Gå til innhold

Party, Er du her?

Norwegian by injection

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld at jeg avbryter :(

Var det slik at du opprinnelig er fra Florida?

Har noen spørsmål om den staten skjønner du :)

Skrevet

Hei. Ja, det stemmer!

Skrevet

Har så lyst å ta med meg lille på ferie dit før han blir to år. Reise en eller annen plass i Florida, leie leilighet og slappe av i 14 dager - 3 uker..Leie bil osv.

Litt samme ferie som de som reiser til Thailand :s

Reiste rundt i Florida i 2007 men da var ikke lille planlagt så jeg tenkte ikke over muligheten for å reise dit igjen med en liten en.

Vil du anbefale?

Er det greit å leie leilighet tror du?

Hvor i Florida?

Trivdes iallefall veldig godt der sist. Dro dit i september. Kanskje ikke dra dit når det er varmest...

Noen synspunkter fra en innfødt?

Skrevet

Burde vel strengt tatt lagd ett nytt innlegg der jeg roper på deg :)

Skrevet

Hei igjen!

Jeg liker Florida's vestkyst (Gulf of Mexico) best! Har du vært i Tampa, St.Pete, Sarasota, Clearwater? Fantastiske strender! Og ikke så langt ifra Orlando (Disney, Universal o.l.)....South Beach i Miami er absolutt verdt en tur. Har du tenkt på Key West?

Man kan leie hus/leilighet/hotell på www.expedia.com www.travelocity.com

Den beste tiden å reise er okt.-mai synes jeg...juni, juli, august, sept er hurricane season pluss at det er kjempe varmt der da!

Håper dette hjelper litt, si ifra om det er noe mer du lurer på :-)

Skrevet

Dytt

Skrevet

Vi kjørte forbi Sarasota men stoppet ikke (tror jeg). Overnattet i St.Pete og den byen er kjempekoselig. Kunne gjerne tenkt meg tilbake dit. Der har de to av mine amerikanske favoritter, Starbucks (de er jo overalt) og Chipotle. (Må innom disse to kjedene hver gang jeg er i Usa :/)

Det er sikkert butikker nok til å dekke shoppingbehovet også?

South Beach føltes ikke så barnevennlig, hvertfall ikke sammenlignet med de mindre byene.

Har ikke så stort behov for Orlando da lille er såpass liten :)

Men du tror det går greit å reise så langt med en liten en?

Du har kanskje reist strekningen med barn noen ganger?

Skrevet

Om jeg har reist så langt med barn? He he he he! Ja, gjett om?

Denne dama reiste sist (juni 08) Orlando-Oslo ALENE med 3 barn, 9 kofferter, 2 barnevogner og 1 bilstol!!! Tøff eller? He he he he!

Jeg har reist mange ganger alene med ungene fram og tilbake til FL...slitsomt men absolutt verdt det! Og om jeg er så heldig og har med mannen min, vel, da er det bare kos på flyet, he he!

Skrevet

Supermamma!! :0)

Da skal vel to voksne og ett barn overleve turen...

Takk for hjelpa..skal sjekke linken angående hotell etc..

"Plinger" på deg hvis jeg trenger flere ekspertråd :-)

Siste spørsmål:

Hva savner du mest hjemmefra? (bortsett fra familie og venner da) og hva er ett absolutt "must" å gjøre når du er der?

Skrevet

Åååå herregud! Har du et par timer? LOL!

Det varierer fra dag til dag, men akkurat nå savner jeg sol og sommer!!! Kanskje ikke rart når det er masse snø og minus 12 grader ute...og søstra mi ringer og forteller at det er så varmt og deilig der borte, æsj!

Jeg savner dumme ting som:

Å kunne handle midt på natta/søndag.

Cheesecake Factory (deilige salater)

Dairy Queen (sjokolade softis)

T.J.Maxx, Marshalls (billig merkeklær)

Starbuck's (chocolate mocha coffee)

Skrevet

Du kan også snakke litt med 'partoffive' når hun er her...hun er norsk men bodde i FL i over 15år...hun har sikkert masse bra tips ;-)

Skrevet

Det er jo de dumme tingene som er gøy!!

Hihi..jeg har oversett Cheesecake Factory totalt for jeg trodde de kun hadde ostekaker...

Kaloribomben Mocca Frappuchino savner jeg (sikle sikle) - hvorfor kan vi ikke lage sånne ting her i Norge??

Også digger jeg de STORE matbutikkene som er så ryddige å inneholder så sinnsykt masse. Jeg kan gå rundt der i timesvis jeg..

(Andre går på museum, jeg går på matbutikken)

Å litt varme hadde ikke vært så ille heller...

Skrevet

- 12 ??? Slik luksus...her hadde vi -20 i dag.

How are you elexia queen?

Har akkurat kommet tilbake fra mitt forste PTA meeting. Ikke så veldig imponert...I starter i August.

Du glemte Target BTW..På listen din over. Jeg savner Super Target og Panera Bread ++++++ha-ha!

Skrevet

Å da skal jeg avbryte dere flere ganger jeg ;-)

Skrevet

Skal? Skal ikke? he-he

Du avbryter slett ikke - jo felre florida fans, jo bedre!

Skrevet

Der var du ja, he he!

Å herregud ja, Super Target!!! Enig med deg Ble mamma, andre går på museum, jeg går på Publix! *LOL*

Gikk det ikke bra på møtet da?

Skrevet

Koselig å høre Party :-)

15 år i Florida...hva savner du da? Bortsett fra Target da..

Jeg er ikke flau over å innrømme at jeg trivdes på wallmart...Usa sin coop obs :)

Skrevet

Har aldri hort så mye svada i hele mitt liv. Ut av 2 timer fikk vi kanskje 15 min. verdt konkret info. Zzzzzzz.......vet jo ikke om vi blir her vi er permanent heller. Har dårlig samvittighet for I at hun begynner skole her, også flytter vi kanskje...

Spiste middag 10:30pm

JEG går aldri på museum. Pulix er konge. For en service også. Super Target har jo alt! Kan gå der i timesvis og handle alt fra kjokkenutstyr, klær, sko, sengetoy, leker, matvarer...også har de Starbucks og Pizza Hut 'Blemamma'!!!

Men vet du hva jeg også savner er 'Borders'. Pleide og ta 'time out' for meg selv og gå dit for en kaffe og lese litt 'gratis' magasiner og boker. For et genialt konsept.

Skrevet

Jeg kan virkelig skrive en laaang liste om hva jeg savner. Men jeg savner IKKE Mai - Oktober. Som 'Norwegian' sier så er det en uutholdelig varm, og utrolig fuktig tid med innslag av festlige hurricanes.

Vi planlegger også en tur for minsten fylller 2 - sparer en flybillett, he-he!

Skrevet

Stemmer også inn med Clear Water beach forresten. Også Cocoa beach, Vero Beach, West Palm og nedover den veien. Palm City og opp den veien kan også være fint. Fine strandområder med en liten tass. Parkene hadde jeg ikke giddet med en liten tass nei. Strand og shopping! he-he.

Kjenner jeg må legge meg. Snakker gjerne mere 'Florida' en annen dag Klem:)

Skrevet

Yes! Borders og Barnes and Nobles!! Too funny! Jeg pleide å gjøre det samme..hadde ikke barn da! Jeg har en morsom historie..LOL!

Da jeg skulle teste meg om jeg var gravid med nr.1 (mars 99, before internet) var jeg først på Target og kjøpte en test og så kjørte jeg til B&N. Tok testen på toiletet der, he he! Jeg var så dum, jeg følte at jeg måtte ha bøker med masse info om baby, graviditeter o.l. itifelle at jeg var gravid!

Skrevet

Ja på tide å legge seg...

Tusen takk for info..fikk ikke akkurat mindre reiselyst nå :)

Go natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...