Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 jeg har fordommer mot tenåringsmødre(eller eldre for den saks skyld) som ikke tar utdannelse, som ikke går i jobb, som bare syter å klager, og forventer at nav skal bidra eller gi dem en jobb med lønn ikke engang en fagarbeider hadde fått! jeg dømmer dem alle, uansett sykdom eller andre forhold som gjør at de ikke gjør noe utav seg!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 fordømmer dem uansett om det er sykdom!?! du er jo helt dust!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Hahahaha! :-) Gå og legg deg hi, du klarer ikke provosere.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Alle har jo fordommer ellers hadde vi ikke overlevd. En skal alltid jobbe mot sine fordommer, og det er en utfordring i seg selv. Jeg har mange fordommer, noen får jeg ofte bekreftet og andre har jeg mistet fordi jeg aktivt har gått inn for å for et mer nyansert syn. Har fordommer mot folk som bare leser kiosklitteratur og spiser "fiskepinner" til middag samtidig som de påstår barna ikke liker fisk og at mat er dyrt. Har det også mot folk som har forommer mot utsatte grupper og sterke meniner om religion uten å ha kunnskap eller kjenne folk fra desse gruppene. Har masse fordommer mot frp, og har samarbeidet så mye med partiet at det burde ha mildnet. Det har det ikke.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 jeg tror at den fordommen jeg har som oftest lyser igjennom er båsen jeg putter folk som stemmer frp i.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har fordommer mot gravide som røyker!!!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 anonym 2301 fordommer er provoserende for dem som ikke deler det synet! slik er det bare! jeg lurer på hva andres fordommer er, siden det var sånn snakk om den mørke dukken. jeg har mine, de er provoserende for andre,men som ein sa du må jobbe med dem, enten få bekreftet eller revurdere synet på den saken. og ja jeg dømmer arbeidløse, kunnskapsløse nek som går hjemme! enten de er syke eller ikke! og da tenker jeg på de som er i pakken, helheten, ikke enten arb ledige ELLER kunnskapsløse! men jeg viser det ikke i møte med andre enten i jobb sammenheng eller sosialt!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har fordommer mot unge mødre med mange piercinger og eldre mødre rundt 40 år med rosa, tettsittende joggedress og bleka hår. Det betyr ikke at jeg fordømmer dem. Bare at jeg har tanker om hvordan de er. Ble dessverre ikke overraska da piercingmora røyka rett ved babyen, men fikk meg en overraskelse da rosamammaen hadde et barn som var kledd i grønne og gule, praktiske klær.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har store fordommer mot egoistiske og bortskjemte voksne som synes det er greit å ekskludere barn på grunn av foreldrenes dårlige råd. Så dumme mennesker ser jeg på som elendige forbilder for sine barn.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 hi, nå må vi ikke forveksle lav iq med fordommer da. det er en vesentlig forskjell vet du!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er stort sett ganske fordomsfri tror jeg (religion, seksuell legning, yrke osv osv), men innrømmer at jeg har kjempefordommer mot de som stemmer FrP. Da blir jeg plutselig ikke fordomfri likevel gitt... Har også en del fordommer mot de som er hjemmeværende og som lever på sosialen eller overgangsstønad.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot mødre som mener fedrene passer barna sine og som tror at det er kun dem som kan det å ta vare på ungen. Fordommer mot kvinnfolk som alltid klager på svigers, men hadde det vært dems foreldre så hade alt vært ålreit. Fordommer mot folk som dømmer andre uten å ha møtt dem. Som må mene noe om alt og alle men som ikke er vilig til å sette seg inn den enkeltes situasjon. Er sikkert mer, er litt aggresiv i dag;)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot gamle sladrekjerringer som ikke har noe annet å gjøre enn å sitte hjemme og følge med på hva som skjer i nabolaget for så å fortelle det til alle de kjenner, og det gjerne med en vri på historien.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot følgende: Wannabees (alle slag!) Gravide som røyker De som banner i kirken Martyrer Falske mennesker Besserwissere Folk som lukter vondt ....and the list goes on!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #16 Skrevet 4. februar 2009 Hvorfor i all verden har du ene anonym fordom mot de hjemmeværende og som lever på sosialen eller overgangsstønad?????
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #17 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot ALENEMØDRE, sorry altså..men jeg har det. Også har jeg fordommer mot de som har barn med mer enn en mann. De er jo enda verre enn alenemødrene.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #18 Skrevet 4. februar 2009 -de som røyker -de som ikke har utdannelse -de som ikke lar barna sove ute dagtid -de som leser for masse-nerd! -de som har bokhyller i hjemmet sitt -de som har gamle, slitte møbler -de som drikker alkohol -de som ikke sminker seg -de som ikke farger håret når det begynner å bli grått
Grillet kylling Skrevet 4. februar 2009 #19 Skrevet 4. februar 2009 Er ikke alene selv,men hadde heller vært lykkelig alene enn miserabel i ett forhold..Kan jo være en grunn til at noen er alene med barn..Hadde heller sett ned på noen som fortsatte ett forhold der det feks var vold inne i bildet..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #20 Skrevet 4. februar 2009 Alenemødre, kristne og miljøfanater
Dronningen! Skrevet 4. februar 2009 #21 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot mennesker som slenger med leppa uten å stå for det som kommer ut! + Anonyme drittslengere....
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #22 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer, mot de som har fordommer om noe de ikke egentlig vet noen ting om. Slik som, homofili, innvandrere, ungemødre, eldre mødre osv samma hva. Slike som basserer enkelte "type" mennesker i en bås, fordi de har sett en, snakket med en, kjenner en, ol, å bestemt seg for at derfor er alle sånn. Eventuelt bare lagd seg en besluttning ut i fra hva man har sett på tv.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #23 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har også fordommer mot de som sitter på rumpa hjemme uten å gi tilbake noe annet til samfunnet enn barn som tror det er greit å sitte hjemme på rumpa og motta sosialstønad eller OS. FYSJ!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #24 Skrevet 4. februar 2009 Jeg ser mange har fordommer mot alenemødre og de som har barn med flere menn. Jeg var alenemor i noen år før jeg traff en ny mann som jeg venter mitt andre barn med. Det at jeg ble alenemor var noe som jeg ikke kunne noe for, min daværende kjæreste omkom og jeg ble igjen med vårt barn. Jeg føler meg heldig som fikk føle kjærlighet på nytt. Og jeg takker staten for at det er så mange støtteordninger og få når man havner i en slik situasjon. Jeg har fordommer mot folk som ikke kan tenke seg til at det er en grunn til at mennesker er i en slik situasjon. Jeg har fordommer mot mennesker som tror at det fins bare en rett måte og leve på, oppdra barn på, være på og tenke på.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #25 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har fordommer mot trygdesnyltere, ikke alle som er trygdet selvfølgelig, men de som ypperlig hadde fungert i jobb men bare ikke orker. Å sitte på ræva å røyke petterøes det gidder de. FYSJ! Ha dere ut i jobb som oss andre. Gravide røykere liker jeg ikke. Sier ikke noe til de, men har jo tanker om det. Selv røkte jeg til jeg fant ut at jeg var gravid, da var det ikke bare meg selv å tenke på lengre så det var ikke spørsmål om jeg ikke skulle slutte engang. JÆVLIG TUNGT, men det går. Det pisspreiket om at det e bedre å røyke enn å utsette babyen sin for stress kan de komme med til noen andre enn meg. 3 uker tar det, så er du stressfri OG røykfri. Ellers er det flere utlendinger jeg har fordommer mot, ikke de som virkelig trenger hjelpen vi kan gi. Men de som kun er her for kriminell vinning. Ja det finnes noen av dem og. Det virker jo som om med en gang noen slenger med leppa mot denne gruppen, så er det såååå synd i alle dem. Utskudd finnes i alle grupper, og det er akkurat denne gruppen jeg kunne spart meg for. Skjønner ikke hvorfor så mange ser ned på alenemødre heller. De fleste gjør en flott jobb med ungene sine. Tenk alt det arbeidet de må stri med alene. Det er jo som oftest en grunn til at de må være alene og. Jeg er selv ikke alenemor. Da må jeg si at jeg ser mer ned på de som er to foreldre og fortsatt ikke klarer å ta seg av ungen sin på en forsvarlig måte. Er nok av de. Så ser jeg ned på meg selv for at jeg faktisk gidder å engasjere meg i disse debattene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå