Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 - du blir dritskuffa når du ikke kommer inn i miss sixty buksa di en dag etter fødsel. -du blir overraska over at kroppen faktisk får et annet utseende etter graviditet og evnt. amming -det viktigste i verden er å kule merkeklær og utstyr til baby -du sier ting som "babyen var jo så ekkel når den kom ut, det var jo blod å sånn på den" -du ikke skjønner at det ikke er bra for rygg og bekken å gå med høye heler i 3. trimester -du kaller barnet ditt paris, london, og andre "hollywood" navn fordi det er "bare såå kult" -du kommer med utsagn som " jeg håper at jeg og bf kan ha et voksent og ordentlig forhold etterhvert, for nå er vi så unge at det ikke passer oss med et voksent forhold" -du sier ting som "h*n er så mammadalt" når babyen er 3 mnd gammel, hva annet enn mammadalt skal h*n være? -det første du tenker på når du har barnevakt er å kjøre rundt å "råne" eller drikke deg drita. -det kommer som et sjokk at du må legge deg til vettu tid og gi babyen gode sovevaner når de har fylt 6 mnd bare noen tanker som slo meg etter å ha sett unge mødre på TV og i virkeligheten;) Men selvsagt satt på spissen:p
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Ja, for du er jo en skikkelig gammel mor selv. Dumma! Fryktelig generalisering og jeg kjente meg ikke igjen i et eneste punkt.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2009 jeg skrev jo at det var satt på spissen, og jeg er jo "gammel" i forhold til de som får første barnet når de er 16/17, jeg var jo hele 22.. hvis du reagerer så sterkt på litt humor, så tror jeg nok jeg traff spikeren rett på hodet... bare en tanke..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Nå regner jeg selvfølgelig med at du ikke mener ALLE unge mødre her. Jeg er selv, eller jeg var, en ung mor, nå er snuppa blitt 8 år og jeg 26. Jeg har ALDRI oppført meg som disse jentene på unge mødre! Jeg blir også flau på unge mødres vegne når jeg ser unge mødre i virkeligheten, makan til flåsete jenter mange av de er. Greit, de ER faktisk ikke voksne ennå, selv om de har fått barn, men hva med å prøve å bli voksen da?? Datteren min så et pr episoder av unge mødre 3 med meg på pc`n, og hun satt bare å rista på hodet. Dagen etter sa hu: "Mamma, sånne jenter som Line og hu mamma`n med puppene og de høye skoa, de burde ikke hatt barn!" Jeg lurer på hva disse barna sier når de blir store og noen viser de disse episodene..huff!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 - du krangler med barnet ditt om hvilket program på Disney Channel dere skal se på.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2009 hehe, sant så sant annie 11:34;)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 For du vil se Hannah Montana eller High School Musical og ungen vil se på tegnefilm. He he.
2prinsesser <3 Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 ikke for å være skikkelig teit men jeg var så vidt fylt 19 når jeg fikk første man å jeg tenkte ikke noen av de teite tankene der. ja de "blonde" hønene på unge mødre er kanskje sånn å sikkert noen andre å men tror de fleste er litt mer normale i hue eller så kanskje bare jeg er gammel i hue for alderen. håper vertfall for barnas del at de fleste er bedre enn som så.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Gjorde faktisk ikke det da jeg er eldre enn deg, men likevel innser at jeg er en ung mor.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2009 og jeg mener ikke alle unge mødre nei;) ser jenter på 18 som er så voksne og modne at jeg blir paff, og det tilogmed uten barn i bildet, men det virker som noen av disse små mammaene mangler noen halvlitere på en six-pack:p
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Dummeste jeg har lest. Jeg er ung mor selv, 23 år, og har to barn på 2 og 1 år. Men ingen av tingene du ramser opp stemmer i min situasjon. Kan dessverre ikke se huumoren i det, for du legger jo alle unge mødre i dårlig lys. Selv om det er et fåtall som faktisk er sånn...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 det blir jo ala " du vet du er nordmann" eller "du vet du er kvinne".. er jo generalisert og satt på spissen;) jeg er 20 og har en meget uhøytidelig holdning til meg selv når det gjelder slike utsagn, det er bare moro;) Men hvis man blir veldig støtt eller provosert så har man nok møtt andre fordommer før denne tråden.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 -når man mener at alle over 25 er "gamle mødre" - når man er glad for at man ikke er gammle mor, for som ung så har man mer energi og overskudd itl å følge opp barnet -når man tror at gamle mødre (over 25) er konstant slitne og fordi de ikke nylig har festet hver fredag og lørdag og vært oppe hele natten, så klarer de ikke å være oppe hele natten med barn heller -når man tror at livet er over ved passert 30, derfor er det viktig å ta seg bra ut med evt operert mage, pupper, overdreven soling og/eller melatoninsprøyter mens man er i 20 åra, MINST like viktig som å spare til barnas fremtid... -når man virkelig tror at alle over 30 ser ned på ALLE unge mødre, og tar alle under en kam..En av fordelen med å bli eldre er at man lærer seg å være mer tolerant, at verden ikke er sort/hvitt og at det er forskjell på folk, så om man kritiserer EN ung mor, så kritisere man ikke alle...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 -når en må kjøpe ekstra stor russebukse for å klare å få den over gravidmagen
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 skjærer alle over en kam, i alle fall
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #16 Skrevet 4. februar 2009 Jeg kunne ikke vært mer enig! Unge mødre bør følges ekstra godt opp
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 4. februar 2009 #17 Skrevet 4. februar 2009 Da må jeg bare anta at jeg ikke er ung mor, de tingene har aldri falt meg inn å tenke engang;)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #18 Skrevet 4. februar 2009 Jeg lider av litt "ordspilldyseleksi"..: Nøden lærer naken kvinne å syte Han er ikke akkurat noe frimerke (i stedet for glansbilde) Har fått høre igjen disse noen gang..Ta alle over eller var det under en kam,..... var derfor ikke så ille )
Bomchicka Wah Wah Skrevet 4. februar 2009 #20 Skrevet 4. februar 2009 Jeg fikk barn da jeg var 17, men kjente meg ikke igjen i noen av punktene..
*toppris* Skrevet 4. februar 2009 #21 Skrevet 4. februar 2009 må virkelig bli betegnet som gammel mor jeg da i en alder av 23!
☆3SMÅTROLL☆ Skrevet 4. februar 2009 #22 Skrevet 4. februar 2009 Nå må vi huske på damer at veldig få unge mødre oppfører seg sånn som disse mødrene i programmet. TVNorge velger jo disse mødrene for å dra seere. Det er jo desverre sånn det er, hadde dette programmet bare vist unge mødre i en helt vanlig hverdag, med middagslaging og trilleturer og barselsgrupper så hadde ikke folk sett på det, for det hadde blitt for "kjedelig" Jeg var 18 da jeg fikk min første, har 2 stykker nå og er 22 år. Folk får tro akkurat hva de vil om unge mødre, så lenge barna mine sovner med et smil på kvelden etter at jeg har sagt at jeg elsker de så får alle andre tenke hva de vil, det betyr så lite.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #23 Skrevet 4. februar 2009 * Jeg ble kjempelei meg da jeg sprengte Dieselbuksa to uker etter fødsel (jepp, er noen år siden og Diesel var det tøffeste merket som fantes) * Jeg visste at kroppen forandret seg, men ble veldig overrasket og skuffet over at jeg endte opp med strekkmerker, løshud, håndtak og appelsinhud * Vel, jeg visste faktisk ikke at det fantes kult babyutstyr før jeg "sjekket inn" på DiB 3 år etter første fødsel * Babyen var helt nydelig, men så aller mest ut som syvende far i huset, Er virkelig babyer så stygge som nyfødte? Jepp, det er de. Gi dem et par måneder, så retter rynkene seg ut, huden slutter og flasse og hodeformen blir normal. * Jeg prøvde så gått jeg kunne å jekke meg opp 10 cm, men bekkenløsning og krykker satte en effektiv stopper for høye hæler =( * Jeg kalte babyen min opp etter min norsk/tyske tippoldemor. Hun het verken Paris, London, India eller Savannah. * Utsagnet jeg kom med var mer i retningen: Å herregud, hva har jeg gjort?! * Dessverre var babyen pappadalt og dermed uttalte jeg aldri at babyen var klengete på meg, jeg var heller lei meg for at pappa var den eneste som var god nok. * So true. Dessverre da jeg kom på festen, så ville jeg bare hjem igjen. Og da jeg skulle være med og råne... så følte jeg meg gammel og visste at jeg var ferdig med rånedelen av livet mitt. * Babyen var født med gode soverutiner, så det var aldri noe problem eller sjokk for meg. Og hvis noen lurer... jeg var 20 det året jeg ble mamma.
hjjkaqhd Skrevet 4. februar 2009 #24 Skrevet 4. februar 2009 Knis Jeg var ung mor en gang i forrige århundre. Det er litt gøy å se tilbake på enkelte av tingene jeg og andre unge mødre trodde og mente. Heldigvis var ingen av oss så dumme som de i "unge mødre", men den helt store livserfaringen hadde vi nok ikke.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #25 Skrevet 4. februar 2009 når man gleder seg til å stå opp om morgenen med småen for å spise frokost og se tegnefilmer når man syns lekene barna fikk til jul er like morsomme som barna syns selv. når man kan kjøpe seg likens tskjorte på barneavdelinga på lindex som småen har,og syns den er tøff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå