Tweak Skrevet 10. februar 2009 #26 Skrevet 10. februar 2009 Det var ikke "bare" en notis i vg. Vg, som så mange andre tidsskrifter rapporterer fra vitenskapelige publikasjoner når det kommer noe som har almenn interesse. Publikasjonen tok for seg påstanden om det beviselig var sammenheng mellom mmr vaksinen og autisme samt etylkvikksølv i vaksiner og autisme. Altså, kun mot autisme. Og de kunne ikke finne noen signifikant sammenheng. Dette var en såkalt review-artikkel, som ikke gjorde noe nytt selv, men satte sammen informasjon hentet fra andre publikasjoner for å organisere informasjonen. For de som ønsker å lese så finnes artikkelen her: http://www.journals.uchicago.edu/doi/pdf/10.1086/596476 Det som var svakt ved artikkelen var at den tok for seg lite av det som støtter opp under påstanden. Skulle gjerne lest mer om hvorfor påstanden kom og hva som skjedde i etterkant som førte til så mye fokus.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #27 Skrevet 10. februar 2009 dere som takker nei er så heldig for att andre vaksinerer sine barn, slik att det er liten sjans for att barnet ditt blir syk.. Hvis ingen hadde vaksinert seg, hadde pipa hatt en annen låt.. Vaksiner er til for en grunn tenker nå jeg! I fattige land i afrika osv ville de gladelig gnagd av seg armen for vaksiner.. mens her i norge sutrer vi fordi hs vil "presse" på oss vaksine... Himmel, ja stakkars oss! Stakkars oss som har det så forbanna godt att vi kan ta velge og vrake som vi ønsker.. Nei, fy f... Ta dere sammen og begynn å se det store bildet.. Vaksiner redder 100.000 vis av folk hvert år... Det burde vel egentlig si sitt.....
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #28 Skrevet 10. februar 2009 Ja,ja...det er godt man kan komme med argumenter som helsesøster kan. Det lyser tvert igjennom, Hvordan var det vaskiner oppstod? Vet du det, hva har forandret seg siden da til nå med vaksiner. En verdensbasis begynte å massevaksinere pga Jenner sin måte å utføre vaksinasjon på. Mulig du bør oppdatere deg her litt. I fattige land så har who oger 40 % av pengene til vaksiner isteden for rent vann, mat,andre sykdommer som hiv/aids osv. Det sier seg selv egentlig at mennesker i uland mulig ville ha godt av med litt rent vann først, mat og hygiene før vaksiner? Hva hjelper en vaksine som de ikke kan garantere virke når de ikke har rent vann? Mulig du bør komme med noe nytt som refererer til noe annet enn helsesøster sine lepper, begynner å bli det samme dere kommer med gang etter gang. Se det store bildet. Hmmm...hva ville du ha gjort hvis ditt barn fikk hjernhinnebetennelse? FOR du vet vel så klart hvor mange hjernhinnebetennelser det er ute å gfår og hvem som vi vaksineres mot? Antagelig ikke så da kan jeg informere deg at hj.hinne.bet som vanligvis er smittsom og som barn får finnes det ikke noe vaksine mot og hva gjør du da? Kikhoste som har forandret seg etter alle disse år og som til og med ikke lege kjenner igjen symtomene på. Så man kan ha kikhoste i lang tid, bli frisk og ennå ikke ane man har hatt det. Nei..nei...den dagen du har noe vettu å komme med som er annet enn alle andre og uland...blabla...så.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #29 Skrevet 10. februar 2009 Om noen pro-vaksinemennesker virkelig tror at denne VG artikkelen har noe nytt å fare med som de som har lest seg opp i temaet ikke visste fra før, burde det være nok et spark til dere om å sette dere inn i dette med vaksiner. Og nei, vi lener oss ikke på at dere vaksinerer deres barn. Slapp helt av. Jeg er en av dem som mener at hele samfunnet ville vært bedre stilt uten disse falske trygghetene av noen giftcocktails. Noen takker ja og noen takker nei. Jeg takker nei og det kommer jeg til å fortsette å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå