingen som slenger dritt, det er negativt? "ja du blir pepret av fakta, realiteten..." --eller det at sa/ma er en del av 1.tri..? er det negativt? "alt er som tidligere nevnt skrevet om i de andre innleggene..." --som nevnt tidligere i andre innlegg? hm... negativt det også? du sier jeg skal være konstruktiv....og du selv..? har ikke hengt ut noen, det er det nok desverre du som gjør;)
♥Axinija♥ Skrevet 14. februar 2009 #50 Skrevet 14. februar 2009 .....klart du er enig med noen som mener det samme som deg? Er kanskje litt logisk det? Når det gjelder svaret ditt ovenfor så må jeg virkelig beklage at jeg tolket den ENE setningen din feil, overhode ikke meningen...MEN jeg holder på mitt! Er mange som har følt seg støtt av dine svar idag, du kan jo selv starte en tråd (du som er så flink til det) og spørre hvem som har følt seg støtt av deg idag!! NÅ var det første gang jeg ble usaklig og spydig i kveld (eller noen sinne på dette forumet), men nå får det pinadø være nok!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå