Gå til innhold

BF drar inn kjæresten in i alt... Arg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare LE her jeg.. Dere vrir og vender..

Ingen her med nettby? Kan vi snakkes der, istende for at dere anonyme her skal rotte dere i hop her. Kan vi heller snakke "ansikt til ansikt". Så kan jeg høre litt mer på hva dere hver enkelt mener :-)

Det er sikkert noe jeg har glemt å si eller foklare her, men hvorfor er ikke dere enige når FVK var helt enig i meg, og jeg gjorde alt rett. Hmm, sikkert en viktig detalje jeg har glemt :-) Eller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg, HI, til en viss grad. Det hadde vært greit for deg, også å bli kjent med BF før en ny dame kommer inn i bildet.

MEN nå har det seg slik at det er Kevin som kommer til å ha mest med sin far å gjøre, ikke du. Du trenger faktisk ikke å bli så kjent med ham. Det høres sikkert rart ut, men du trenger det ikke for å kunne samarbeide om Kevin.

Du og BF skal kun lage en avtale om samværet, og du har dessverre ikke rett til å legge slike føringer for hva BF velger å gjøre. Hvordan han vil bli kjent med sin sønn, er hans sak, ikke din. Og det er BF som bestemmer når hans nye dame skal introduseres for Kevin, samme som det er du som bestemmer når din kjæreste skal møte Kevin. Du hadde ikke funnet deg i å bli fortalt når det skulle skje. Ser lenger oppe at du da lurer på når du skulle fått treffe kjæresten din, om ikke Kevin skulle treffe ham tidlig. Sånn er det å være enslig mor, hensynet til barnet kommer foran dine behov, men ingen kan fortelle deg hvordan du velger å gjøre dette. Samme gjelder for BF, selv om han ikke kjenner barnet slik du gjør.

Dette er ikke for å tråkke på deg eller mene du er helt på jordet. Det er bare fakta.

Skrevet

Ja du må gjerne le. Jeg synes ikke dette er så mye å le av for min del.

Og nettby har jeg ikke. Er såpass "gammel" at jeg ikke har noen interesse av det.

Men ut fra de opplysningene du har lagt ut her kan jeg ikke se hva det er jeg vrir og vender på......Du sier at bf ikke får ha med kjæresten for å treffe barnet sitt.Og da velger bf å la det være.....Noe jeg ikke har fått med meg?

Skrevet

Selv om FVK har sagt ditt eller datt, så vil du erfare at dersom BF går rettens vei, så får han det som han vil ang dette. Og da kan du ikke si noe. Og nekter du han å treffe Kevin med dette om dama som grunn, så saboterer du samværet. Dette gir BF enda sterkere kort i retten. Til og med ang hovedomsorgen om han skulle ville ha den.

En ting er den ideelle måten å gjøre ting på, men der finnes flere, selv om en ikke liker alle.

Dette er grunnen til svarene du får.

Bare til info.

Skrevet

JEG NEKTER IKKE BF Å TREFFE KEVIN!!!!

Har jeg aldri gjort, å kommer aldri til å gjøre. (Nå vrir dere). Men i starten, så mener jeg at bf kan komme å treffe Kevin alene. Uten å blande inn andre.

Skrevet

Barnefar er ikke enig i dine krav.Og dermed får han ikke treffe sønnen sin.....Så da kan man vel si at du hindrer din egen sønn i å bli kjent med sin far.

Hvorfor er dine valg og krav de rette? Og bf sine valg og krav feil?

Hva gir deg rett og far feil?

Du må snart ta inn over deg at du ikke har noen rett til å stille et slikt krav.Og ønsker du virkelig at sønnen din skal bli kjent med sin far så lar du de bli kjent uten å blande deg inn slik du gjør nå,

Du og bf trenger ikke ha noe forhold. Dere trenger kun å lære dere å samarbeide til deres sønn`s beste.

Det gjør dere ikke nå.

Og ingen av dere er noe bedre eller verre enn den andre!

Skrevet

Jeg vrir ikke(jeg som snakket om retten). Går han til retten så får han det som han vil, og du har ingenting du skulle sagt om hvem han er med under samværet. Sånn er det bare. Hva du mener er faktisk irrelevant her. Han kan faktisk få det slik at dersom du ikke tilrettelegger for det avtalte samværet, og setter krav som hindrer samvær, så kan du få dagbøter for hver dag Bf ikke treffer sønnen som avtalt.

Tror ikke du er klar over hvor sterkt samvær står. Både i barneloven og ang fars retter. Dine ønsker og retter er langt bak dette, når det kommer til samværet. Milesvis.

Mange ting jeg skulle ønske var annerledes her også, ang BF. Men det er bare ikke mitt bord. Jeg kan ytre ønske, men BF har ikke plikt til å følge det.

Du må ikke være kjepphøy, det lønner seg ikke. Du vil bare tape i lengden. Når det har gått noen år, så vil du lure på hvorfor du gjorde dette til en stor sak.

Hilsen erfaren alenemor...... 15 års erfaring med dette, og med virkelig vanskelig BF.

Skrevet

Alt er ikke helt svar / hvitt.

Men som dere sikker vet, så anbefaler barneombudet samvær i mors-hjem den første tiden. Kan godt være at jeg ER sær, men jeg vil ikke at bf skal dra med seg noen andre (som ikke har noe familært bånd med Kevin) den første tiden. Jeg vil jo det beste for min sønn. Å jeg vil også være TRYGG på at bf faktisk er kompetent til å ta vare på sønnen min, å skal se det selv.

Her er det jeg som har prøvd så godt jeg kunne med å engasjere bf i Kevin sitt liv, uten resultat. Han har jo gidd faen hele veien. Aldri gidd lyd ifra seg en gang. Så jeg synes ikke at han skal komme til meg å stille krav.

Dere får bare mene det dere mener, jeg mener det jeg mener. Hvis dere faktisk ikke skjønner at jeg synes det blir veldig "ekkelt" og ubehagelig at han skal ha med damen sin når han skal treffe Kevin for andre gang, så OK :-)

Det er jo et par uker siden denne "episoden". Og jeg har ennå ikke hørt noe fra bf.

Men, dere får mene hva dere vil.

Jeg skal ta det med i betrakningen neste gange jeg og Kevin er på besøk i hjem-trakten ;-)

Skrevet

Jeg håper for din egen og barnets skyld at du etterhvert klarer å komme faren i møte.

Det er ikke enkelt å være far i en slik situasjon heller, og husk; du sitter med HANS barn også. det er ikke bare ditt.....

Skrevet

Ja, det håper jeg også!!

Vet jeg sittermed hans barn også, håper bare han ser det selv snart...

Skrevet

Du håper han ser det selv snart?? Er du helt svimmel? Du sier nei til det han vil. Her har du fått mage svar om at det du gjør er feil. Mange som har kommet lenger enn det du har, prøver å gi deg råd eller fortelle deg hva du må gjøre. Men dessverre for døve ører.

-Kevin er ikke så liten lenger at bf ikke kan ha han et par timer uten deg. Om 6 mndr skal han kanskje i bhg? Skal du be de ansatte komme hjem til deg noen timer i uka først da? Har du aldri barnevakt`?

-Bf kan ha med seg gud og hvermann ved samvær, er det snakk om rus, vold, etc, han er uegnet som far, er saken en annen.

-at du og din nye kjæreste er sammen med kevin pg ikke bf sin nye kjæreste får lov er helt feil. Du kan umulig fortalt om din nye kjæreste på fvk.

-dette har ikke noe med at du og bf skal bli kjent. Kevin og bf skal bli kjent.

Du har en sykt dårlig sak skulle bf ta dette videre, du er heldig at han ikke har gjort det allerede. Det er ikke opp til han, men deg også. Jeg håper nesten at dette slår tilbake på deg, så egoistisk og selvsentrert du er. Synes synd på sønnen din som ikke får bli kjent med pappan sin. Hadde jeg vært deg hadde jeg svelget denne, invitert bf og dama for å møtes og funnet ut av ting. Tror ikke du forstår hvor aøvorlig dette egentlig er.

Skrevet

Får man virkelig barn med noen man ikke kjenner???

Skrevet

Nå har ikke jeg lest alt her...

Men når jeg fikk førstemann (med en jeg ikke kjente så godt, ja det går faktisk ann.. Du vet vel hvordan man lager baby?? til deg litt lenger oppe) så sa han først at det ikke var hans baby, men dna bekreftet jo det. Da ble han full i store ord og lite handling. Når småtten var 6 mnd var vi i nærheten av hjemstedet og spurte om han ville treffe oss. NEI! Han hadde ikke tid, var så mye som måtte ordnes. Fikk til slutt gjennom at han møtte oss på Oslo S, la baguette. MED nye damen og ungen.. Ehh jada.. Han holdt ikke småen før jeg spurte om jeg kunne få ta bilde.. Det er nå 7 år siden, og han har ikke sett han etter dette. Kun lovet på tlf at til sommeren skal vi treffes og alt skal bli mye bedre. Men det skjer ingenting.

Vi har gjort mye for å opprettholde kontakten, men det er enveiskjørt.

Mannnen er faktisk godt over 30 på papiret, men i underkant av 16 i hodet :o)

Det jeg reagerte på på det første og eneste møte var at han hadde med seg nye damen. har tenkt i ettertid at han var nok litt "redd" for å møte oss alene, men hva kan en baby på 6 mnd gjøre? Og jeg var ferdig med han for lengst.. (Han hadde tre damer samtidig og to ble gravid hihi) Og det kunne aldri falt meg inn å ta abort pga det har jeg vært gjennom før og visste at jeg kunne klare det alene..

Det jeg vil frem til er vel at noen blir aldri voksne. Men håper han tar til vett og blir kjent med ungen alene og ikke drar damer med seg inn i bilde.

Skrevet

Kan ikke forstå hvorfor det er så ekkelt at dama er med. Virker som om du ønsker at bf, du og kevin skal være en slags familie.Og at hennes tilstedeværelse bryter med idealet ditt. Er det det som er problemet? For det tror jeg du må glemme, han er ikke interrisert i å ha deg i livet sitt virker det som. Ser ut som om du burde svelge den kamelen og se at hvis bf og kevin skal ha et forhold. Noe som er det viktigste. Må du gi opp at du og bf (+ kevin) skal ha et forhold. Som forelder er det din plikt å sette dine behov til side for ditt barn sitt behov. Som en annen sa her over kan det hende at det er den nye kjæresten som dytter han til å møte sønnen og han trenger kanskje at hun dytter han. Etter at han har fått bygge opp et ordentlig forhold til ungen tror jeg det vil bli lettere og viktigere for han å ha samvær.

Skrevet

Jeg er faktisk enig med HI i at barnefar bør vise interesse først før han involverer dama inn i livet til sønnen. Ut ifra det jeg leser virker det ikke som bf er spesielt opptatt av å møte sønnen. Ettersom bf ikke kjenner sin egen sønn enda er det jo selvfølgelig viktig for gutten at moren er til stede ved de første samværene. Noe annet ville vært uansvarlig! Deretter er det jo selvfølgelig greit om bf får egne samvær med barnet og etterhvert også velger å involvere den nye dama. Det er dessverre ofte slik at noen menn har en tendens til å ofre sitt eget "kjøtt og blod" når det er en ny dame involvert. Jeg mener nå at her er det vel bf som bør svelge noen kameler i første omgang, og ikke HI.

Skrevet

Det er tydligvis mulig... Vanligvis er det vel en fordel å bli kjent med faren til barnet *før* det blir født... Ikke rart kjønnssykdommer florerer når folk har seg med fremmede uten kondom...

Skrevet

Poenget er vel bare at faren her kanskej også syns dette er veldig vanskelig, og hvis HI og han likevel ikke har noen historie sammen og hun ikke har noen slike følelser for ham, så er det ikke sikkert at det vil lønne seg å stå så hardt på krava og øke konfliktnivået. De skal samarbeide i i allefall 18 år, så det kan lønne seg å velge sine kamper.

Jeg forstår godt at HI syns det kan være praktisk at hun og far til barnet blir kjent først så lenge de ikke kjenner hverandre, men det må være klart at det da er for hennes del og ikke for barnet. For en seks måneder gammel unge så gjør det ingenting om han kommer sammen med henne. Og får bånd og gode forhold mellom far og sønn, far og evt stemor, stemor og stesønn, så kan det også være et gode at hun er med fra starten.

Jeg forstår godt at dette er vanskelig for HI, men hun må være klar over at hun tar denne kampen for seg selv og ikke for sønnen sin. Og at dette heller ikke er noen lett situasjon for far til barnet. Det er ikke viktig at hun og far til barnet blir godt kjent i første omgang, de skal bare finne en god måte å samarbeide på og holde konfliktnivået nede. Det er viktigere at far og stemor har et trygt forhold hvis barnet skal tilbringe mye tid med dem sammen. Og at far får et godt og nært forhold til barnet sitt, ikke minst, HVis det er kjærsten hans er med kan hjelpe ham med dette, så er det jo veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...