Gå til innhold

Velger man psykiske problemer selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo faktisk ikke rart det er mange skjebner her i verden, når folk har så lite empatiske evner at alt som kan plage et annet menneske er "ens egen feil, ingen medfølelse fra meg, gitt!!". Hva skjedde med å bry seg om hverandre og ta vare på hverandre?

De aller fleste som er så tungt narkomane at de hverken har jobb eller hjem er født i dette livet.

De kommer fra hjem der de har sett sine foreldre ruse seg fra de var veldig små, og har ikke lært hva som er riktig og galt.

Grunnen til at DU, som mener de har seg selv å takke, har jo helt andre forutsetninger for å klare deg og ikke begynne med dop. Du har lært helt andre ting fra du var liten, har verdier og er verdt noe for noen.

De som ligger på gata begynte gjerne å ruse seg allerede som veldig unge, og da snakker vi faktisk helt ned i 10-12 årsalderen. Tror du virkelig en 10-12 åring fra et hjem med rus (kanskje vold?) har evner til å vurdere sin egen fremtid i det h*n for første gang prøver et rusmiddel?

I såfall vil jeg påstå at du er så lite empatisk at det grenser til autisme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja akkurat som noen "velger" å få kreft i bukspyttkjertelen, Chrons sykdom, revmatisme, MS og infertilitet osv

Det er ufattelig hvor lite folk vet om psykisk sykdom og når man leser innlegg her inne er det ikke så vanskelig å forstå at mange velger å holde sin psykiske sykdom for seg selv. Jeg skammer meg på vegne av enkelte anonyme her inne, måtte de som sliter med disse problemene være storsinnede og tilgi deres uvitenhet.

Skrevet

"Man lærer slikt fra man er liten" Den var jaggu fin!

Da burde man definitivt IKKE leve slik selv!

Like bra som de som slår kjærringene og ungene sine.

"Nei, du skjønner det at pappa banka meg når jeg var liten,

det er derfor jeg slår" Kyss meg i ræva folkens!

Hvor korte i nepa er dere da?

Er vokst opp i en sterkt alkoholisert familie. Derfor er det lite alkohol

på bordet her. Barna mine skal slippe det helvete jeg opplevde!

Er det dummeste pisset jeg har hørt!

Skrevet

Du bamsemums: Er vel ingen som har påstått her at man velger å få kreft. Passe fjern du og skjønner jeg.

Men, om man suger i seg 40 røyk om dagen,

klarer jeg ikke få den store medlidenheten om man sitter der m kols eller lungekreft!

Men neida, det er ikke selvforsyldt. Ikke min feil, vi får satse på å skylde på naboen, Kjell!

Skrevet

Kjære lille søte annie 13:16

Har du hørt om ironi? Ikke det nei... Greit da skal jeg skrive det ut så du forstår meg - Man velger ikke å få kreft og man velger heller ikke psykiske problemer (har aldri påstått at man velger å få kreft, selv de som røyker velger ikke å få kreft. Skal likevel innrømme at det ikke er superlurt å røyke, men mange som røyker som ikke får lungekreft og det er også motsatt at de som ikke røyker får lungekreft).

Skrevet

Å si at depresjon osv bare er for oss "rike" er fullstendig idiotisk! Selvfølgelig er de deprimerte osv i fattige/krigsherjede etc land også! Det bare stilles ikke diagnose og ikke er det så vesentlig heller når man holder på å sulte i hjel/har mistet begge bena/har hiv, noe de kanskje ikke kan få hjelp med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...