Trulte76 Skrevet 12. februar 2009 #27 Skrevet 12. februar 2009 synes ikke det var noe frekt å spørre jeg. Og heller ikke så dumt å spørre heller. Kanskje de vil prøve den ut før de bestemmer seg for å kjøpe en? Jeg hadde sikekrt kunne funnet på å spurt om å låne sånt selv jeg av min bror eller søster vist de hadde noe sånt og jeg selv ville prøve det ut hjemme..
Trulte76 Skrevet 12. februar 2009 #28 Skrevet 12. februar 2009 leste igjennom tråden, ser du skriver den er kjøpt i utlandet, og vet ikke om de selger den her i Norge. Kanskje derfor de låner den? Tenkte jeg da..
Lystpåentiljeg Skrevet 12. februar 2009 #29 Skrevet 12. februar 2009 Jeg er ikke noe begeistret for å låne bort - så jeg hadde faktisk blitt litt irritert hvis de spurte. De hadde prøvd det hos dere, og likt det, og da kan de vel like gjerne bruke de 600kr på å kjøpe det selv. Liker ikke folk som må låne alt i hytt og pine, og så får en det tilbake i en annen stand enn det opprinnelig var, ikke noe trivelig. 50.000 netto, - utrolig at noen her ikke synes at det er en bra månedsinntekt - det vil jo si at de har rundt 80.000kr brutto i mnd! Det har ikke vi, og begge er høyere utdannet.
:-)))) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #30 Skrevet 12. februar 2009 Neida, vi bor alle i utlandet! For de som kun svarer på det første innlegget: jeg har tatt det til meg og innrømmer at sprsmalet i seg selv var fornuftig. Men det ligger mer bak her som jeg skriver over, og dette var en av de berømte dråpene. Forstå det den som vil.
Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 #31 Skrevet 12. februar 2009 Høres ut som om du ikek har så godt forhold til de siden du har problemer med å låne bort noe slikt! Jeg hadde ikke hatt noe imot å låne til min svigerinne uansett hvor god råd de hadde hatt! Kanskje de ser for seg at denne kvelden blir den eneste gangen de har bruk for den, ikke sikkert de har lyst å ha noe slikt liggende som de ikke bruker uansett om de har råd til det eller ikke. Helt ærlig syns jeg at hvis det er noen her som er gjærrige så er det du, beklager!
IgglePiggle Skrevet 12. februar 2009 #32 Skrevet 12. februar 2009 Jeg skjoenner hva du mener.. Det er ikke det aa laane bort ting, men det er jo til hvem man laaner det til.. Og naar det er folk som man ikke liker som vil laane ting hele tiden blir det irriterede. Hilsen en som har et anstrengt forhold til "laanende svigerfamilie" ;-)
Maribella Skrevet 12. februar 2009 #33 Skrevet 12. februar 2009 Unnskyld mæ, men e ikke 50000 krone netto hver mnd mye penga?????????? Ka e dåkker slags folk? bor heile gjengen på oslos beste vestkant å har jobba i millionklassen eller? Heilt vanli?? Æ gjer mæ over!!
:-)))) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #34 Skrevet 12. februar 2009 oj, litt overrasket plutselig over at noen tenker slik som meg...takk for den.Sitter her og synes det er utrolig at folk mener at 50000 er en liten inntekt....og lurer på hvordan vi på fem klarer oss med halvparten. Syntes det var irriterende mange krasse innlegg, det er kanskje de som er smålige og ikke har annet å si enn å rakke ned på andres tanker og reaksjoner (som vi alle vet ligger det jo ofte mer bak reaksjoner man har på saker og ting).
Maribella Skrevet 12. februar 2009 #35 Skrevet 12. februar 2009 Ja det er helt utrolig at det liksom er lite penger. Jeg blir sjokkert! Vi er også fire og klarer oss på halvparten. Hadde jeg hatt 50000 å bruke hver mnd hadde jeg følt meg kjemperik! La nå for all del HI reagere slik som hun gjør, det er garantert mange ting hun irriterer seg over med disse to å da blir en egentlig liten ting ganske så stor. Tenk bare på dere selv hvis det er noen som dere irriterer dere over...Det er fort å bli mer irritert på de enn andre selv om de kanskje gjør d samme?!
Mamma_til_tre Skrevet 12. februar 2009 #36 Skrevet 12. februar 2009 Og vi har bare en inntekt på langt under halvparten, men så klarer vi oss egentlig ikke heller da. Er såvidt det går rundt. Så er enig med deg i at de har mye penger!
:-)))) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #37 Skrevet 12. februar 2009 Jo, de har så de klarer seg veldig godt, og pusser opp bad og kjøkken og hage og drar på ferie osv. Og så har de en slik holdning om at alt de gjør er riktig og andre som gjør annerledes er feil. Her om dagen forklarte jeg at sønnen min slutta fotballen fordi treneren er kun opptatt av å vinne kamper og komme videre at han kun får spille noen minutter hver kamp. Kun de beste som får spille. Han synes han bare er dårlig i fotball og hele lysten er borte. Ikke no gøy når man er 10. Men min svoger bare flirte og himlet med øynene og sa at sånn var det overalt og syntes det var teit og slutte. Dette sa han foran sønnen min, så jeg gikk over på et annet tema med en gang, så ikke det skulle bli verre for han. Synes han, svoger, mangler så mye takt noen ganger. Og skal liksom hele tiden vise at de har penger, og kan kjøpe alt de trenger. Det er nok litt av grunnen her ja.
tralletonetroll Skrevet 13. februar 2009 #38 Skrevet 13. februar 2009 Bare ett litt på siden innspill fra meg. Jeg googla Tefal partywok, og fikk se bilde. Det er da virkelig en sak jeg ville lånt av venner jeg visste hadde, hvis jeg trengte å bruke den. Stor diger dings som bare tar opp plass mellom gangene den blir brukt. Som sikkert ikke dreier seg om mange ganger i året..
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #39 Skrevet 13. februar 2009 Den som virker litt smålig og "gjerrig" er jo du, som, ja, låner bort, men tenker slike tanker om noen som spør om noe så uskyldig.
mai mammaen til to Skrevet 13. februar 2009 #40 Skrevet 13. februar 2009 jeg kunne fint spurt søsteren min om å få låne den av henne.... er ikke gjerrig fordi syns jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå