Gå til innhold

Har dere begynt å få noen "symptomer"?


Fru HottenTott♥♥

Anbefalte innlegg

Jeg er i knall fin form. Men kom hjem fra jobb idag, skulle finne meg en skive med makrell i tomat. Åpnet boksen, brakk meg og kastet den i søpla. Jeg som bare elsker makrell i tomat blir nå kvalm av den.. Når jeg nå åpner døra der søpla står så blir jeg kvalm av luften - selv om jeg bar tatt ut den posten så kjenner jeg den sitter i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært kvalm i ca 1 uke nå:( Med forverring denne uka. Kvalme og brekninger fra morgen til utpå kvelden. Skikkelig kjedelig altså!

Kvalm hvis jeg er sulten og kvalm hvis jeg er mett... Må prøve å finne min egen måte å holde kvalmen i sjakk på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Jeg har hatt slike premenstruellaktige murringer i mage og rygg, med pms-sprengte bryster et par ukers tid. På onsdag flappet brystene sammen, og jeg har siden vært svimmel og kjenner jeg har litt manglende tålmodlighet med omgivelsene. Det er min første graviditet, så jeg ble litt skremt av endringene, men legen min insisterte på at man alltid får blødninger om man mister, så jeg slår meg til ro med det. Kjenner at jeg er helt utmattet på jobb når vi nærmer oss lunch. Heldigvis ikke spesielt kvalm. Føler meg som verdens mest selvsentrerte menneske for tida, kjenner på kroppen og følger med å alt som skjer, men det er jo et så ubeskrivelig mirakel at det bor noen der inne, som trenger masse energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så ømme pupper som jeg har hatt ved tidligere svangerskap, men fy hvor jeg kaster opp denne gangen:-( Er bare 5+3, og tenker med gru på at dette kan holde på i flere uker fremover. Men, når oktober kommer så er det nok verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:)

 

Har egentlig ikke hatt så mange symptomer, bortsett fra at menstruasjonen selvfølgelig har uteblitt og at jeg har kjent masse mensmurringer og litt stikkinger rundt eggstokkene.

 

Ellers er det ting som har vært annerledes, men som ikke trenger å ha noe å gjøre med graviditeten å gjøre. F.eks har jeg hatt en rastløsfølelse i kroppen som jeg ALDRI har hatt før. HVer eneste dag i det siste, samtidig som jeg ikke har hatt energi og motivasjon til å gjøre noe.

 

Ellers har jeg hatt litt sånn lite apetitt på vanlig mat. vil BARE ha snop. men har egentlig alltid vært en snop-spiser. Men kjenner at det ikke frister med vanlig mat, men blir ikke kvalm av å tenke på mat eller spise mat.

 

For første gang i dag da jeg sto opp kjente jeg bittelitt uvelhet i mage, men ikke direkte kvalme. Dette kan jo bare være spenning eller noe helt annet. Vanskelig å si;)

 

Jeg kjenner absolutt nada i brystene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg underskriver innlegget ditt jeg vestlandsfanden, for jeg har det på akkurat samme måte som deg. Har lite symptomer på graviditeten. Har termin 15. oktober så jeg er 6+1 i dag. Kjenner nada i brystene, er verken kvalm eller trøtt. Men jeg også har lite lyst på sunn og ordentlig mat, det frister mer med junk og snop. Går og kjenner og kjenner og håper det dukker opp noen tegn til graviditeten snart. Har ei datter på 2 år og i det svangerskapet var jeg så trett at jeg sov på jobb hver dag de første fire månedene og brystene var så ømme at det var vondt å sove på magen. Opplevde en MA i uke 11 i september i fjor, da hadde jeg også få symptomer, men faktisk kjempeømme pupper. Så jeg har litt angst for at det er noe galt nå også ettersom jeg har absolutt INGEN symptomer.

Skal til lege neste uke for å få henvisning til tidlig UL, ettersom jeg hadde en MA i fjor. Men denne ventetiden og usikkerheten gjør meg sprø!

Men så lenge mensen ikke kommer og streken på graviditetstesten er kjempetydelig så må det vel være et eller annet på gang ihvertfall.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

 

Jeg har vært gravid en gang tidligere. Da fikk jeg heller ingen ømme bryster (men tok abort etter 9 uker, så vet ikke hvordan det hadde utviklet seg videre). Men derimot var jeg mye trøttere enn det jeg opplever å være nå og jeg måtte mye oftere på do.

Nå har jeg opplevd å bli trøttere tidligere på kveldene enn vanlig, jeg pleier jo å våkne til liv om kveldene og er typisk B-menneske, mens nå har jeg følt for å legge meg tidligere, men kanskje mest pga av for å få sovet bort rastløsheten jeg har følt :P som forøvrig nå er borte :)

 

Hvert svangerskap er vel forskjellig vil jeg tro, og det går nok bra:) BLir veldig spennende:)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 6+4 og har hatt ømme bryster lenge. hadde et par dager hvor jeg var veldig oppblåst. kjenner meg sliten i kroppen, men ikke trøtt, bare tung. ikke no kvalm, og takk for det.. av mat har jeg mest lyst på frukt, grønnsaker og vann! håper det fortsetter!!! fet mat byr meg imot, og generelt rødt kjøtt egenglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har også termin 15. oktober, og må bare dobbeltsjekk en ting. Jeg er jo i dag 5+2, og i min 6. uke som jeg har forstått det. Stusset bare litt siden du skrev du var 6+1 grrrrr... :)

 

Jeg har bare murringer i magen, og kjenner at det skjer ting der inne. Ellers ikke øm i brystene, men ser at de har endret seg litt. Bittelitt øm og rød på brystvortene. I går kveld når jeg lå halvveis på siden i sengen, kjente jeg en liten tennisball som stakk frem. Prøvde å få det til igjen som min kjære kunne kjenne, men da viste det seg ikke. Så får nok smøre meg litt mer med tålmodighet ;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, blingset litt med tellingen i innlegget mitt over her ja. Med termin 15. okt er jeg er 5+2 i dag! Det er bare ønsketenkning at jeg er i uke 6 eller aller helst i uke 12 da! :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+0 og merket at jeg var gravid da bekkenløsningsymptomene var tilbake:(

Var kvalm tre dager forrige uke, men nå kjenner jeg ingenting, ingen ømme bryster eller murringer.

 

Lite matlyst, det hadde jeg sist og... Men håper den lammende kvalmen holder seg unna... FIkk den i uke 5 sist, så håper håper den ikke dukker opp!!!!

 

Men ellers så føler jeg meg fint lite gravid, hadde et hormonutbrudd sist uka ja, som deverre gikk utover samboen.. Men han forsto hva det var, og grøsset litt da han kom på hvordan sist svangerskap var... Hehe, får håpe jeg klarer å kontrollere det litt denne runden... Men det er jaggu ikke lett.

Ja, også er jeg på gråten for det meste på TVen...

 

Meeen, uke 5 er enda tidlig, så mye kan vel skje enda. Vi får ta en symptomrunde litt senere og;) Husker uke 7 og 8 var helt pyton for meg mtp kvalmen sist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er ekstremt trøtt og småkvalm og uggen hele dagen. Stakkars samboer og lillegutt:) er ikke mye jeg orker å være med dem. prøver så godt jeg kan med lillegutt da siden han ikke kan forstå sånt, men samboer trenger jo litt oppmerksomhet også. håper det går fort over. kan ikke huske at jeg var så trøtt sist. jeg kastet opp sist husker jeg men det var på morgenen, og så var jeg bra resten av dagen stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom kvalmen!! :(

Ikke den mide typen, men den som lammer helt. Heldigvis hjelper det med frokost! Håper det vedvarer!!

Hadde kvamlen sist og, helt til uke 16.... er nå 5 uker og noe,,,

Jippi!!!

 

Men denne gangen skal jeg takke ja til tabletter, nå har jeg jo ei lita ei jeg skal ta meg av og...

Uff, håper dette går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuhh...blei litt letta av å lese at det er normalt med "menssmertemurring". Har sjølv fått det ganske så sentrert rett over livmor. Er førstegangsgravid og fikk ømme bryster nesten før eg hoppa ut av senga :-) Ellers har eg nesten flytta inn på do, må jo tisse heile tida!!! Absolutt verdt det da... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ooooont i puppan, mensmurringer som har vært den siste uka ca, e kroniker med tildels sterke smerta, og dem har økt på (nåkka som IKKJE e bra tegn for sist gang va det stikk motsatt), trøøøøøtt, frys, e varm, frys, e varm, frys, e varm og sånn fortsette no dagen min... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap kjente jeg absolutt ingenting, jeg fikk bare mage. I går kaldsvettet jeg og fikk minst 50 svimmelhetstokter. I tillegg har jeg fått utslett!!! Svangerskapskløe kaller de det visst.. akkurat som myggestikk. Litt nederst på ryggen og foran på brystet. Niiice. Tenker med gru på hvordan dette skal fortsette..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke mange tidlige symptomer i sist svangerskap, men tror det er det samme som nå. Dvs ikke direkte kvalme, har aldri vært på nippet til å kaste opp, men kan føle meg uggen med liten matlyst. Blir kvalm noen ganger på jobben av koppen min med kaffe eller te.

Føler at brystene er pittelitt større, men ikke ømmere.

Ellers bare litt mer trøtt enn vanlig, fryser samt har halsbrann etter min vanlige kvelds-sjokolade :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeesp! Jeg har fått skikkelig Tornerosenykker. Kan sove hele døgnet gjennom, det er jeg sikker på. Trøtthet kan man alltids leve med, men cirka mellom kl ti og tolv får jeg en helt usannsynlig hodepine, og etterhvert noe kvalme- og det varer helt til jeg har fått sovet noen timer igjen. Kaster ikke opp da, men blir satt helt ut av funksjon, og virker ikke i det hele tatt. Funker bra på jobb i to til tre timer, men så er alt umulig. Klarer ikke å snakke med noen, langt mindre tenke kloke tanker. Hadde det skjedd om morgenen eller ettermiddagen kunne jeg jo brukes til noe litt av tiden, men de dagene jeg har prøvd meg på jobb har jeg rett og slett fått panikk når dette har satt i gang. Har prøvd å spise og drikke til alle mulige tidspunkt i forveien, men det later til å ha lite effekt. Blir skikkelig svimmel om jeg prøver å gjøre noe da. Har derfor blitt sykemeldt ;( Synes det er så kjedelig, og føler meg som ei skikkelig pyse. Hjemme bare sover jeg det av meg, så da er det ikke så slisomt. Jeg kjenner at dette går på selvbildet løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+6 i dag, så ganske nygravid...

Jeg har ømme pupper, murringer, sviing i magen, fryser lett. Ellers er formen min bra. Litt kvalm, men det er nok av folaten.

 

Flere som blir kvalm av folaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, jeg har blitt kvalm av den før da jeg startet på den....startet på den før jeg ble gravid , så jeg vet det ikke var graviditet som gjorde meg kvalm hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingeling27!

 

Samme her også, ble kvalm før jeg startet på den. Tok så en pause, og kvalmen kom bort. Nå begynnte jeg på folat igjen på denne pp'n som det klaffet. har bare blitt mere og mere kvalm. Gleder meg til jeg skal slutte med den folaten, men litt kvalme takler jeg for den lille spiren i magen ja:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...