Gå til innhold

uff har så vondt i mammahjerte mitt nå .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der er snakk om barn som blir forlatt gråtende. Kolikkbarn gråter, men man trøster dem og forlater de ikke. Der ligger forskjellen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt et barn som gråter DØGNET RUNDT?? som kolikk barn ofte gjør?? Det har jeg.. Og sorry du sitter da ikke og dikker og trøster 24/7.. du er så sliten at du bare vil grine sjøl. Du legger barne i en vogn inne og bysser og bysser, legger det i sengen og ser om det hjelper.. Vår jente skrek natt og dag, og da har du ikke krefter igjen til bare dulling og trøsting, spesielt ikke når du har andre barn..

Skrevet

Men mine har jeg roet ungene ned i senga, for så å gå ut rett før de sovner mens jeg sier en regle.

Legger barnet på magen, retter litt bestemtr ut armer og bein og holder en hånd på ryggen mens jeg puffer ungen rytmisk på rumpa.. Det roer ungen ganske raskt.. Eller det kan kanskje ta litt tid når puffingen er helt ny, men etter det går det som regel ikke mer enn 1 minutt å roe..

Når ungen har sluttet å gråte, så går du ut mens du sier "sove lille vennen min" eller noe sånt..

Ungen kommer nok til å gråte når du går ut. Jeg lot mine gråte i 2 minutt før jeg gikk inn og gjentok samme prosedyre. Lenger klarte ikke mitt mammahjerte å la gullet gråte.. Veldig viktig å ikke snakke når du er inne i rommet.. Bare puffe bestemt.. Etterhvert tok det kortere og kortere tid å roe, og til slutt gråt de ikke da jeg gikk ut mens jeg sa regla.. Jeg skrev i tillegg logg mens jeg holdt på, slik at jeg kunne se fremgang fra kveld til kveld.. Veldig oppmuntrende.. :)

Nå legger jeg barna og sier regla, og da legger de seg ned og vet det er natt..

Bare et tips:)

(du kan lese mer om metoden i sove-hele-natten-boka av Anna Wahlgren.. )

Skrevet

Jeg tror man faktisk må være litt hard.. og tåle å høre litt gråt i perioder.. Det er bare tull at ungene blir utrygge og redde av det mener jeg.. kanskje noen blir det.. .

Vi har aldri hatt skrikemetoden her, men det har vært perioder da han har prøvd seg.. hyla og skreket.. da har vi gått inn med jevne mellomrom og roa han og gått ut.. men han begynte da å hyle før vi hadde gått ut... sånn fortsatte vi til han sovna.men aldri latt han ligge lenge.. men vi har ALDRI tatt han opp og ut i stua.. er han dårlig så er ting annerledes selvfølgelig.

og han er en trygg og rolig gutt som sover fra 19-07. Og det er FÅ i vår omgangskrets som har det så enkelt med sine barn som vi har.. han er kjempe enkel å legge.. vi går inn.. koser de som koses skal.. synger.. sier natta.. og han ligger der å prater med seg selv.. han har bare hatt to sånne perioder på 1 år.. og de varte kanskje noen dager.. han er 2 år nå. litt rotete skrevet.. men er sååå trøtt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...