Gå til innhold

får barnet ditt / barna dine fluortabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor, hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja,gutten min får det.har fått det siden han var 3 år og var på 3årskontroll.

tannlegen anbefalte oss å starte med det,så vi gjorde det :)

Skrevet

Ja. fordi tannlegen anbefalte det, og tannlegene i familien gjorde det.

Skrevet

nei syntes det er tåpelig. bedre å pusse tenna en ekstra gang.

Skrevet

ja men det hender vi glemmer. dattera vår er 15mnd. Med banansmak:) tennene blir sterkere. forebyggende.

Skrevet

Ja, pga anbefaling fra tannlegen. Også har det vært en fin belønning for å få pusset tennene.

Skrevet

Ja han får en fluorablett etter tannpussen. Fordi jeg har hørt med flere forskjellige tannleger og alle anbefalte meg å gi fluor:)

Skrevet

Ja.

fordi eldste ikke fikk etter anbefalinger fra HS. Resultatet ble borring på første tannlegekontroll. 4 tenner med hull. Hun har heller ikke pene tenner i dag stakkars:( ALLE tannleger jeg kjenner anbefaler tilskudd av fluor.

Skrevet

Nei, fordi det er mer enn nok fluor i tannkrem.

Skrevet

Fluor er veldig bra for tennene men ikke bra for kroppen.

Skrevet

ja alle 4 får, den elste er 14 år. og ingen har hatt hull i tennene.

Og tannlegene anbefaler det.

Skrevet

Ja, de to elste på 2,5 år og 4,5 år får hver kveld etter tannpussen som en belønning. Høytidelig utdeling hver kveld, hehe!!

Pusser også morgen og kveld med ørlite fluortannkrem (barnetypen).

Dette etter anbefaling fra tannpleier. (Hos oss får ikke ungene behandling hos tannlege - kun tannpleier).

Skrevet

Nei!

Forøvrig av samme grunn som "Libido-" oppgir. Det er mer enn nok fluor i vanlig barnetannkrem. For mye fluor er ikke bra for kroppen!

Skrevet

ja, hun får den me minst fluor i (6 mnd til 3år) og d er kveldens store høydepunkt. Startet fordi jeg i perioder ikke får pusset tennene sikkelig nok (føler jeg da) siden hun er så øm i munn pga av tannfrembrudd hele tiden.

Og man skal jo ikke pusse for mye eller ekstra som noen sier, d sliter på emaljen og tennene blir svakere. Så går d jo ann å bruke mindre tannkrem eller en uten fluor hvis man føler d blir for mye.

Håper hun får like tenner som meg, 25 år å ennda ikke et hull :D

Skrevet

Ja absolutt. Tror at hadde det vært så farlig for kroppen så hadde det blitt forbudt. Har ikke troen på det. Så mine barn får anbefalt dose med fluor.

Skrevet

Joda greit nok dette. Det var jo derfor de for få år siden anbefalte å ikke bruke fluor. Antall hun og tannråte gikk dramatisk opp og en fant også ut at de slett ikke var så giftig som man først hadde antatt. Så jeg fortsetter og gi med god samvittighet. Tar også fluor selv :)

Skrevet

D er også svært giftige stoffer i alle barnevaksiner vi har i norge, og norske myndigheter "vet" forlite om skaden av d også og "nekter" å forske mere på d. Men alikevel blir stortsett alle barn vaksinert.... og de fleste får også fluor...

Skrevet

Eldstemann bruker tannkrem og ikke fluor. Yngstemann bruker lnesen ikke tannkrem , men fluor. Bruker det som en positiv avslutning på en forferdelig pusseseanse...

Skrevet

Har du tall på det?

Flere raporter i denne artikkelen sier noe helt annet. Men for all del, man velg selv. De fleste får som regel bare presentert 1 side av saken. Der er problemet.

Skrevet

Kanskje er din side av saken riktig eller kanskje min... Vet ikke hvor gammel den artikkelen din er, men jeg skal jammen spørre min tannlege (onkel) neste gang jeg er hos han. For han kan også være kritisk til ting og tang så... og da skal jeg også spørre etter dokumentasjon... Men jeg velger og tro at det er riktig og gi fluor, så får andre avgjøre selv for sine barn.

Skrevet

Fluor i anbefalt dose på begge små her hjemme, 5 år og 1,5 år. Begge har fått det siden 6 mnd alder. Bruker fluor for å forebygge tannråte og for sterke tenner. Vi bruker også anbefalt mengde fluortannkrem til begge. De små mengdene fluor det er snakk om i disse tablettene har jeg ingen problemer med å gi mine barn. Dessuten er det lite fluor i drikkevannet her vi bor. Og fluor finnes jo i det meste av drikkevannet i Norge.

Skrevet

husk at det er forskjell på fluorforbindelsene, også, noe er giftig, noe er ufarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...