Gå til innhold

Hadde dere gått i bryllupet hvis...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er sært å innvitere folk som kaffe gjester, det er også utorlig sært å bare innvitere halvparten av et par.

(Kaffegjester syns jeg blir sånn, vi tar oss ikke råd til å ha deg med på middag, det er du ikke vitkig nok for oss til, men vil gjerne ha gave så du kan komme på kaffe.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener selv at skal man invitere så inviterer man... og ikke kun på kaffe... og da med mannen selvsagt... og hvis det er i veninne da kunn evel hu sagt hvordan det ligger an... fx dersom det kun er familie som skal i selve bryllupet og middaen osv...

jeg hadde valgt konfirmasjonen..

Skrevet

Hmm, synes det er koselig med kaffegjester, jeg. Mange av mine venner giftet seg veldig unge. Da hadde dårlig råd og kunne ikke ha alle de ville til middag. Så der var bare foreldre,besteforeldre, søsken og forlovere (med partnere). Følte meg så absolutt ikke som noen annenrangsgjest fordi jeg kom litt senere.

Men når det er sagt, ville jeg alltid bedt med partner, en langsveisfarende ville blitt bedt til middag og kaffien hadde begynt før kl. 21. Her er 19.00 mest vanlig.

Skrevet

Jeg synes det er litt rart med en invitasjon slik som dette, men jeg kan se en del grunner til at det kan være natulig også.

Hvis bryllupet er på deres felles hjemsted for eksempel, med mange av deres felles barndomsvenner, vil det ikke være så merkelg.

En del lokler er slik at det er plass til relativt få til middag men mange fler til kaffe. Det kan også henge sammen slik at bryllupet "egentlig" bare er for nærmeste fammlie, men at du betyr såpass mye for deg at hun gjerne vil ha deg med utenom "systemet" for hvem de egentlig har invitert.

Det kan sikkert være mange andre grunner også.

Jeg synes du skal tenke godt gjennom om du har lyst til å gå, uavhengi av brudens eventuelle baktanker med invitasjonen. Har du lyst så drar du, har du ikke lyst dropper du det. Ikke tro at dette er ment som noen fornærmelse eller noe i den duren. Det kan være en god grunn til at du er invitert på denne måten, eller hun kan ha gjort en tabbe. Er du en god veninne gjør du ditt beste for å la henne ha en bryllupsdag som hun kan tenke tilbake på med glede uansett.

Skrevet

Vel, så i følge noen så må vi be alle VI har vært i bryllup til den dagen vi skal gifte oss???

Hva om vi vil kun ha de vennene vi omgåes med til daglig, samt kun den familie vi omgåes regelmessig (dvs ikke alle søskenbarn, eller tanter og onkler, bare noen),- så kan vi ikke det? DA jeg har vært i bryllup til alle mine søskenbarn, det er MANGE,- og har ikke kontakt med flere av de...Utenom julekort.... Har også vært i bryllup til en tre fire venner som hadde STORE bryllup, og som jeg ikke har hatt kontakt med de siste årene FØR eller ETTER bryllupene...... Men i følge noen så må vi be disse også da....

Jeg får av dette heldigvis FLER og FLER argument for å ha et lite bryllup hos sorenskriver med kun forlovere på middag etterpå:o) Mannen vil ha større bryllup, men i og med at det er "skikk og bruk" og ha tre-fem retters middag, Sodd er totalt forbudt og det skal være gratis drikke til alle gjestene og "alle" må bli bedt til både middag og kaffe,- ja da har ikke vi råd de førset 20 årene iallefall..En rask opptelling av vår familie og venner samt venner vi har vært i bryllup hos og vi kommer opp i mellom 150 og 200 gjester!!! Tidligere tråder viser jo at mange forventer en kuvert på minst 1000-3000 kroner,- for det er det DE bruker på hår, kjole, og gave og kuvertpris skal væære lik disse utlegg...Hmm,- og i tillegg kommer leie av lokaler, musikk, drikke resten av kvelden og kake, klær, overnatting forlovere (evt) osv osv... Vi vil måtte koste på flere hundretusener vi da.....

Skrevet

Nei jeg hadde aldri dratt. Enten er de direkte frekke og gjerrige eller bare utrolig dumme. Hvem i all verden inviterer bare den ene parten?

Jeg hadde heller dratt i konfirmasjonen og sendt brudeparet en liten gave kun fra meg, som noen andre her også sier.

Selv vil jeg ikke ha noe A og B lag i bryllupet mitt. Da inviterer jeg heller færre gjester.

Var i et bryllup i fjor hvor vi var kun invitert på kaffe. Det var morsomt nok det. Men jeg syns det er litt synd å ikke få hørt taler o.l. Syns det er morsomt og en del av hele opplegget. Skjønner jo at folk prøver å spare inn på bryllupet men slik som i dette tilfellet med HI er det jo helt utenfor alt.Er jo bare tragisk!!

Skrevet

Derfor giftet vi oss på Tinghuset med kun foreldre,søsken og forlovere. Vi ville bli gift uten å måtte ruinere oss eller måtte inngå kompromisser i forhold til hvordan vi ville ha bryllupet vårt.

Ville aldri bedt bare til kaffe eller kun en av ett par osv. Så når vi gjorde det slik ble det en eksklusiv fest for kun de nærmeste.

Skrevet

Anonym over deg her ;

Men trenden her inne er jo at DET også er galt...For det er skikk og bruk og vanlig høflighet og invitere "tilbake" i bryllup..Blir jo snurt om de man BRUKTE 3000 kr pr/kuvert på IKKE inviterer en når det er noen av disse sin tur til å gifte seg :o)

Det blir galt okke som...

Moralen er vel,- har du ikke 100 000 (-er) å bruke på bryllup så har du værsågod å la være å gifte deg!!!

Heldigvis så tror jeg at null av mine venner og familie "Henger" her inne..:o)

Slutter snart jeg også :o)

Om jeg greier :o)

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke reist i det bryllupet.

Skrevet

Hvis man forholder seg til vanlig etikette, så ligger dette utenfor.

Ingenting galt i å invitere noen til kaffe per se, og heller ingenting galt i å ha et rimelig bryllup med kun de nærmeste til middag.

Men:

- Folk som kommer langveisfra bør etter etiketten inviteres til middag.

Grunnene sier seg selv.

- Man inviterer partner også, særlig når det vordende brudepar ble bedt som to i den ivitertes bryllup. Og dette er jo i tillegg kaffe, som ikke koster all verden.

Skrevet

68 gjester, hadde festen på hotell, = 70 tusen for hele greia. Å så kom 6000 for kjolen og 1600 for leie av klær til burdgommen utenom.

Ingen kaffegjester.

Nei man må ikke ha over 100 000 for å innvietere til bryllup.

Hvis man leier lokae, blir det billigere, men vi syns det var godt å komme til dekket bord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...