Yo&La+spire Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Snakker om Lunette (menskopp/beger) Eg mener; WOW! Tømmer den morgen og kveld, og ellers kjenner eg ikke at den er der! Så enkelt! Slippe å tenke på å skifte bind/tampong, som er klamme og ekle og vere redd for lekasjer. Økonomisk i lengden og bra for miljøet! Ikke var det så vanskelig som eg hadde sett for meg og bruke den heller....Og eg har mindre menssmerter enn med tamponger:) Eneste eg er redd for er at eg skal glemme å ta den ut når eg er ferdig med mensen...eg merker jo ikke at den er der liksom;)
*Timulia* Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Har hørt om det der.... har du en link? Bruker du den på natta og?
Blind Gudinne Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Har hørt flere som roser dette opp i skyene og tilbake igjen..... Men syns seriøst det høres skikkelig UGG ut! Er nok ikke noe for meg, nei.
Silja FullFres McQueen Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Signerer Mom2Two og Fjerteberte; Uuuurk... =S (Fikk så hatten passet tidligere her inne oxo, for at jeg ikke var så gira på dette opplegget.. Hehe Meeen, funker det for deg, så værsågod! Jeg holder meg til den gode, gamle OB`en..
Yo&La+spire Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2009 Eg og var veldig skeptisk lenge....mest fordi den var så stor! Synes det såg skikkelig vanskelig ut...men det var det ikke. Dessuten er det mye mer hygienisk og bedre for underlivet. Eg bruker den om natta og. Du kan ha den "oppi der" i 12 timer i strekk (den skal vaskes minst hver 12 time liksom), men noen blør kansje mer og må tømme den litt oftere.... Eg kjøpte min på bleieboden.no, men vet de selger på andre nettbutikker også, andre merker (f eks har krusedull.net en som heter mooncup, men tror de er veldig like....)
Bægge dætern Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 en bomullsdott som lagrer blodet i sjeden er liksom værre enn at det ligger i en kopp??? nei, takke meg til bind som skiftes ofte..................
Silja FullFres McQueen Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 Neeei, det er ikke verre... Hehehe... Og det lagrer jo blodet like mye som en slik menskopp gjør da, forskjellen er bare at når du tar ut tampongen, så er det gjort. Man slipper å tømme en kopp, vaske den og alt det der.. Nemlig.
Yo&La+spire Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 3. februar 2009 ja, fordi den suger til seg alt som er av fukt, og kan skape ubalanse. Mange kan ikke bruke tamponger pga dette....(eg f eks, får vondt etter en time) + at de lekker mer og man må skifte oftere på grunn av fare for TSS (er det ikke det det heter det syndromet?) en for mange funker det helt greit altså Tenkte bare eg skulle anbefale denne til de som er interessert og som ikke kan/vil bruke bind og tamponger.
Bægge dætern Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 hehe, "bedre" selvfølgelig, BEDRE......... ; )
Mrs. Bouquet Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 Jeg kjøpte meg en divacup, den var stor og vond. Er denne bedre tro?
Noensomvetmontro Skrevet 3. februar 2009 #13 Skrevet 3. februar 2009 Jeg syntes dette høstes sinnsykt spennende ut!!! Den må vel være bra hvis man sliter med soppinfeksjon? Kan man bade i svømmehall med den? Og kan man ha sex med den inne? Mener jeg har hørt det...
Yo&La+spire Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 3. februar 2009 Hmm...vet ikke.....eg trodde som sagt eg skule få problemer siden eg klarer max en time med normal OB (og lunetten er jo større enn det...hehe) men det gikk overaskende bra. De eg vet om bruker enten mooncup eler lunette (som eg tror er så og si helt like) og ingen av dem er misfornøyd....Kansje du har for stor str? (finnes vel som regel 2 str...) Kansje den ikke var satt riktig på plass? (eg ble fortalt at dette måtte man øve litt på, men eg fikk det til på første forsøk...)
Yo&La+spire Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 3. februar 2009 Man kan bade og trene med den ja, men ikke ha sex....den stenger jo hele åpningen.... Supert visst man sliter med sopp!
Bolla Pinnsvin Skrevet 3. februar 2009 #16 Skrevet 3. februar 2009 Må jo være veldig kjekt!Men syns det høres utrolig vanskelig ut jeg...? Hvordan i alle dager får man den på plass?Og ut igjen!? Tror jeg hadde vært kjemperedd for at den skulle "velte" jeg! Fortell!
Noensomvetmontro Skrevet 3. februar 2009 #17 Skrevet 3. februar 2009 Så den sitter helt nede? Jeg så for meg at den satt helt inne liksom. Nå skal jeg jammen gå inn på linken din og kikke. Jeg får sopp omtrent hver bidige gang jeg har mensen uansett om jeg bruker tamponger eller bind.
Enda en:) Skrevet 3. februar 2009 #18 Skrevet 3. februar 2009 Ja, søler man ikke når man tar den ut igjen?
meg & to små vampyrer Skrevet 3. februar 2009 #19 Skrevet 3. februar 2009 Tips til dere med kraftige blødninger: ekstrabeskyttelse er nødvendig. Hilsen en storbløder som dessverre ikke kan bruke den utenom de tre site dagene av mensen (de resterende 5 blør jeg som en sil).
Evitamor Skrevet 3. februar 2009 #20 Skrevet 3. februar 2009 selges disse på apoteket eller bare på nettet?
Himmel og hav Skrevet 3. februar 2009 #21 Skrevet 3. februar 2009 Jeg bruker mooncup og er kjempeførnøyd! Nå blør jeg enormt mye de første to dagene, så da har jeg på et tynt bind i tillegg, sånn for sikkerhetsskyld, og tømmer nok hver 3 time eller så, men det er langt greiere enn å fly og skifte bind hver time! Og dere som synes at dette er eklere enn ob og bind. Det lukter ikke noe annet enn rent blod, jeg tar ikke på blodet - bare i koppen, og jeg har ikke lenger flekker på laken, undertøy eller soppinfeksjon. Reine kinderegget spør du meg :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 3. februar 2009 #22 Skrevet 3. februar 2009 DEt lukter mye mindre av mooncup enn av tamponger og bind altså. Jeg kan dessverre ikke bruke den de første fem dagene mine. Er ikke så fornøyd med det altså. Føles mye bedre enn tamponger.
Yo&La+spire Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #23 Skrevet 3. februar 2009 Go jentene....den sitter vel omtrent som en tampong, men når man har sex vil den jo stenge.... Eg synes som sagt det hørtes veldig vanskelig ut i begynnelsen....Hvordan får man den på plass liksom?! Og ikke minst ut igjen?! Men den skal jo brettes litt og så føres inn og sklir den liksom på plass selv, hehe:) Det er en sånn "tap" nederst til å ta den ut med, men den kjente eg og synes det ble litt rart, så eg klipte den av. Men får tak nederst og drar den ut. Ikke noe søl, den er som regel ikke helt full når eg tar den ut da....(det synes eg er ekkelt med bind liksom, at det blir så mye blod "overalt", og lekasje....pluss at bind lukter selv om man skifter ofte) Siden eg bare skifter 2 ganger i døgnet (kansje max 4 på en dårlig dag) synes eg det er kjempelett. Den skal jo bare skylles mellom hver gang, så det er ikke noe masse arbeid heller (bindpakken må jo åpnes, det tar like lang tid;)
Bolla Pinnsvin Skrevet 3. februar 2009 #24 Skrevet 3. februar 2009 Skjønner det liksom fortsatt ikke helt jeg..hehe..men det må kanskje prøves for å skjønne? Akkurat som p-ringen.Jeg har jo hørt mye om den,men fatter ikke hvordan folk klarer å få den ut,og inn!hehe..håpløs jeg..
Yo&La+spire Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #25 Skrevet 3. februar 2009 Ja, det er nk litt sånn....dn ser unektelig skummel ut, men eg er iallefall glad eg tok sjansen på å prøve;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå