Gå til innhold

ny tråd for oss som hadde termin i august:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg til legen jenter:) Håper alt er bra, og at jeg får henvisning til tidlig ul!! Noen som vet hvor lang ventetid det er for å få komme på tidlig ul?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter hvordan går det med dere???

Jeg fikk igjen TR 4 uker og 5 dager etter MA og venter EL, dersom ikke MA'en har klusset med syklusen, i slutten av uken. Krysser fingre og tær for at vi alle blir fort gravide igjen..

soleie m/lucas gullet:): Gratulerer så mye og lykke til hos legen.

Skrevet

Heisann, jeg har IKM til mandag, er veldig spent! Det går mye bedre med meg psykisk sett, men blir nok skuffet hvis det ikke har slått til. Jeg har ingen aning om alt er som det skal etter aborten da jeg ikke har hatt noen sjekk, vet ikke engang om jeg har hatt EL, da jeg ikke har brukt tester.

Huff spennende dette her! Håper vi snart kan snakkes på 1. trim :-) Lykke til jenter!

Skrevet

Jeg hadde termin 5.august, og 5.januar fikk vi beskjed om at hjertet til den lille hadde sluttet å slå (så hjerteslag før jul). Jeg har jo nå mistet 3 ganger. Mistet først i slutten av juli, så en vanlig mens. Deretter ble jeg gravid igjen, og mistet nr 2. i mndskiftet sept/okt. Vanlig mens etter SA nr 2, og gravid igjen i november, som ente i MA i begynnelsen av januar. Så om jeg følger "tradisjonen" min, skal jeg jo egentlig bli gravid denne mnd. Har hatt en vanlig mens etter MA, og begynner nå å teste for EL. Venter jo på utredning for habituell abort, men det tar jo en evighet!

Skrevet

Hei!

Her er min historie:

Har hatt MA og fikk utsrapning på lørdag. Var hos lege forrige uke og da trodde jeg at jeg var 14 uker på vei- hadde termin 21.august- søkte fødeplass, tok masse prøver etc. Senere på dagen fikk jeg småblødninger og etter x antall telefoner fikk jeg endelig time på privatklinikk. Ingen av de offentlige stedene ville ta meg inn og sa at blødninger er helt normalt. Så viste det seg at fosteret var dødt- hadde vært dødt i over 6 uker!! Stort sjokk og kjempetrist, selv om jeg hadde mine bange anelser. Hadde jo planlagt hele framtida ut fra denne lille spiren, og så var det plutselig slutt. Har en liten gutt fra før og da gikk alt fint, så hadde ikke regnet med at dette skulle skje nå...

Nå bare ser jeg fram til at jeg blir gravid igjen...

Trodde jeg skulle tilbake på jobb idag, men våknet med feber- håper det ikke er infeksjon. Skulle ringe sykehuset igjen om jeg fikk veldig vondt i magen... Så da er det bare å se an...

Skrevet

uff ikke kjekt:( men positiv nyhet fra meg:) fått resultatene fra legen i dag, og de lå på 8000, det tilsvarte 6-7 uker på vei:) så da er jeg offisielt gravid og hopper over på 1 tri:) håper dere kommer etter om ikke så alt for lenge:)

Skrevet

Soleie: Gratulerer så mye! Koselig nyhet! Håper vi andre kommer etter om ikke lenge :-) Stor klem

Skrevet

Tusen takk:) skal krysse fingrene for deg på mandag:) og sender masse baby støv!!!:)

Skrevet

Nå ble jeg glad, en egen tråd for oss som hadde termin i august, jeg har følt meg som den eneste i hele verden, har tre venninner som skal føde i juli/august, og dette har bare gjort meg trist.

Hadde en missed abortion i uke ni+3, den 16. januar, men fosteret døde allerede i uke 6. Det var min første graviditet, og veldig sårt.

Jeg fikk mens tilbake på dag 26 etter aborten, veldig likt min ordinære syklus. Men den var veldig kort, så jeg tok en el-test fire dager etter som ble positiv. Da var det sexy time. Nå på søndag er dette fjorten dager siden, så jeg regner med å teste i neste uke.

Men har ingen symptomer enda, så forhåpningene er ikke så store..

Gratulerer så mye til dere som er så heldige å være gravide igjen allerede, det har dere så inerlig fortjent, håper vi andre kommer etter veldig snart!

Skrevet

Jeg er litt grønn jeg, jeg skjønner at IKM er den dagen man test, men hva står forkortelsen for? Ikke kommende mens..??

Skrevet

Hei Cleo, da har vi IKM rundt samme tid! Tvi tvi!

Skrevet

hei J-76, kosli at vi er paralellkjørte:) Hvilken dag tester du? Jeg tenker å vente til neste mandag, for å være helt "sikker" på positiv test:) Har du symptomer? Jeg syns jeg har noe murringer i magen, også er jeg ekstremt touchy, altså begynner å grine over den minste ting...

Skrevet

Hei igen Cleo! Dersom TR ikke kommer så tenker jeg teste mot slutten av uka. Jeg er invitert ut til fredag så vil gjerne vite om jeg kan ta et glass vin eller må tenke ut unnskyldninger, håper på det siste.....

I forhold til symptomer så tror jeg, jeg overanalyser alt for tida. Jeg er super trøtt, men det kan også henge sammen med en krevende jobb og at jeg ved siden av denne leser til eksamen. Lykke lykke til!

Skrevet

Hvordan går det med dere som venter mens rundt nå??? Noen som har testet?? Venter spent:)

Skrevet

Har ikke turt teste enda..... IKM i dag, ingen tegn til TR, så håper veldig, men er redd for å bli skuffet.

Skrevet

Jeg syns du skal teste, jeg. Blir alltid så nysgjerrig når jeg hører at folk er forbi IKM...

Store spørsmålet er hva du vil bli mest skuffer over, at tanta kommer på besøk, eller en negativ G-test?

Husk, G-testen kan jo også bli positiv..

Krysser fingre og tær for deg XXXXXXXXXX XXXXXXXXXX

Skrevet

Heisann, testet i dag - negativ :-( Så nå forbereder jeg meg på at TR kommer når som helst..... Har et lite håp om at syklusen har forskjøvet seg litt etter MAen og at jeg har senere IKM enn jeg trodde, men tviler sterkt. Forhåpentligvis har du bedre hell! snufs....

Skrevet

Ja da kom TR..... Jeg tror jeg kommer til å ta en prøvepause nå, kjenner at tankene rundt graviditet har tatt så mye fokus og jeg er sliten og lei. Tror heller vi går for en 2010 baby og håper det kanskje klaffer for oss i mai/juni. Lykke lykke til dere andre prøvere! klem

Skrevet

Heisann dere. Bare lurer på en ting... Hvor lenge hadde dere første mensen etter MA/SA? Jeg fikk den forrige søndag og blør fremdeles! (12 dager) Normalt er jeg ferdig etter 5-7 dager. Er dette vanlig? Lyst å bli ferdig nå.

Skrevet

20 dager sidan utskrapning så e vel litt tidlig å vente på mens enda men håper det ikkje tar for lang tid for har lyst å komme igang igjen med en gong. E vel fyrste gong eg går og lengter etter mens :)

Skrevet

Hei jenter:) Hvordan går det?? flere det har klaffet for nå?

• 3 uker senere...
Skrevet

dytter denne opp:)

Skrevet

Heisann.

Lenge siden jeg har skrevet i denne tråden nå, men må nok desverre meddele at jeg er enda ikke blitt gravid.

Etter SA forrandret alt seg og jeg har fått skikkelige graviditetssymptomer hver eneste pp, men det er bare pms. Tror nok også at jeg fått depresjon og sliter med sykt touchy følelser og føler at jeg gråter heeeeeele tiden. Har vel egentlig sagt at det blir bestilt time til utredning om det ikke klaffer denne pp, men har faktisk ikke lyst til det heller.

Jeg er sikker på at det er noe gale med meg å det vil jeg faktisk ikke vite. Eller kanskje jeg vil det?? Vanskelig hele opplegget og hele denne prøvetiden som skulle være kort og lykkelig er nå offisielt helt ødelagt!!

Håper det går bedre med dere andre:-))

Frustrert klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...