Gå til innhold

Navn til tvillinger (gutter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt tom. Selv om det er lenge til gutta kommer spør alle om vi har tenkt på navn. Streva mye med de to første (norrøne navn begge to) og trodde ikke vi måtte finne to nye guttenavn. De er kanskje enegga siden de bare ser en morkake.

Hva hadde dere valgt? Hvorfor er jente navn så mye enklere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva heter de du har fra før da? Jeg synes Balder og Brage er nydelige navn:)

Skrevet

Om jeg hadde fått tvilling-gutter hadde det blitt en Viktor og en Bendik :)

...eller Aksel, det ville vært på trillingen... :P

Skrevet

Får du tvillinger?

Så spennende! :)

Vår gutt heter Brage, som jeg liker godt. Ellers er Balder og Trym fine syns jeg.

Skrevet

Jeg liker navn som Håkon, Magnus, Sigurd, Olav, Mathias......Ikke veldig norrønt da, hvis det var det du helst ville ha tips på. ;o)

Skrevet

Eirik/Erik og Håvard, mine to definitive førstevalg!

Skrevet

Andreas og Daniel. Det er noen av de fineste navnene eg vet om. Men kanskje du liker litt navn utenom det vanlige.

Skrevet

Det sier jeg ikke:) Har bare den regelen, og holder meg til den. Det er vanlige nørrøne navn, ikke populære og ikke spesielle (Brynjulf, Loke osv). Brage liker jeg, Balder har jeg et større problem med fordi jeg har lest litt for mye om norrøn mytologi:) Har fått et råd fra en enegga tvilling her inne å ikke velge like navn til gutta, og tror vi har bestemt oss for å følge det siden sjansen for at de er enegga er stor. Brage noterer jeg:)

Skrevet

Balder og Brage var det første som falt meg inn...

Det er nemlig de to navnene vi har "spart" til vi får en eller to gutter:)

Er du ute etter flere norrøne navn eller noe annet?

Bure og Bor (fra disse stammer æsene. Bor er Odins far)

Skrevet

Jo, i alle fall tre tror jeg:) Liker Olav, men er redd for at det blir brukt av kronprinspar snart. Magnus blir litt for mye brukt, men Sigurd har jeg tenkt på selv om vi har et s problem i familien:)

Ikke så nøye med norrøne, men hele resten av familien har det. Det er jo mange navn som er norrøne uten at jeg var klar over det:)

Skrevet

jeg syns tengel er et kult navn og waldemar, men jeg vet ikke om valdemar er norrønsk

Skrevet

Odin er forresten et fint navn. Eirik liker jeg også godt, og Christian. Men du har rett, det er mye lettere med jentenavn. ;o)

Skrevet

Er ute etter hva som helst, men alle vi andre har norrøne navn. Brage er bra:) Kanskje jeg skal lese meg litt opp igjen... Mitt problem med Balder er at jeg har hatt hunder som het Balder og Trym, og Balder er i flere kilder blitt omtalt som dum og vakker:)

Skrevet

Håvard er tatt av søsteren min. Har så mange søsken at de har rappa mange gode før lillesøster slår til:) Eirik liker jeg og putter det rett på lista. Takk, takk..

Skrevet

Frederik og Håkon ville jeg tatt om jeg skulle få to gutter....tror jeg...

Ellers er Frende et pent norrønsk navn, som betyr venn :)

Skrevet

Nei, jeg trenger ikke å finne sære navn på barna mine. De to første er oppkalling, og nok litt uvanlig for små barn. Men det var jo thea for et par år siden også:) Andreas er tatt i familie, og Daniel har jeg en historie med :/

Skrevet

Ja:) Både jeg og en som jeg møtte på bim for fire år siden. Nesten samme termindato, men hun får helt sikkert enegga. Vil ikke røpe nicket, men jeg tror kanskje en del kjenner henne.

Balder og Trym het hundene mine:) Brage er bra!

Skrevet

Neida. Trym er jo vel norrønt, men er et dyrenavn for meg:) Kan ikke kalle opp etter gamle hunden min. Aksel er bra. Kjenner to brødre som heter aksel og hein, og det passer igrunnen bra sammen.

Skrevet

Brage er bra ja:)

Mange norrøne navn som ikke er slik jeg umiddelbart assosierer med norrønt også, men da må man lete litt i navnebøkene.

:) Har du forresten hatt noen mistanke om tvillinger før du fikk beskjeden?

Skrevet

Uff, er ikke Tengel den slemme, slemme mannen i brødrene løvehjerte?? Den og Mio mi mio skremte livet av meg som mann. Valdemar er morsomt:)

Skrevet

Balder var ikke dum. Han var bare godtroende. Kanskje litt naiv? :)

Skrevet

jo, stemmer det. Tengel betyr noe sånt som "hersker/høvding". så det vil jo alltid finnes dårlige høvdinger. men jeg syns det er litt kult. om ikke småen hadde vært så uendelig lat så hadde jeg kaldt han det... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...