Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 leste et innlegg her om en voksipose som ble lånt bort til en annen fordi de ikke hadde. er dette vanlig?? når jeg tar med ting til gutten i barnehagen, så er det da vel ikke meningen at de andre barna skal låne det! hva om det blir vått eller noe... eller i dette tilfellet barnet tisser i voksiposen!!?? da har da ikke barnet mitt noe. nei, jeg mener alle må ha med til sitt eget barn, og de som ikke har med må mases på! har de ikke klær til barna må de skaffe det. i dette landet finnes det plasser å få hjelp hvis man ikke har penger. føler meg litt streng nå, men vi er ikke de som har best råd. gutten vår har alt han trenger, men ikke mer. så jeg kan ikke holde de andre barna med klær ol.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 tviler på at noen tisser i voksiposen til barnet ditt... i barnehagen til sønnen min er det i hvert fall ikke plass til 30 vogner der sovevognene står, så om alle skulle hatt med sin egen hadde det blitt trangt om plassen... jeg hadde vogna til sønnen min stående der da han sov fast i barnehagen, men det gjør han ikke lengre... om han er trøtt en dag får jeg likevel beskjed om at han har sovet, men jeg har faktisk aldri tenkt over om han låner et annet barns vogn.... mange bagateller man kan henge seg opp i ja...
McRabarbragrøt Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Hva så, hvis de gjør det? En annen gang er det du som har glemt ekstra votter eller noe annet. Må visst lære deg å dele, du, akkurat som ungene i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Jeg kan ikke vite hvordan praksisen rundt dette er i din barnehage, men slik gjør vi/jeg det: Barnehagen har ekstra vogner-dyner som barn som sover av og til-eller ikke har vogn selv bruker. Så nei-et annet barn skal ikke ha lånt ditt barn sitt. Angående klær er det nok slik at mange ikke har nok tøy i barnehagen selv om vi ofte maser på foreldrene-vi kan selvsagt ikke la barna fryse osv-og låner derfor tøy. Men vi ser foreldrene ann-hva vi tror de synest om det-og barnehagen vasker tøyet etterpå. Har snakket med noen foreldre som vi har en god tone/dialog med-og fått klarsignal om at det er helt ok og låne tøy-så da låner vi selvsagt disse klærne fremfor andre. (mvh barnehageansatt)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Jeg lar klart et annet barn få låne om de mangler selv. Gjør meg ingenting. Jeg lærer også mitt barn til å låne bort sine ting. Min sønn har 3 par votter i barnehagen. Et par er på, to i skift. Hvis et barn dessverre mangler votter skal det barnet SELVFØLGELIG få låne et av parene til sønnen min. Herregud.....jeg stoler på at barnehagen ikke låner bort alt skiftetøyet til sønnen min. Blir litt oppgitt over småligheten til enkelte folk...ikke rart det er krig i verden.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Jeg håper da at barnehagen låner bort barnetb mitt sine ting dersom det er behov for det. Liker ikke tanken på at et annet barn skal fryse bare fordi barnehagepersonalet ikke har turt å låne fra oss vi vi hadde ekstra sett av noe...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Jeg har sagt fra at det er bare å låne av mitt barns klær, såfremt de selvfølgelig legger det tilbake. Og det blir gjort. Jeg håper heller ikke et barn må gå uten dress, eller lue eller våte sokker fordi alle foreldre er som HI
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 Leste akkurat i siste BAM om barna på 17-18 mnd som er i det stadet: "Det er min..." - er du der fortsatt, HI?????
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #9 Skrevet 30. januar 2009 Og det er slik ting blir borte i barnehagene. De låner bort ting uten å spørre, disse ungene får det med hjem og der blir det. Lusene florere når det blir delt på poser og luer. Og basillene flyr. Greit at ungene skal lære å dele men det syns jeg kan begrenses til leker ikke private klær og poser.
Willy Wonka Skrevet 30. januar 2009 #10 Skrevet 30. januar 2009 Jeg låner bort og jeg vet at min sønn har også lånt votter fordi jeg glemte å sende med ekstra votter. Så hvis min barnehage kun hadde hatt barn med mødre som deg HI, da ville min sønn gått uten tørre votter den dagen fordi mamman hans glemte å sende med ekstra sett etter helgen (dette var på mandag).
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 Hahaha! Tror du at det er mere basilusker i klær og private eiendeler enn hva det er på lekene-som alle barna tar på og noen også putter i munn? Ja det er desverre noen ganger at ting forsvinner pga det-men det er medregnet. Tror flere ting forsvinner fordi 60% av foreldrene ikke merker et eneste plagg!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #12 Skrevet 31. januar 2009 Hva så om DU hadde glemt votter til ditt barn en kald vinterdag. Syntes du de voksne i bhg skulle tenkt som så at det er bedre at barnet fryser en dag, enn at de lånte av noen som hadde et par ekstra?!? Jeg jobber i barnehage, og noen ganger er foreldrene uheldige og glemmer et par votter, eller noe kan ha ligget bløtt over natten... Det er klart vi ikke ønsker å låne fra andre barn, men vi gjør det om det er nødvendig! Og det håper jeg de gjør i den barnehagen der mine barn også går... Hvis ditt barn og et barn som har glemt pose skal sove samtidig (noe de stort sett gjør) så legger vi selvfølgelig ikke et annet barn i ditt barns pose... Bare sånn at det er sagt!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #13 Skrevet 31. januar 2009 Mine barns skift ble lånt bort... Og vått, noe som i utgangspunktet ikke gjør noe...men da jeg hentet barnet mitt (var mye tidligere en jeg pleier) så hadde mitt barn ingenting igjen (hun hadde ved ett uhell tisset på seg) Da var det hun som satt i pledd alene inne, mens resten var ute.... (Fikk beskjed om at hun hadde for lite tøy liggende..så de ble litt matte da jeg undrende lurte på hvorfor ei anna i barnehagen hadde skifteklærne til jenta mi på seg...som hun selv hadde fortalt... Kjekkt når barna blir så store at de kan snakke, så får man ett helt annet innblikk i hverdagen) Uansett... jeg ble sint...og sa vel noe om at jeg ikke ønsker å låne bort klær... denne gangen var det min jente som ikke fikk være med i leken,,mens barnet som i utgangspunktet manglet skift lekte ute sammen med de andre i lånte fjær...mine sådann!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #15 Skrevet 31. januar 2009 Jeg jobber i barnehage selv, og der er praksisen at vi ALDRI låner bort barnas ting til andre. Man må selv sørge for at barna har med seg det de trenger hver dag. Sånn er det bare. Og er det iskaldt en dag, og noen mangler ulltøy eller votter.. Ja, da ringer vi bare.Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #16 Skrevet 31. januar 2009 Jeg har med egne øyne sett at de har puttet begge ungene i vår pose og det til nå 2 ganger som jeg har sett. Da vi begynte der sa de at vi foreldre måtte selv passe på at ungene hadde det de trengte for hvis ikke var det ungene det gikk ut over eller de ville ringe oss foreldrene. Dette syns jeg var helt greit så at de nå gjør dette liker jeg virkelig ikke. Barnehagen burde heller ha en del bytteklær slik at dette kunne lånes bort om de følte det var behov for det. Og som jeg har sagt før om det var ett engangstilfelle ville jeg ikke brydd meg. Men det at jeg blir irritert nå er at det er flere ting i tilegg til dette med pose men at jeg syns dette er værst siden ungen min kun er 10 mnd og trenger den selv.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #17 Skrevet 31. januar 2009 Jeg er litt enig med deg HI. Barnehagen får finne en annen løsning enn deres voksipose. La barnet sove inne, kjøpe en pose, spørre om noen har en de kan få osv... Når det gjelder votter og et ekstra skift må det være greit å låne bort i et krisetilfelle. Etter noen års drift har også barnehagen gjerne ekstra klær og sko selv, det har de hvertfall fått hos oss. Jeg misliker at de låner vekk ulltøy og andre ting som skal vaskes på spesielle måter, da jeg har opplevd å få tilbake slikt tøy som stinker av skyllemiddel. Da bli det faktisk ødelagt! Hvis barnet går hjem i andre sine klær skal det også gis beskjed slik at de som eier tøyet skal vite hvem som har det. Vi hadde en del klær som forsvant på denne måten. (Delte hjem, folk som ike skjekker hva de har fått med seg hjem osv....)
Hilde_85 Skrevet 31. januar 2009 #18 Skrevet 31. januar 2009 Hmmmm.....jeg syns ikke HI reagerer feil. Det kommer litt ann på hva som blir lånt bort og mener nå jeg. Ser ikke noe problem med å dele strømpebukse, genser, sokker, votter. Men en voksipose....det er noe man ikke tar med seg hjem så ofte for å få vaska den. Og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har så veldig lyst på sikelet(kanskje gulp) til andre barn i vår pose. Jada....jeg vet at dem tygger på de samme lekene.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #19 Skrevet 31. januar 2009 DETTE ER JO HELT FORFERDELIG! Noe så sjokkerende, og fælt, hadde seriøst tatt opp med barnehagen og kjeftet på dem, hadde ALDRI lånt noe til prinsessen min bort.. Æsj noe så ekkelt, vil ikke at hun skal bli smittet med bakterier og GUD-VET-HVA, med tanke på at foreldre kanskje aldri vasker ungene sine osv?? Nei fysj, jeg hadde seriøst klikka, noe så fælt.. MINE ting liksom, ANDRE får ikke låne MINE ting!! =P
serin@ Skrevet 31. januar 2009 #20 Skrevet 31. januar 2009 haha nn 09.41 Hva lærer du egentlig ungene dine da?! Synes det er helt greit om luer, votter eller andre ting blir lånt til andre barn. Aldri hatt voksipose i bhg men ser IKKE problemet til HI!!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #21 Skrevet 31. januar 2009 Sokker, strømpebukser, bomullsgensere, votter og bukser kaan de gjerne låne bort til andre unger. Ullundertøyet, ullfleece, luer, dresser, sko hadde jeg blitt gretten hvis de lånte bort. Det er kostbare plagg (det er ull, dresser og luer for ca 4000 kr i barnehagen) og det er ikke greit at andre unger låner det. Hvis foreldrene ikke har klart å kle å ungene sine må de da være inne. Inne fryser de ikke, og i barnehagen er ungene ute på skift, så ungen ville ikke vært alene inne med en voksen heller.
serin@ Skrevet 31. januar 2009 #22 Skrevet 31. januar 2009 HAHAHA nn 00.49 Hvordan kan du forvente at barnehage personellet kan vurdere om akkuratt det eller det andre plagget er DYRT?? Hvor går grensen din da?? Per plagg? 300 kr? Eller 600?? hehe, folk er forsjellige...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #23 Skrevet 31. januar 2009 Det er vanskelig å lese eller? Ull og ullfleece + luer vil jeg ikke låne bort til andre unger. Da er det jo jævlig enkelt, man ser forskjell på bomull og ull. Og til opplysning, jeg låner da ikke bort en ullfleecedress til 1200 kr. Mitt barn har den ene, og det er mitt barn som skal bruke den. Det samme gjelder ullundertøyet, det vaskes ikke så ofte, og det er direkte ekkelt at forskjellige unger skal svette i det samme undertøyet. Samme med luer og sko. Derfor har jeg heller aldri med mer enn ungen trenger selv (inkludert et skift) da slipper man det problemet. Det er da for himmelens skyld ikke mitt ansvar å kle opp andres unger, og heldigvis er barnehagen intelligent npk til å ha en kasse med klær de kan hive på unger som har forledre som ikke kan kle dem. De må gjerne låne bommullsklær, votter og ting som vaskes ofte av mitt barn.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #25 Skrevet 31. januar 2009 Hvem faen er det da som kjøper ullfleecedress til 1200 kr???? Bare spør???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå