Gjest Skrevet 10. februar 2009 #26 Skrevet 10. februar 2009 Hadde det vert dekk å skifte eller snø til å måke, plen som skulle klippes så hadde vi delt på det, ganske sikker på det. Før jeg giftet meg var jeg ganske så selvhjulpen, men merker nå, etter å ha vert sammen i over 10 år, at vi har blitt litt mer tradisjonelt kjønnsdelt på ting i hjemmet. Han er tross alt mekaniker og hobbysnekker. Jeg er tross alt kokk. Vi liker også det, tror jeg, så kan alle si hva de vil om gammeldags og utdatert. Jeg har kontroll på det meste av greier med barna (helsestasjon, legebesøk, foreldremøter, karneval, bursdagsgaver/selskap, klær som skal kjøpes inn osv). Han har hovedansvar for "grovarbeidet" i huset. Vanlig husarbeid deles ca på midten.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #27 Skrevet 10. februar 2009 Hehe... man har ulike definisjoner på manneting. Min mann er ubrukelig til å lese kart og mener man alltid finner frem bare man kjører lenge nok. Om vi skal ha noe håp om å finne frem til nye steder må han kjøre og jeg lese kart ellers kommer vi aldri frem:) Jeg kan skifte dekk på en sykkel, men har aldri hatt bil så jeg har ikke lært meg det enda. Skulle gjerne lært meg å kjøre lastebil, virker artig. Svigerfar er bonde, kanskje jeg kan få han til å lære meg traktorkjøring:)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #28 Skrevet 10. februar 2009 Jeg kan hvis jeg vil: - skifte dekk - enkelt snekkerarbeid - sette sammen møbler (skap, kommoder o.l. som ikke kommer ferdig montert) - inn- og utvendig malearbeid (hvis det er manneting da) - tapetsering - skifte lyspære i billyktene - hellelegging/legging av brostein - hugge ved/bruke vedklyver - måke snø - vaske bilen - ha spylevæske på bilen - bruke startkabler - bruke drill og skrumaskin, hammer tang og det meste annet verktøy til mange oppgaver i hjemmet :-) Sikkert mange flere ting, men dette jeg kom på i farta...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #29 Skrevet 10. februar 2009 Jeg kan fise slik at undulaten til mini går i dvale:D
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #30 Skrevet 10. februar 2009 hehe, artig tråd Oppvokst med en pappa på sjøen, lært at skal jeg gjør ting må jeg gjøre det sjøl. Derfor kan jeg mye rart, mye som jeg heller ikke ser på som "mannfolkjobb"... nå med egen gubbe har jeg funnet ut at han føler seg til overs, fordi jeg ikke trenger hjelp fra han... men men, uansett. Jeg kan bl.annet: - skifte dekk, olje og filter, lyspærer, bremseklosser og skiver, og eksosanlegg på bilen min. - vaske og polere bil. - sette sammen flatpakka møbler (bruksanvisning er for pyser) - måke snø, klippe gress. (+finne ut hva som er gale med klipperen) - male og tapetsere, nettopp pusset opp rom til lillepia - ta ut ekle hårballer fra sluket i vasken (æsj!) - plante hekk - lodde ledninger - koble dvd, nintendo o.l til tv'n... - spiller mye mere tv-spill enn typen
Northernlights Skrevet 10. februar 2009 #31 Skrevet 10. februar 2009 Vet ikke om det kan kalles "manneting",men: Jeg kan sette opp gjerde, fikse dassen, taptesere, male tak, vegger, gulv, legge gulvbelegg, tepper, tja...jeg kan ordne med tette avløp,sjekke olje,(nei, har ikke skifta dekk, men vet jeg kan det , om jeg må ;o), jeg kan snekre det meste..og fikser stort sett det en mann kan av ting og tang i et hus. Har vært med å lagt forskaling, sette opp grunnmur osv. Har fikset vaskemaskina når den ble ødelagt, og diverse andre "apparaturer" som støvsuger og andre småtterier. Klarer meg bra alene, om det skulle bli sånn, ja. Hadde klart meg fint i mer enn 1 år. Et helt liv, om så var =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå