Gå til innhold

Mosjøen..


ninsoer

Anbefalte innlegg

jeg ska på føden på kontroll i dag. min JM kunne ikke ta timen min som jeg ha i går å de ha ikke ledigt før om 14 dager.. å så mente hun d va for lenge å vente me at d skulle gå en mnd mellom..

 

ja gikk plutselig opp for meg i går kveld at jeg kun hadde 5 uker og noen dager til termin..

ble litt skummelt og tenke på.. no snart kan jo alt hende, bare sånn plutseligt.. håper da jeg går nesten til termin da.men håper jeg slipper å gå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gkk det på kontrollen da? alt bare vel:)

Her har jeg nå 41 dager igjen til termin, så tiden raser avgårde... Spennende tider i vent å jeg gleder meg masse.

Skal til kontroll den 16 jeg, og UL den 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo alt gikk bare bra på kontroll. ska på neste kontroll på sykehuset på den oxo.. ska gå i gjennom den forje fødselen da.. spennende å se hva som står i de papirene fra Mo.. husker jo ikke klokkeslettene på ting. bare når jeg kom inn og når ungen va ute.

Tenker du mye på fødselen?

skal foresten på UL samme dag som deg :D bi spennende å se den lille.. ha du vært på Ul i mellom den ordinære og den du ska på den 17?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på den ordinære UL i midten av november, også skal jeg igjen den 17 mars ja. litt for å sjekke hvordan babyen ligger og slikt:)

Bra å høre at alt stod bare bra til. Ting kan jo snart skje når som helst nå, og jeg gleder meg masse:)

 

Skal også på fødselsforberedende krus den 17 på helsestasjonen, så det blir mye som skjer den dagen:)

 

Tenker i grunnen ikke så veldig mye på fødselen nei, tar den som det kommer, Gidder liksom ikke sitte her å grue meg til det i allefall..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du ikke tenker på fødselen da.. ikke noe å tenke på heller i grunn. alt skjer jo automatisk når ting er i gang.

 

hva inneholder d kurset?

ikke hørt om d.. ikke at jeg føler jeg trenger d heller.. er jo bare 2 år siden sist. men jeg var ikke på fødselskurs da heller.. va bare å så en video av en føsdel å da va hanne og fortalte litt å sånn før og etter.. va vel endel av et kurs bare at jeg bare fikk se på filmen for d va fullt på kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt va kurset går ut på. men det er vel litt sosialt og en del info om fødsel og slikt. Skulle vist også være helsesøster og en fysioterapaut med etter hva jeg forstod i brevet. Får se når jeg kommer dit.

Spennende at vi skal på ultralyd samme dag da, tiden går rasende fort her nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hørtes egentlig litt spennende ut d der kurset.. me fysioterapaut og greier..

hvordan er formen?

jeg begynner å bi mer sliten.. sover dårligere. men trøster meg me at d ikke er lenge igjen. forje sv.skap va jeg i fin form foruten mye kynnere helt til fødselen.. var ikke sånn sliten som jeger nå. men kommer vel litt av at jeg har en liten en som sliter meg litt ut på kveldene..

 

Nei. ska komme meg te byen og til frisøren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo høre med jordmor om du får være med på kurset.

Er klokken 15.30 på tirsdag på helsestasjonen. Sikkert ikke noe i veien for at du ikke kan komme vil jeg tro.

Formen min er fremdeles veldig god (heldigvis), men jeg merker at ting begynner og bli en god del tyngre og at magen kommer litt i veien:)

 

Er vveldig spent på tiden fremover nå, alt kan jo skje når tidsom helst her...

Litt skremmende, men veldig spennende og da.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja no kan alt skje.. håper bare at ikke noe skjer denne uka.. samboern min e dratt på kurs.. så e må berre dropp d der på HS i dag uannsett.. har ingen te å ta seg av gulle mitt.

bi spennende å se.. ska komme meg nedover no..

må få høre hvordan d gikk me deg? hode eller ræva ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var UL unnagjort å alt så bare fint ut.

Babyen lå med hodet ned og det hadde festet seg. Men jeg fikk litt følelsen av jordmora der hadde litt travelt da alt gikk veldig fort.

Skal på neste kontroll på fødestuo nå neste onsdag og ikke på helsestasjonen.

 

Var også på første dag med kurset idag. Var 6 stykker der, 3 med termin i april og de andre i mai.

Var litt info fra jordmor og fysioterapaut. Fikk vist litt måter å trene på samt litt angående kroppsholning og slikt.

Så det var veldig bra. er 3 kvelder til.

 

Hvordan gikk det med deg idag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vært til JM hær i mosjøen før? ja er helt enig me deg.. hun har d veldig travelt. synes alle UL jeg ha vært på hær ha hun hatt d travelt. å føler at hun ikke sjekker grundig d hun skal heller på den første. men men.. var på Mo på UL i forje sv.skap. å d var helt anneledes. de tok seg go tid. sjekket alt hver gang. var en gang hos henne i forje sv.skap å d medførte til mange ekstra kontroller på mo og unødvendig bekymringer. hun målte ungen får å skjekke hvor stor den var da de syns den va litt liten. å fikk at den va 33% undervektig. men var feil. da e kom til mo va d 15% eller 11% husker ikke helt no. samme dag.

 

Ungen lå me hode ned.. ha fått en tanke i hode et par dager før at ha egentlig ikke gjort noe om den ha ligget feil vei.. for da ha e hatt en dato e får se nurket på..

 

men er vel best me en vanlig fødsel.. for både mor og unge..

 

hva skal dere trene før fødselen?? eller er d trening etter dere ha fått oppskrift på?

ska på føden på kontroll i mårra. ska gå i gjennom forje fødsel.. bi spennende.. husker jo ikke tidspunkte på når jeg kjente press riene å slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i allefall mere 'stress' med jordmora på sykhuset enn nede på helsestasjonen i allefall.

Men jeg får nå se når jeg skal på kontroll på fødestua på onsdag hvordan det er der da..:)

 

Treninga var litt til både før og etter fødsel, med tanke på å bygge opp bekkenmuskler, og litt øvelser vi kunne gjøre for å unngå å bli plaget med rygg og bekken.

Samt trene opp armer og lår.

Veldig grei info og samtidig at vi alle fikk prøve oss litt frem, slik at vi kunne trene på dette hjemme.

 

Tror nok også at det er greiest med en helt vanlig fødsel, så får vi heller leve litt i uvissheten for når det blir:)

Lykke til på kontroll idag:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hvordan gikk d på din kontroll da? hær gikk d helt greit. ikke teng til åpning eller at fødsel nærmer seg voldsomt..

 

men ha de siste dagen ikke vært i form skriver mer om d senere..

lurer på om jeg ska ta en tur innom føden når jeg kommer til mosjøen i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her gikk kontrollen bare fint, men ikke helt det samme å gå til kontroll på føden som på helsestasjonen da, men men,

Skal på kontroll igjen på torsdag, og i kveld skal jeg på omvisning på fødestua, blir spennende det:)

 

Håper formen din er bedre nå, vi har ikke såå lenge igjen nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formen er like ille.. va på føden i dag me urinprøve. å der kunne de konstatere uvi. å sa jeg måtte til fastlegen for kontroll av den å for å starte behandling..

men da e kom te fastlegen sa da at e ikke ha noe uvi.. ikke utslag på lec eller nitritt.. men ha 3+ på protein.. fikk målt BT som va 150/noe.. å er mye høyere enn jeg har har ligget på 110 hele sv.skapet...

så nå pakker jeg.. ska innlegges på Mo til observasjon.. er temelig overgitt over hun JM jeg snakket me hær på sykehuset.. for de aller fleste vanlige som ikke jobber innen helsevesnet vet at ved uvi har man utslag på nitritt eller lec. så håper egentlig at jeg er ferdig snart... for den siste uka ha vært helt for ferdeligt.. klarer ingen ting i lamme sønnen min..

men du ska få høre når jeg kommer meg på nett i gjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff hvor trasig at det er slik da.

Håper du får rette behandlinga når du kommer til Mo nå i allefall. Og kansje kommer babyen også en av de nærmeste dagene.

Håper i allefall at du raskt er i god form igjen og kan kos deg masse med sønnen din og babyen som snart kommer.

 

Jeg har vært på omvisning på føden her nå ikveld, og syntes det var greit å se seg litt om der.

Skal på kontroll der igjen på torsdag, men merker ingen ting til at noe fødsel skal vært nært fårestående da. Er fryktelig plaget av halsbrann og sure oppstøt eneste.

 

Masse lykke til og god bedring til deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Er bare hær inne å snuser,er egentlig fra septemberklubben:)

Må si meg enig med UL på fødestuen hær,

føler seg nesten litt til bry pga at det virker som hun har det så travelt.

Må til UL i ssj for å få bekrefte termin pga de på føden er usikker.

Men vurderer litt på å flytte UL timene til Mo siden det

blir dær jeg skal føde.

Hvordan er fødeavd på Mo?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

Hvordan går d me deg? fått ut ungen eller?

 

Her er en liten oppdatering..

ble innlagt den 31 som jeg skrev. der de tok diverse blodprøver og undersøkninger. Blodprøvene var ikke fine så de satte meg i gang ved å ta vannet. hadde 2 cm åpning. kl 21. å kl 0054 var min lille gutt ute.så ble en liten april spøk. Pga de dårlige blodprøvene og litt komplikasjoenr etter fødselen er jeg i ganske dårlig form. mista mye blod. går no me en HB på 8.. va i hvertfall d når jeg ble utskrevet. blør jo en del enno så vet ikke om jeg produserer like myye som jeg mister.

 

Han er så snill å go. bare spiser og sover. så er veldig heldig i forhold te formen min å slikt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

gratulerer så mye med gutten:)

Håper det går bedre med deg og at formen begynner å bli god igjen.

Her har også jeg blitt Mamma nå.

Min lille gutt kom til verden den 6 april.

Han var 3330 g og 52 cm.

Fødselen gikk ganske fort og var veldig fin. Vannet gikk klokken 01, dro på sykhuset kl 04 og klokken 0914 var han ute.

Kom hjem på torsdagkvelden, og nå nyter vi bare hverandre og alt det nye.

Skal ut å trille i godværet her nå<:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...