Gjest Nordavind fra sør Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Syntes det er utrolig trist å lese om de som mister, og de har min dypeste sympati. Men er dette det rette forumet og skrive om slikt på? Jeg syntes det er kjempekoselig å være her inne, men dette blir jeg alt for stresset av. Orker ikke være her lengere...Blir vel halshugget nå....Har sett noen andre har prøvet et lite krampetak, med å si i fra om det samme her. Men det ender oftest opp at de blir kalt usymaptisk osv.. Det kan jeg bare si med en gang at jeg ikke er. Syntes det er kjempetrist og ville gjerne ha vært til hjelp. Føler bare at når jeg er i en sårbar situasjon selv, får jeg det ikke til.beklager
Lillevenn33 Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Hva ville du gjort etter å ha vært på dette forumet i 8 uker, fått deg "nettvenner", følger med på hverandres graviditet osv. osv. Og så....så finner man ut at babyen er død. Hadde ikke du kunngjort det her, slik at folk får vite om hvorfor du blir borte herfra? Det er ikke for å skremme andre, det er for å informere dem man kjenner på dette forumet. Og selvfølgelig blir man stresset av å lese om det, det ble jeg også. Men jeg fikk en MA likevel, selv om jeg trodde at det aldri skulle skje meg. Det kan skje alle, og uansett hvor mye eller lite det skrives om SA her, så er sjansen tilstede at alle og enhver kan få en SA eller MA. Det er en del av livet, en del av det første trimesteret. Og følelsene eller stresset til de heldig mødrene som får beholde barna sine her er etter min mening underordnet til følelsene til mammaene som mister som er i dyp sorg. Litt sympati er på sin plass.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Jeg stiller meg bak det HI sier og er så veldig veldig enig med henne!! Jeg er heller ikke usympatisk, men jeg synes så synd i alle her inne som er så usikre og livredde pga alt SA/MA-snakket. Det er jo greit for enkelte av oss som er trygge på situsjonen, eller som har et jordnært forhold til hva realitetene er mtp et svangerskap, men det virker veldig som at majoriteten her inne er livredde og tror at en blødning i starten er sidestillt med SA. Selv om det er veeeldig normalt, like normalt som ømme pupper! Tidlig UL skal egentlig bare være nødvendig om man har et risikosvangerskap eller ikke vet hvor langt på vei man er. Men her inne kan man få inntrykk av at det er noe alle har. (Og en UL kan ikke redde naturens egen gang) Klart at de som ikke har mistet, og de som ikke blør, lager ikke tre innlegg hver om dette. Så da virker det jo så mye større... Er ikke meningen å tråkke noen på tærne her, hadde bare håpet at alt MA/SA-snakket kunne samle seg inne på et eget forum. Og jeg håper dere skjønner jeg setter ting litt på spissen her nå, for å få frem det jeg mener, for jeg synes det er virkelig ille at så mange pga BIM ikke klarer å kose seg med det å være gravid! Det skal jo bare være glede. Det er ikke meningen at vi vanlige gravide skal vite hva en plommesekk er, at det finnes en stigningskurve for hCG eller alt det andre som folk her inne "vet" så masse om. Dette er noe ekspertene kan, og det er ikke til å legge under en stol at når vanlige jenter her inne leser ei linje om det, eller får noe fortalt av legen sin, og går inn hit med det, så vil flere lese og gjøre opp sin egen menig, og vips så har man mye feilinfo på vide veger! Silkt er sikker umulig å unngå, men ha litt i baktankene at her inne er det ikke alle som egentlig vet hva de snakker om! Så er man usikker kontakt egen lege eller jordmor, og hør på hva de sier! Du er gravid!! Kos deg!!
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 som du selv skriver så har denne diskusjonen vært opp flere ganger her inne tidligere. jeg har mistet to ganger og har vært her inne med "jevne mellomrom" siden i sommer. hadde egentlig tenkt å skrive et langt innlegg nå (som jeg har gjort sikker 5 ganger før i min tid her på 1 trimester) men ingen stress sitt svar sa egentlig alt det jeg ville si, så signerer den jeg.
carro19 Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 1 trimiser er det vanlig att noen mister... jeg har selv ett dødt foster/embyrio i magen min nå, og syntes det var veldig fint og kunne skrive dette her.. og høre om det er andre som har vært i samme situasjon!!! er deilig og få det ut!!
Sandra1986 Skrevet 14. februar 2009 #6 Skrevet 14. februar 2009 helt enig med nordavind. Det finnes egne sider vedrørende det å miste.... Sjønner at man har "nettvenner" o.l her, men det skaper mye unødige bekymringer for mange av de andre her når det skrives så uendelig mye om MA/SA. Da kan man jo sende pm til de man vil informere...... Jeg har selv dratt på 2 UL bare fordi jeg ble så bekymra og stressa av å lese på dette forumet. Nå sier jeg takk for meg for en stund. Orker ikke ikke få fler bekymringer enn de jeg allerede har. Det å være gravid skal jo liksom være en av de lykkeligste tidene i livet, men hvis man leser mye på dette forumet blir man jo bare gal av bekymring
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 dette blir jo tatt opp til stadighet...hvis man blir så stresset av å høre om andre som er iferd med eller har mistet, så har man et naivt syn på et svangerskap, og burde kanskje vente til 2.tri med å bli en aktiv bruker av forumet... og det er vel ikke bare her inne det er masse ma og sa...etter at jeg mistet, og fortalte det til venner og kolleger, var det nesten ikke en enseste en som ikke hadde hatt en ma eller sa... de som i denne graviditeten blir stresset og bekymret på egne vegne når andre mister, tror jeg ved en evt sa/ma selv vil forandre syn på akkurat dette temaet...da vil man blir glad for at andre kan dele erfaringer rundt dette!
Veslemus Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 Helt enig med deg Nordavind fra sør! Jeg prøvde meg i går kveld, med en lykketråd, for jeg kikket innom og ble lettere sjokkert av at nesten alle innlegg dreide seg om SA/MA. Jeg er her inne for å lese om koselige ting, og erfaringer etc. Om man har venner her inne kan man faktisk legge igjen en personlig beskjed til den det gjelder. Det er et forum som heter mistet, synes disse innleggene passer bedre der. Hilsen meg som ikke har vært urolig før jeg så innleggene som strømmet inn her. Jeg har full sympati med dere som mister, men dette er rett og slett ikke riktig sted å få sympati. Beklager.. Hilsen meg..
2 Hærligheter! Skrevet 14. februar 2009 #9 Skrevet 14. februar 2009 Da må jo bare dere som blir stresset av å lese av alle MA og SA holde dere ute eller la være å lese innleggene. Dette er ett åpent forum hvor man må kunne skrive om det man ønsker ,og sant som hun over sier: Hadde jeg mistet etter uker/måneder her inne hvor jeg ellers hadde delt alt,hadde jeg også følt jeg måtte si om jeg hadde mistet.
Zeke Skrevet 14. februar 2009 #10 Skrevet 14. februar 2009 er enig med veslemus og vestavind jeg har selv mistet i 2 tri. men er nå gravid igjen er 7-8 uker men blir livredd her inne, ser ut som desv. noen mister hver dag, å det er trist å jævlig, har vært der selv og endte med utsk. som var jævlig, så all sympati fra meg til dere som har mistet, men vi andre blir veldig redd, er redd hver dag jeg står opp, tenker er det min tur i dag til å miste nå. er enig med at man kan heler gå inn på forumet som heter mistet blir vel halshugd nå men dette er min mening
*SmurfeMamma* Skrevet 14. februar 2009 #11 Skrevet 14. februar 2009 jeg er midt i en SA nå, og jeg skriver her inne fordi det er her jeg har hørt til.. jeg har hatt misstanke lenge om en begynnende SA, og siden jeg er i 1. tri blir det naturlig for meg og skrive her.... Viss man blir bekymret av å lese om dette så mener jeg at dere burde holde dere unna disse nettsidene, for det står om ufrivillige aborter her hele tiden. Leger og jordmødre anbefaler jo faktisk og holde seg unna slike sider som dette..... jeg var her forrige svangerskap også, og jeg så jo alle disse SA/MA innleggene,og fikk fryktelig vondt av de som opplevde dette,og for meg var det helt naturlig at de skrev om dette her inne.. men jeg tenkte at det kommer jo aldri til å skje meg.... men jo.. nå har det faktisk skjedd meg... og jeg er så enormt glad for jeg har hatt BIM nå, her har dere støttet meg gjennom hele prossensen, dere har gitt meg håp og trøst, så je gkunneikke vært mer takknemlig!!! og en annenting, man kan jo ikke bare forsvinne herfra heller syns jeg, er jo greit for de man har blitt kjent med her at de ser du har forlatt formuet grunnet en abort... det er jo heller ingen forum som heter,"Opplevere jeg SA/MA" jeg beklager viss jeg har støtt noen, eller gjort noen redde... men dere kunne jo latt vær og gå inn på innlegge jeg har skrevet.... det står som oftes i overskriften hva innlegget handler om............ en annen ting... jeg har vært her inne siden 2006 og jeg har alderi noen gang opplevd at det er så mange som har SA/MA som det er nå.... dette er jo nesten skremmede... hva skjer liksom??? unasett nå forlater jeg dere... og håper jeg slipper og skriver om SA/MA neste gang jeg kommer inn hit...
lillelamm Skrevet 14. februar 2009 #12 Skrevet 14. februar 2009 enig med nordavind. er og fullt forståelig at når noen mister så må de få det ut. det ville jeg også gjort...men..dette er ikke forumet for å beskrive og fortelle i detaljer om det. takk nordavind:-) håper vi snakkes på 2. trimester.-), jeg venter herved med BIM til jeg hører hjemme der, før jeg går inn her igjen. og bank i bordet...men hvis jeg skulle være uheldig, så skal jeg ikke inn på første trimester å fortelle om det.
Kasandre Skrevet 14. februar 2009 #13 Skrevet 14. februar 2009 Heilt ening med HI... Eg er i 6 veke no, og klarer nesten ikkje å glede meg over pga det står så mykje om å miste herinne...det skal jo være koselig å gå gravid ikkje sant?? All sympati til dei som har mista, for all del!! Det må være fælt... Men, har man nett-venner, så må det gå ann å sende pm.. eller henvende seg på "mistet" forumet for spørsmål ang korleis andre har taklet situasjonen. Det var ei som skrev at då skal en holde seg unna om en ikkje tåler "lukta i bakeriet", men eg meiner ikkje MA/SA høyrer heime herinne... Unnskyld og beklager til dei som tar seg nær av dette her!
Venter på nr 3 Skrevet 14. februar 2009 #14 Skrevet 14. februar 2009 Jeg synes at da får dere gå inn på en annen debatt hvis dere har mistet.Jeg har selv mistet flere ganger,men denne debatten hører ikke hjemme her,her skal man dele gleden med å være gravid,har full forståelse at det er tøft å miste,men ingen vits å bekymre alle andre her inne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 høne i haneflokken-født Skrevet 14. februar 2009 #15 Skrevet 14. februar 2009 De aller fleste som mister her inne, skriver det i overskriften sin i innlegget, da vet ALLE hva det dreier seg om, det må da kunne gå ann å la være å gå inn på det innlegget da, dette er som flere har sagt et åpent forum, og det kan skrives om hva en måtte ha på hjertet
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 14. februar 2009 #16 Skrevet 14. februar 2009 kjenner jeg blir så oppgitt over denne diskusjonen som stadig kommer med jevne mellomrom... alle vet jo at sa/ma kan skje med hvemsomhelst, så hvorfor bli så redd når man leser om det... ser dere ikke nyhetene fordi dere kan se sultende barn og lemlestede sivile i krig osv...? lever dere i en boble hvor alt er rosenrødt fordi dere stenger virkeligheten ute? kanskje man rett og slett burde opprettet et eget forum for sarte og fortrengende sjeler???
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 14. februar 2009 #17 Skrevet 14. februar 2009 Hvis man er så naiv og tror at alt går bra bare man ikke leser om andre som har opplevd en SA eller MA kan man bare ha det så godt. Dette er en naturlig del av livet, og for mange kan dette skje opp til flere ganger ( les meg selv). Jeg har vært helt avhengig av å skrive med mine venner her inne når dette skjedde. Det at vi da må bytte forum for at enkelte her inne blir nervøse av å lese dette er helt latterlig etter min mening. Stor sett startet alle innlegg der noen ha mistet med en overskrift. Så om man er så redd, er det vel bare å hoppe over det innlegget. Om det er faktisk ikke så mange innlegg med dette emnet om man bare ser helheten her. Syntes dere damer som ikke har noe problemer med å bli gravide eller å beholde skal være for gode til å skrive sånne innlegg. Mulig jeg er litt krass nå ( hormoner), men følelsene til de som mister her inne er for meg mye viktigere enn dere som klarer dette-- Måtte bare få det ut-
Venter på nr 3 Skrevet 14. februar 2009 #18 Skrevet 14. februar 2009 Da burde dere skaffe dere et annet forum,spør du meg,annenhver tråd her inne går jo på at dere har mistet.Jeg har selv mistet flere ganger som sagt,men sitter ikke her på 1 tri og legger ut i det lange og breie,og hvis du kun har kontakt med folk her inne som du må skrive med,synes jeg oppriktig synd på dere!!! Nå er jeg dritt lei av disse melankonske innleggene. Kom med noe nyttig!!!!!! Skjønner at man kan bli bekymret også at dere vil si ifra,men det er jo det samme om og om igjen,prat med legen deres,mannen deres,fagarbeidere.
*SmurfeMamma* Skrevet 14. februar 2009 #19 Skrevet 14. februar 2009 også er det ikke noe formum som heter mistet...... det er riktig nok et som heter mistet og gravid på ny... så hvor hører vi som mister til da????
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 14. februar 2009 #20 Skrevet 14. februar 2009 Er det mulig, har ikke ord jeg. Noen her har kanskje vært her inne i mange år uten å lykkes ( ser du har to fra før, så skjønner at du driter i alle unntatt deg selv). Og venner har man utenom også, men er bedre å prate med folk som har opplevd det samme som en.. Men det er kanskje litt vanskelig å forstå. Patetisk er du. Fy faen-
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 14. februar 2009 #21 Skrevet 14. februar 2009 Vi blir her vi LilleKnøtt~(1.pp e/sa), så kan de andre si hva de vil. Om de ikke klarer å se bort fra innlegg der noen har mistet har de et stort problem spør du meg.. Mange egoister her inne desverre, men også mange mange hyggelige jenter med vettet i behold-
Veslemus Skrevet 14. februar 2009 #22 Skrevet 14. februar 2009 Baby 09 gravid igjen håpe Det er nettopp pga overskrivftene vi reager her. Jeg personlig klikker meg ikke inn på de trådene, men det holder lenge å se alle overskriftene. Dette er ikke et "miste"- forum, og om man har mistet, hører man faktisk ikke lenger inn under 1. trimester.. Jeg er ikke redd, men det er da ikke hyggelig at 1. trimester skal være overfokusert på å miste. Det blir feil i mine øyne. Det er en grunn til at det er et eget forum for dere som har mistet.
Venter på nr 3 Skrevet 14. februar 2009 #23 Skrevet 14. februar 2009 Har ingenting med empati å gjøre i det hele tatt.Som jeg skrev så har jeg selv mistet flere ganger og skjønner at det er vondt og skjønner også at man vil si ifra til omverden at det har skjedd for å få støtte å klare å fortsette å prøve. MEN man trenger ikke å utdype det i det lange og det hele.Det er noe man gjør med sine nærmeste.Ja,jeg har to fra før av,men jeg driter ikke i alle andre for det.Jeg er kjempe heldig som har fått to og håper inderlig at jeg får nr 3 også,selv om det har vært en tøff kamp å bli gravid. Synes du burde gå inn i det selv litt jeg og tenke over hva og hvordan du formidler ting.
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 14. februar 2009 #25 Skrevet 14. februar 2009 Det er faktisk IKKE et eget forum for de som har mistet. Men et som heter mistet og gravid på ny. Så litt vanskelig å gå inn på et forum som ikke finnes he he... Blir litt naivt å ikke kunne takle realiteten av at noen faktisk mister uten at man skal bli skviset ut fra et forum for andre blir så redd. Jeg er gravid på ny og gleder meg masse, men jeg må jo få lov til å skrive her som alle andre om det er noe som skjer eller noe jeg er bekymret for. Virker som dere lever i en boble der det ikke takles dårlige nyheter slik andre har skrevet her. Voks opp og se realiteten. Det er 15% som mister, og sånn er livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå