Gå til innhold

Til dere som er FOR abort!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordu virker så mye mer moden må jeg si!

Tror du bør beskytte de få hjernecellene du har igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen uintelligente svar noen gir.

Min kusine har kreft. Hun ble gravid under behandling.

Det er for risikabelt at hun bærer det frem. Barnet blir enten sykt av behandling eller må tas i uke 25. Min kusine må da også avslutte behandlingen tidligere og kan dø.

Jævlig situasjon..men valget blir abort.

Hun må kjempe for seg selv og den familien hun allerede har..stor sjangse for at hun dør.

Skrevet

synes det blir feil å kalle det å være for abort, for jeg er jo ikke heller for muligheten til å velge selv.

hvis jeg blir gravid vil jeg selv ha muligheten til å velge om jeg vil sette et barn til verden. sex er ikke i mitt liv bare en måte å få barn på, å selv om man beskytter seg så godt man kan så kan det skje at prevansjonen ikke funker.

jeg vil ha mulighet å få velge om mitt liv skal endres så drastisk som det å få et barn gjør meg livet.

 

Skrevet

"redigerer første setning i forrige innlegg":

synes det blir feil å kalle det å være for abort, for jeg er jo ikke "for", heller for muligheten til å velge selv.

Skrevet

Norske kvinner uansett hvor skinnhellige enkelte måtte være burde være fryktelig gla for at vi har selvbestemt abort i Norge. De som har lest litt historie og kan litt om hvordan naturen fungerer, burde være sjeleglad for at vi har et system i Norge der kvinner kan velge.

Tl dere som trur at enhver abort som utføres i landet kommer av løssluppende kvinnfolk som ikke klarer å knipe igjen beina like bra som dere, trenger virkelig å åpne øynene deres litte granne og se litt lengere enn nesetippen. Det kan finnes hundrevis av gode grunner til at en kvinne velger å ta en abort fremfor å beholde, og ingen av oss har rett til å kritisere eller hvertfall ikke bedømme henne ut i fra noe vi trur har skjedd. Det minner meg nesten om historien for et par hundre år tilbake, der kvinner som ble gravide utenfor ekteskap valgte strikkepinne metoden eller faktisk noe så ille som å ta livet av sitt nyfødebarn i frykt for hva samfunnet ville finne på som straff.

I dag er det en del anerledes, men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan kvinner kan motarbeide hverandre på en rettighet vi har jobbet så mye med å få frem. Fjerner vi denne abortloven vil det garantert komme flere babyèr i plastposer eller verre er.

Ja abort er grusomt, men å ikke ha muligheten til det er i grunn enda verre!

Fra naturens side er det faktisk det mest naturlige i verden å ta livet av sine nyfødte avkom, hvis ikke det er optimalt å forstre avkommet opp.

Vi mennesker er mere siviliserte og har andre løsninger, vi prøver så godt vi kan ved å beskytte oss og de allerfleste av oss prøver å ta så godt ansvar som mulig når vi blir gravide. Men likevel er det en liten del som blir uplanlagte gravide av forskjellige grunner, og ikke kan beholde av mange andre grunner igjen. Det finnes skjebner selv i Norge som mange av oss ikke kan tenke seg til en gang, det finnes historier og problemstillingerer som mange av oss heldigvis slipper og møte. Men betyr det at vi skal nekte de hjelp fordi man er så trangsynt og opphøyd i seg selv at man ikke kan se andres problemmer? Ikke kan se hva som kommer til å skje hvis vi fjerner denne muligheten?

 

 

 

Skrevet

Ja, jeg er for selvbestemt abort. Nå har vi jo bare hatt selvbestemt abort i 30 år, og tallene er forholdsvis stabile. Kanskje til og med noe synkende etter vi fikk angrepillen (går ut i fra at de som er i mot abort, er i mot angrepillen også)

 

Jeg er sikker på at de som tar abort, det være seg en eller flere ganger ikke gjør det med lett hjerte.

 

Selv vet jeg ikke om jeg hadde klart å gjennomføre en abort nå etter at jeg selv har fått barn. Men skal aldri si aldri, det vil vel være like mange grunner til at enkelte tar abort, som det finnes kvinner som tar abort.

 

Jeg blir fysisk uvel når jeg hører om abortmotstandere som Nessa og Knutsen....... At det går an å være så uempatisk??

 

I tillegg viser det seg jo at innvandrer og flyktningkvinner tar flere aborter enn vi som er etnisk norske. Og det kan jeg jo forstå, for mange av de har jo ikke lov til å bruke prevensjon.

 

Trist blir det når noen skriker drap og det som verre er til mennesker som allerede ligger nede....

 

Skrevet

Abort er drap. det er veldig enkelt. man vet som regel ikke at man er gravid før babyens hjerte har begynt å slå, og dermed er et eget individ. og hvis man er så forbanna redd for å bli gravid fordi det er fare for at du kan torturere ditt eget barn til døde, så får du da fader meg motstå fra sex.

Skrevet

""Jeg er i utgangspunket mot abort, men ingen regel uten unntak!

Sin HI sier hva med de som blir voldtatt??? Se for deg ei ung jente på 14 år som blir voldtatt på vei hjem fra ei venninne...aner fred og ingen fare...for så å bli brutalt voldtatt!!! Skal hun da etter denne grusomme opplevelsen gå igjennom et svangerskap som hun ikke ønsker....gå rundt på skolen med voksende mage???? Tror dere motstandere her inne hadde sett andeledes på saken om dette var deres DATTER!!!!!""

 

Dette eksempelet sier vel det meste. Om jenter/damer ønsker å ta abort etter en voldtekt må de vel få gjøre det uten å bli sett på som mordere? De som ikke skjønner det burde faen meg brenne i h.....

 

Er enig i att saken er litt annerledes med de som sprer beina for 3-4 typer på hver fest, og knasker angrepiller som sukkertøy.

 

Men ved voldtekt/overgrep osv.. må de få lov a ta valget selv uten å bli stemplet som mordere.

Skrevet

Jøss! En MANN?!? på detta forumet?^^ (velkommen til oss:))

Det er jo ikke bare voldtekt som er problemmet, hva når dattra di kommer hjem som 13åring (det er jo ingen hemlighet at til og med 13åringer har sex) gravid? Ungdommer har mye kunnskap i dag når det gjelder sex, men erfaring om hva som faktisk kan skje er mere tvilende.

 

"Er enig i att saken er litt annerledes med de som sprer beina for 3-4 typer på hver fest, og knasker angrepiller som sukkertøy." - det er vel ikke bare strengt tatt kvinnfolket er som har ansvaret? Men selvfølgelig er det holdingen til kvinner og menn om å bruke abort og angrepille som prevansjon som er virkelig galt her i samfunnet. Ikke abortloven i seg selv. Abort er et sikkerhetsnett når det virkelig har gått gærent, og man er i en situasjon der man absolutt ikke kan ta vare på avkommet mener nå jeg.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...