hundemamma ♥ Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #26 Skrevet 7. februar 2009 Oi er du helsepersonell!!! Eh... beklager det men for min mener jeg det mest skremmende er at du som (selverklært fagpersonell) sitter OVER NETTET i et forum der det diskuteres alt i det vide og brede, sitter du og tillegger meg diagnoser!!! Det er skummelt det. Mye skumlere enn at jeg alltid har veid 52/53 kg. Nå kjenner jeg at jeg blir forbanna her. Komme her og formane meg om barneoppdragelse. Den er for drøy. Håper aldri jeg møter deg dersom det skulle være behov for hjelp av noen med din kompetanse for den meget spesiell. Hva sier sjefen din om at du prøver å sette så alvorlige diagnoser på folk? Det er vel kanskje ikke helt i tråd med hva helepersonell er utdannet til å gjøre. Har blitt pratet en del i de andre trådene på anonymforum ang injuriesøksmål. Hadde du som fagpersonell sagt det samme til meg på den måte der, hadde det blitt varmt rundt deg. Kan jeg love deg for jeg har nemlig også jobbet innenfor helse og vet om lignende saker. Jeg har mange venner som er leger så dersom det hadde vært noen fare, hadde de gitt beskjed for leeeeenge siden. Det jeg skal lære datteren min er i allefall å ikke ha et så snervert syn på folk som du tydeligvis har. Vet at du nå sitter og analyserer meg igjen og tillegger meg nevrotiske tendenser siden jeg blir hissig. Men for meg renner det helt klart over når du blander deg inn i min barneoppdragelse og stiller farlige diagnoser. Dette var selvsagt til NEFFI
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #27 Skrevet 7. februar 2009 Sitter ikke og gir deg diagnoser nei..sier bare at du bør tenke litt over hva du gjør med deg selv og kroppen din og at det kan høres ut som anorektiske trekk...men det er ikke sykepleiere som setter diagnoser heller da...så det er ikke min jobb... I min psykiatribok står det forressten at de med BMI under 18,5 og som har valgt å veie å så lite er anorektikere...det er hva litteraturen sier..og du er jo ikke så langt unna den BMien da.. Anoreksi går mye i arv og miljø, derfor synes jeg du bør være noe forsiktig med slanking når du faktisk er tynn...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 7. februar 2009 #28 Skrevet 7. februar 2009 ja har ikke så mange tips utenom å spise lite å mange måltider.. og trene, men det skulle du jo ikke.. syntes det var lite men det er jo meg.. er selv 164,5 å veier ca 65 kilo å vil ned til rundt 57 det var det jeg var når jeg var 12uker på vei.. før jeg ble gravid fikk jeg besjed av legen at jeg ikke måtte bli noe tynnere pga jeg var så tynn.. men alle har jo ulik fasong så..
Tjohoppsannhei Skrevet 7. februar 2009 #29 Skrevet 7. februar 2009 Oi Sistah, jeg er også 163 cm, men jeg ser litt smårund ut på 60 kg, må ned i rundt 55 for å egentlig bli slank... Tydelig at folk er forskjellige i kroppen :-O
hundemamma ♥ Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #30 Skrevet 7. februar 2009 Har ikke sagt jeg ikke skal trene men jeg kan ikke løpe/jogge p g a ødelagte knær, ankler og hofter. Siden jeg ikke finner det naturlig for meg å dra på treningsstudio håpet jeg noen kunne komme med noen bra tips. Har vært støttemedlem på treningsstudio lenge nok så derfor vet jeg at jeg ikke benytter meg av det. Var ei som foreslo svømming. Har som sagt tenkt litt på det men er allergisk mot klor og her er det ikke saltvannsbasseng. Men kanskje det hjelper med svømmebriller så får huden heller klø litt uansett. Er verst med øynene.
hundemamma ♥ Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #31 Skrevet 7. februar 2009 Da kan du selv gjøre et regnestykke og finne ut nøtaktig hvor mange kilo det er i forskjell på BMI på 19,1 og 18,5. Og som du sier selv, under 18,5 er undervektig. Flask for meg for hvis ikke ville du jo sett på meg som anorektisk. Var akkurat det jeg ville fram til; det er IKKE sykepleiere som setter diagnoser og i allefall ikke STUDENTER. Fordom og holdninger går ikke i miljø og arv men er noe man tilegnes så håper du ikke forteller barna dine ting du har sagt til meg. Eller lærer de å være like forutintatte hva andre mennesker gjelder uten å vite sannheten først. Som sagt, det med injuriesøksmål var ikke en trussel men et tips. Man bør ikke bite over et for stort eple. Jeg fikk faktisk en meget alvorlig anklage, selvsagt på falskt grunnlag, av min sjef på en institusjon. I min neste jobb (helse det også) ble jeg oppfordret av samtlige leger og ledere til å melde han til Fylkeslegen men avstod da det i mellomtiden viste seg at personen ikke var mentalt i vater. Men jeg hadde fått medhold for det var et klart overtramp. Han ila meg også "egenskaper" som ikke stemte.
Franz Skrevet 7. februar 2009 #32 Skrevet 7. februar 2009 Spis sunt og regelmessig,husk frokost!!! viktig:) Gå raske turer hver dag 30-60 min,skal se det hjelper mye lykke til!
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #33 Skrevet 7. februar 2009 Herregud, du høres jo ikke helt godt ut selv..."True" med søksmål for noe noen sier over nettet..da er du ganske nærtagen.. Med BMI på 19,1 så ER du undervektig... De fleste på denne linken mener jo også at 52 kilo for deg er for lite...når du i tillegg klarer å si at du veide 46 kg en gang og forsatt var det nok fett på deg...da sier det noe om hvordan du ser på kroppen din..at du har et forvrengt syn på kroppen din... Å gå ned de kiloene for å komme inn i en kjole er jo rett og slett sykt mener jeg ...men, men...det er ditt liv..
hundemamma ♥ Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #34 Skrevet 7. februar 2009 Ok, skjønner du bør ta deg en runde rundt blokka før du setter igang med virkelig behandling av pasienter. Du har tydeligvis ikke sett mye selv gjennom utdanningen du fremdeles holder på med. At jeg ved 46 kg fremdeles hadde underhudsfett er ikke noe jeg kan noe for. Legen jeg var hos nektet til og med å henvise meg videre selv om jeg ba om det da jeg ikke virket underernært. Men du om det. Ønsker ikke kommentere sykdommen min men så mye kan jeg si at det ar laaaangt fra spiseforstyrrelser som er grunnen til at jeg gikk ned. Og opp igjen gikk jeg også da jeg ble frisk til det naturlig stoppet opp på vekten jeg skulle ha 52/53. Du kommer til å møte folk som meg så derfor ber jeg deg spise dine ord. Det finnes flere av som ikke står oppført i pensumboka di. Er heller ikke snakk om å "true" deg over nettet. Så dum er jeg ikke. Jeg bare sa til deg som er ny i helsebransjen, at når det kommer til så personlige ting så er faktisk grensene lavere for hva motparten kan tålerere. Var bare et tips. Du kan jo ta det opp på mandag på skolen så høre jeg mer enn gjerne fra deg hva utfallet blir. Scenarioet du legger frem bør være at du, ikke som fagpersonell men som sykepleier, velger å komme med en anklage av slik karakter til et fremmed menneske som du kun vet at vil inn i en kjole i str 2 som var passe og fin før svangerskapet og som alltid har veid 52/53 kg bortsett fra året med sykdom. Og som er 165 men med spinkel beinbygning. Dette selvsagt at du hadde sagt det til meg i real life på samme grunnlag som du sa, at du hadde lest om det i boken din. Og uttalte deg på vegne av tittelen din. Det vil nok neppe være snakk om injurie men tror neppe du får medhold i at det er den smarteste holdningen å ha til ukjente i ditt fremtidige yrke.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. februar 2009 #35 Skrevet 7. februar 2009 Ja, jeg anbefaler svømming som treningsform. Og da slipper du harde støt mot knær og rygg, en klar fordel (+ at det er veldig deilig å svømme syns jeg da... jeg som ikke har svømt på 3 år pga dårlig råd.. og savner det sombare det).
fox`y Skrevet 7. februar 2009 #36 Skrevet 7. februar 2009 jeg skal gifte meg 9 mai så jeg oxo har noen kg å gå ned ja. men er jo ikke nokk timer i værdagen til å trene. iallefall ikke når sambo er i italia i 2 mnd til, å stoffskifte er som en berg å dalbane. trenger virkelig råd jeg oxo. men lykke til da. 52 kg var lite syns jeg da men men.
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #37 Skrevet 7. februar 2009 Ny i helsebransjsen? Hva vet du om det? Har jobbet i helsevesenet i 10 år jeg...så ny er jeg ikke nei...
hundemamma ♥ Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #38 Skrevet 7. februar 2009 Fikk bare ikke akkurat inntrykk av at du hadde fartstid hva holdning til pasienter angår.
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #39 Skrevet 7. februar 2009 Er du pasienten min? Nei.. Og hvordan jeg forholder meg til mine pasienter tror eg ikke du får noe inntrykk av over nettet for å si det sånn.. Er det virkelig så galt å stille spørsmålstegn om spsiseforstyrrelse hva angår innlegget ditt? Som sagt undervektig, mange her som har sagt det er lite osv. hadde du vært min pasient og ville slanket deg ville jeg nok fulgt litt med...er det ikke bedre å bry seg enn å bare la folk gjøre som de vil? Ting kan fort komme ut av kontroll...
hundemamma ♥ Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #40 Skrevet 7. februar 2009 Da er vi enige om at jeg ikke vil ha deg som sykepleier og jeg ikke din pasient. Syns det er bedre at folk ikke dømmer alle andre bare fordi de ikke passer inn med hva læreboka forteller dem. Eneste gang jeg har hatt noen som helst form for vektavvik er året jeg var syk og etter at jeg var gravid. Resten av den voksne delen av mitt 32-årige liv har jeg veid det samme. For de som virkelig har behov for hjelp er det jo om mulig enda viktigere å komme til kompetent personell. Og som kompetent person mener jeg da altså personer som først tar en helhetslig vurderering før de sier at personen har spiseforstyrrelser. Ikke sitter og regner ut BMI for å finne ut om vedkommende har anorexia. Håper du ser selv hvor tåpelig det høres ut. Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå at folk er forskjellige. Forskjellige lande er vi fra også og det er også noe å ta hensyn til når man prater vekt generellt.
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #41 Skrevet 7. februar 2009 Sier ikke at du har spiseforstyrrelser, bare at det fort kan utvikle seg..og at at du har et forkalket syn på kroppen din er tydlig..du sier jo selv at du hadde fett som en muffins når du veide 46 kilo..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. februar 2009 #42 Skrevet 7. februar 2009 Hva gjør du etter at ungen har lagt seg? Sitter i sofaen? bruk den tiden. Kjøp deg ministepper, trimvideoer. Ta annenhver kveld med aerob trim og styrke. Ta med deg ungene ut. Trening handler mer om livsstil enn om tid. Vil du har du tid.
Molly Ringwald Skrevet 7. februar 2009 #43 Skrevet 7. februar 2009 Hm, trenger neppe BMI for å skjønne at str 2 til et voksent menneske er undervektig. Tror jeg ville satset på sunn mat og trening, da føler du deg sikker mer komfertabel i kroppen din.
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. februar 2009 #44 Skrevet 7. februar 2009 Det var nettopp det jeg også mente! En ting er vekt, men en annen ting er str. Victoria Beckham klarer jo så vidt å skvise seg inn i str 2, og vi vet alle at hun ikke akkurat har flust av underhudsfett...
hundemamma ♥ Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #45 Skrevet 7. februar 2009 Victoria er nok dessverre mindre enn str 2. Hun er 0 om ikke enda mindre. "En ting er vekt, men en annen ting er str." Er det virkelig det som er problemet her. Ikke at jeg normalt veier det jeg gjør men at jeg får på meg en kjole i str 2???? Beklager det, men jeg har ikke behov for å kjøpe større klær enn det som passer. Det gjør antagelig ikke du heller. Om det er noen trøst så passer jeg normalt klær i str 4 også og 6. Kommer an på plaggene. Men denne er 2 og ferdig med det. Kjoler fra D&G somhenger i skapet er små 34. Altså like store. Kjøpte Cavalli i S. Det var for stort men kunne brukes likevel. Skjønner ikke problemet til folk her inne jeg. At man ikke kan akseptere at ikke alle er bygget likt. Håper dere ikke er like krasse med folk som sliter med overvekt eller noen med dårlig selvbilde. Jeg bryr meg ikke og tar ikke skade av det som blir sagt om meg for jeg vet hvordan og hvem jeg er. Men jeg er overrasket over hvor frekke mange kan være uten å vite hvem den andre er. Og dette er ikke på anonymforumet heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå