Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 2. februar 2009 #26 Skrevet 2. februar 2009 Jepp! Fordi tannlegen anbefaler det. I tillegg har jeg selv tatt fluor i barndommen, og det har resultert i nesten ikke hull i en alder av 40 år!!
frøkenfryd:) Skrevet 2. februar 2009 #27 Skrevet 2. februar 2009 har gitt fra 1 årsalder på begge mine, eldste er 8 nå og svigers er tannleger. er vel ganske lurt tenker jeg. en skal tross alt ha de resten av livet.
Tredjemann på vei :D Skrevet 2. februar 2009 #28 Skrevet 2. februar 2009 Så absolutt! Da jeg og mine 2 eldste småsøsken vokste opp ble vi anbefalt å bruke fluortabletter. Da minstebror ble født var det ikke lenger anbefalt, og han er den eneste av oss som har hatt hull! Gutten min har fått fluortablett siden han var 1,5 år ca., og jenta mi skal få det så fort hun får tenner i overkjeven også. Pappaen til kjæresten til mamma vokste opp et sted hvor det var ganske mye fluor i drikkevannet, og han hadde ikke hull i tennene før han ble riktig gammel. Kom i hvert fall ikke her og si at én fluortablett hver dag er skummelt!
lÅktiHaUDe Skrevet 2. februar 2009 #29 Skrevet 2. februar 2009 Er så enig så enig siljemor Amen for den
Den heldige eier av ett barn Skrevet 2. februar 2009 #30 Skrevet 2. februar 2009 Nei, fordi det er farlig. Selvfølgelig sier tannleger at fluor er bra. Fluor er bra, for TENNENE. For resten av kroppen er det gift. Og hvor teit blir det ikke å si at en tabelett daglig ikke skader? Tror du at tabeletten forsvinner ut fra kroppen med en gang ungen din har suttet ferdig på den? Eller tror du at det lagres i kroppen, og etter en mnd så er det plutselig mange fluortabeletter der nede. Fluor er farligere en bly, og nesten like ille som arsenikk, og de aller fleste burde vite hva som skjer om en inntar litt arsenikk daglig. Fluor er rottegift!
Monstermamma Skrevet 2. februar 2009 #31 Skrevet 2. februar 2009 Nei, de gjør ikke det! Minstefrøkena pusser med barnetannkrem med fluor, eldste gjør som oss voksne: skyller med Fluorskylling hver kveld. Leste ikke hele artikkelen det var linket til over her, men det som overbeviste meg om at barna ikke skulle få fluortabletter for en tid tilbake,var dette spørsmålet fra samboeren min: hvorfor skal fluorskylling absolutt ikke svelges, mens fluortabletter kan? Hadde ikke noe godt svar på det, så nå får de fluor når de er gamle nok til å skylle der den gjør godt for seg, i munnen, og deretter spytte det ut av kroppen igjen!!!
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #32 Skrevet 2. februar 2009 Det er er for det første kun 1 % av befolkningen som får fluor i drikkevannet sitt i Norge. For det andre skal det MYE fluor til før det er snakk om forgiftning, hvis man følger anbefalte retningslinjer er det ingen fare for forgiftning med fluor. Vennligst gå inn på helsetilsynet.no og les litt opp på kunnskapen deres om fluor...
Libido- Skrevet 2. februar 2009 #33 Skrevet 2. februar 2009 Enig! Og "litt skader ikke" hva tror dere all kreften kommer av? Hvorfor får 1 av 3 mennesker kreft? Selvfølgelig ikke av fluor alene, men synes folk skal begynne å tenke litt på hvorfor det florerer av kreft og alskens nymotens allergier osv. Litt dritt mat, litt stråling her og der, litt fluor, litt amalgam, litt kjemisk krem, litt radioaktivt kjøtt og fisk. Litt malingsgass, osv osv. Det går faktisk an å unngå noe =) Det er nok kjemiske stoffer rundt oss om vi ikke skal begynne å spise det frivillig.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 2. februar 2009 #34 Skrevet 2. februar 2009 Nei, tannlegen mente ikke det var nødvendig når ungen ikke eter godteri og brus osv. Men nå er største så stor at han får litt sånt innimellom, så burde nok begynne med han. Er skeptisk til å gi små barn sånt de kan sette i halsen jeg da! Liker det ikke. Dessuten har ikke ungene her trengt noen belønning for å pusse tenner - de liker det =)
Tredjemann på vei :D Skrevet 2. februar 2009 #35 Skrevet 2. februar 2009 Hehe, ja der sa du d! Amalgam! Hehe.. Kanskje derfor mange får kreft? P.g.a rotfyllinger av amalgam fordi de ikke har brukt fluor og passet på tennene sine godt nok? Og hva med alle som drar med sine søte små nesten nyfødte nedi et basseng fullt av klor? Heller fluortabletter enn klorgass spør du meg... Men hva andre gjør angår meg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå