Gå til innhold

Dette anbefaler eg på det STERKESTE!

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette høres spennende ut, og økonomisk ikke minst, + bra for naturen. hvilken str bør man velge da?

skal gå inn på linken og se nå:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er litt snevert å si æsj uten å ha sett eller prøvd det.

Jeg bruker Divacup og det gjør flere av mine veninner også. Og jeg har fått et helt nytt liv etter at jeg begynte med det.

Dere sier at det er ekkelt med blodet etc. For det første: det er ikke eklere enn en tampong full av blod. Og ikke eklere enn et bind fullt av blod. Det lukter ikke sånn som et bind gjør fordi blodet ikke kommer i kontakt med luft. Du tar jo ikke i blodet!

Du klemmer koppen sammen og putter den inn i skjeden, ikke like langt som en tampong. Du stikker en finger inn, klemmer den sammen og tar den ut. Deretter tømmer du blodet i vasken og skyller koppen før du putter den inn igjen. Mellom mensperiodene koker du den. Når man bruker tampong så er man like mye eller lite i kontakt med blodet. Du må jo pakke inn tampongen før du kaster den, du må stikke den inn og dra den ut. Og hva er det som er så ekkelt med rent mensblod? Det er jo ikke giftig.

Dessuten er det miljøvennlig og veldig økonomisk. Den kan sitte inne i 12 timer, så det er helt trygt å sove med den. Du kan gå med den hele dagen på jobb uten å bytte den, du tenker ikke på at du har mensen for du kjenner ikke det klamme bindet som krøller seg i rompa.

Du kan gå med den når du venter mensen for den tørker ikke ut slimhinner. Den er mye sunnere for miljøet i skjeden enn bind og tampong. Mange gynekologer anbefaler menskopp for å unngå sopp og tørr skjede.

På www.tøybleier.no er det et eget underforum om dette, som heter "Til mor".

Noen butikker som selger mooncup, Lunette eller divacup:

www.krusedull.no

www.bleieboden.no

www.alvekoppen.no

Jeg bestilte min divacup på ebay, ble 150 med frakt, i Norge er de litt dyrere. Ikke vær så pripne, prøv det så er jeg sikker på at dere vil elske den!

Once you got it in you, you got it with you!

Skrevet

Der fikk du sagt det Krøvvel;) Synes forresten også at det er litt dumt at folk driver å æsjer seg over dette....det er ikke noe superekkelt kjempespesielt noe liksom, det er et produkt som gjør mensen litt lettere for tusenvis av kvinner....

Ang str så finnes det som oftest 2 ulike....det går vel litt på alder, om man har født osv. Vist man har født bør man som oftest ha str 2 (altså den største) eller tilsvarende (også visst man er over en viss alder) av Lunette iallefall... Men du finner uannsett info om dette der de selger den;)

Var vel også ei som spurte om hvor man kunne kjøpe. Tror ikke de selger i butikk/apotek, er nok bare på nettet. Som eg har sett iallefall...

Skrevet

Desverre funker ikke dette for alle. Blørlangt over middels mye når jeg har mensen og jeg lakk som en sil med denne på den/de verste dagene selv om den satt riktig i. Lakk uansett jeg da, selv med største tampongen, så sånn sett var det jo greit, mye mer hyginisk i hvertfall enn tampong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...