Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 4. februar 2009 #26 Skrevet 4. februar 2009 folk jeg har neg. tanker om før jeg har møtt dem selv: -unge og friske mennesker som går på sosialen fordi de ikke gidder å jobbe -nazister -rasister -hyperreligiøse -typiske "bimboer" som setter alt på sex-apeal og utseende -folk som røyker inne mens det er barn i nærheten
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #27 Skrevet 4. februar 2009 Innvandrere,homofile og kristne. Uansett religion.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #28 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har EN stor fordom! Jeg avskyr dumme mennesker! Uvitende nek som ødelegger alt de kommer i nærheten av fordi de ikke skjønner en dritt, fordi de ikke gidder å forstå, fordi de liker å være dumme mennesker som ikke behøver å ha noen grunn til å gjøre det de gjør, eller å ha fakta som bakgrunn før de slenger med leppa! Hater de! Og DE er alt fra Bush, til den mamma`n som lar sin egen uvitenhet gå utover sine barn og som oppdrar uvitende barn som er redde, fordomsfulle, usikre osv! Og til alle dere andre som slenger med kjeften om ting dere ikke vet noe om, dere kommer inn under denne gruppa! Hva i allverden er det å si at en har fordommer mot mennesker som er trygda fordi de er syke??? Jeg har i hvertfall fordommer mot deg HI!
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 4. februar 2009 #29 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har akkurat de samme fordommene som Elsker babyen min>3 + gravide røykere og gravide som drikker alkohol.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 4. februar 2009 #30 Skrevet 4. februar 2009 enig der *BluBb*, gravide som drikker er helt på trynet! blir faktisk sinna når jeg tenker på slike.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #31 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot -folk som ikke tar ansvar for sitt eget liv, men mener at andre skal orden opp for dem... -folk som sykemelder seg fordi det er så tøft på jobben (hallo... søk ny jobb da!) -kvinner som får barn med masse menn (og da mener jeg ikke hun som hadde mistet mannen sin over her, men andre situasjoner) -Folk som får barn altfor tidlig -Folk som ikke tar utdannelse (hvorfor vil de seg selv så vondt? har de ingen ambisjoner for livet sitt?) -Kvinner som gir blaffen i alt som heter pensjonspoeng og selvstendighet og er blåøyde i forhold til at de kan stå på egne ben en gang. -Fanatikere
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #32 Skrevet 4. februar 2009 oioioi, her var det mange som har fordommer mot : akkurat Meg... Alnemor til to, med to fedre selvfølgelig..... vært sykmeldt. Vært tenåringsmor, og er gammel mor. Jaja. Lykke til videre i livet. Pluttselig en dag sitter dere på NAV å skriker etter penge, for mannen deres stakk av med den flotte sekretæren på jobb ! dere fikser ikke lenger jobben, pga presset, dere strekker aldri til da dere ikke rekker å gjøre det dere skal innenfor bhg åpningstid, eksmannen stiller ikke jobb, dere møter veggen, ender med sykmelding, akkurat da er dere så langt nede at det å søke ny jobb er vanskelig. Så dukker drømmeprinsen opp, forelske, nytt barn, ops....han forsvant, fordi han taklet ikke dine tidligere barn, dette ga han selvfølgelig ikke uttrykk for da dere bare så rosa skyer. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #33 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har ikke mange fordommer, men kjærringer som ikke gjør annet enn å sladre om andre/naboer til andre uten å gå direkte til den det gjelder... Enkelte har kun det simple livet å legge seg opp i hva andre gjør, enten det er sant eller usant. DE HAR JEG FORDOMMER MOT!!!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #34 Skrevet 4. februar 2009 Merker NESTEN jeg begynner å FÅ fordommer mot mange folk som skriver her .... Dømmer folk de ikke vet noen ting om. . . . Synes det er trist lesing.... Livet byr på så mange utfordringer, og det er så mange omstendigheter som fører folk opp i forskjellige situasjoner. Så dette blir liksom for dumt.....uvitenhet kalles det ! Men på en annen side, folk med masse fordommer og negative holdninger, har det som oftest værst selv.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 4. februar 2009 #35 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot mennesker som tror de er så perfekte selv at de kan dømme andre på grunnlag av hva de tror, fordi de er for blåøyde til å faktisk forstå at verden ikke er bare sort eller hvit.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #36 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot alenemødre og jeg synes synd på barna til mange av dem. Spesielt de som deler omsorgen 50/50 på grunn av seg selv og bf. Tenker ikke mye på barnet.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #37 Skrevet 4. februar 2009 Jeg legger visst noe annet i fordommer enn mange av dere andre her. For meg handler fordommer om at jeg har tanker om hvordan enkelte mennesker er uten at jeg kjenner dem. Fordommene trenger ikke være negative eller fordømmende. I møtet med en muslim tror jeg f.eks at de ikke spiser svinekjøtt. Stort sett riktig, men jeg har også møtt eksempler på det motsatte. Enkelte mennesker gir meg også positive fordommer. Dersom en person har en god jobb, er pent kledd og virker hyggelig, kan jeg ha vansker med å forstå at han/hun virkelig kan være en mishandler. Det viktige for meg er å vite hvilke tanker jeg gjør meg samtidig som jeg er åpen for at jeg tar feil. Ellers kan det hende at jeg tar avgjørelser basert på fordommer i stedet for faktisk kunnskap.
MiaKristin Skrevet 4. februar 2009 #38 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot folk som tar alle under en kam. Det som er enkelt for deg, trenger ikke være enkelt for meg. Har fordommer mot folk som bryr seg om hva andre handler på butikken.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #39 Skrevet 4. februar 2009 - hjelpepleiere eller andre lavststusyrker(eller ikke fordommer men ser ikke opp til de akkurat) - jenter som legger ut tusenvis av profilbilder av seg selv på facebook, slike man ser de tar av seg selv, de prøver så hardt de kan å se deilige ut men for meg ser det bare idiotisk ut. - folk som røyker - folk som aldri gir av seg selv og bare syter og klager over alt
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #40 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot folk som setter barna sine i barnehage etter bare noen måneder. Noe så forferdelig. De stakkars små som nettopp har kommet til verden og så skal de til fremmed folk bare etter et år? Nei, GO nav som betaler mammaene så de kan være med barna så lenge som mulig. Har disse mammaene glemt hva som egentlig er best for barna?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #41 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot 1. Folk som er kresne i matveien 2. Folk som ikke liker grønnsaker/salat 3. Folk som har mange skrivefeil (i mitt hode er de idioter som ikke bruker stavekontroll) 4. Folk som ikke kan kjøre bil (skulle aldri fått førerkortet) 5. Folk som skviser inn ordene "ass", "liksom" og så videre flere ganger i hver eneste setning 6. Folk som må avlyse avtaler og forte seg hjem for ikke å gå glipp av Hotel Cæsar og andre serier 7. Utlendinger i dyre biler Ja, jeg vet jeg er et forferdelig menneske, men sånn er det bare.
mamma til 2 små:=) Skrevet 4. februar 2009 #42 Skrevet 4. februar 2009 -Jeg har fordommer mot bedrevitene mennisker som ser ned på folk -Har fordommer mot folk som tror høy utdannelse er viktigere enn nesten alt det andre i livet. -Jeg har fordommer mot foreldre som har barna i bh fra dem er 10-12 mnd. -Jeg har fordommer mot folk som drikker i svangerskapet selv om jeg ikke kjenner noen av dem:=)Heldigvis -Har fordommer mot bimboer -Har fordommer mot dem som tar til seg dyr uten å ta godt vare på det eller selger det videre. -Jeg har fordommer mot dem som mener at barn ikke kan ha det like godt som dems forde foreldrene er skilt. -Har fordommer mot dem som er veldig sjalu på andre og som er så utygg på seg selv at dem må jekke ned andre for å føle seg bedre. -Jeg har fordommer mot folk som ikke har livserfaring nok og som derfor rakker ned på andre som er i vanskelige situasjoner. -Jeg har fordommer mot dem som tar abort forde det ikke passer inn...som heller vil vente 1 års tid. -Har fordommer mot dem som leverer barna syke i bh. -Har fordommer mot foreldre som drikker hver helg begge dagene som ligger dårlige til onsdag -Har fordommer mot dem som er redde sine egne barn.
mamma til 2 små:=) Skrevet 4. februar 2009 #43 Skrevet 4. februar 2009 Har også fordommer mot dem som ikke klarer å lytte til andre og helst bryr seg kun om seg selv. -Har fordommer mot dem som lyver lenge for seg selv -Har fordommer mot dem som ikke ser sine barn. -har fordommer mot fedre som gir faen i barna etter brudd -Har fordommer mot foreldre som tror at barna deres er perfekte samme hvor opplagt det er at dem ikke er det. -Dem som ikke tar vare på foreldrene sine! -Dem som ikke reiser seg for eldre -Dem som sniker foran andre f.eks i butikken..spesielt gravide eller eldre eller små barn. -Hater ego folk!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #44 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er "tenåringsmor" (19 år) og har utdannelse
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #45 Skrevet 4. februar 2009 Videregående skole teller ikke som utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #46 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot dere her inne. Dere virker særdeles usympatiske. Jeg tror fremdeles på det gode i mennesket, og satser på at deres meninger ikke er representative for befolkningen for øvrig.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #47 Skrevet 4. februar 2009 - mot folk som snakker brett, (appelsin, pollti, osv) - mot folk som skriver på dialekt
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #48 Skrevet 4. februar 2009 Ganske fint for meg at jeg ikke bare har gått på VGS, da
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #49 Skrevet 4. februar 2009 fordommer mot folk som ikke lar barna sove ute dagtid? hva som er galt med det da? og de som har bokhyller? er det liksom farlg å lese bøker også nå da? de som ikke sminnker seg? det finns faktisk folk som ser bra ut både med og uten sminke, hvorfor sminke seg hver dag og ødelegge huden sin? og jeg skjønner i hvertfall ikke hva som er galt med å være hjelpepleier. noen må ta den jobben også, og de jobber hardt! de tar alt drittarbeidet sykepleierene ikke gidder. så hjelpepleierne burde bli satt mer pris på syns jeg. de jeg har fordommer mot er utlendinger som har bodd flere år i vårt land,og fortsatt ikke snakker forståelig norsk, som har et kvinnesyn som ikke ligner grisen, og ikke gidder å jobbe fordi sosialen og kriminalitet gir dem fete biler,leiligheter og alt annet. jeg liker heller ikke tenåringer som ikke gidder å gå skole eller jobbe, og skaffer seg barn for pengenes del.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #50 Skrevet 4. februar 2009 Enig med HI. Hater late stønadssugere som går på kafè med venninner mens vi andre ærlige sliter for å holde samfunnet oppe. Legg merke til at de vanligste formene for at de ikke kan jobbe er ikke ordentlige sykdommer engang, men alltid smerter som ikke legene kan finne ut av----NETTOPP: fordi de ikke finnes!!! Eller så klager de over at de ikke "klarer" å jobbe pga en eller annen unnskyldning som vi andre bare må finne oss i. Jeg har mange dårlige dager på jobb, vondt i nakken pga gammel viplash skade, konstant høyfrekvens i hodet av øresus, mye trøtthet som ligger til familien som jeg bare må finne meg i at jeg ikke blir frisk av. Ikke en ENESTE gang i hele mitt liv har jeg noen gang vurdert å bli trygdesnylter. Jeg har alt for mye stolthet til det. Jeg biter tenna sammen de verste dagene, og drar meg på jobb med et stolt smil om munnen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå