Gjest Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 1. Bærum er mye større enn noen skulle tro. 2. Det er vanvittig mange veier i Bærum. Noen av dem kan man bare finne fra den ene siden. 3. Alle veier påstår de fører til Bekkestua. Ingen fører fra. 4. Hvem pokker vil til Bekkestua i noe fall, og fra alle kanter? 5. Østerås flytter seg stadig. 6. Den bakerste veien er kortest når man kjører vestover. 7. Den andre veien er kortest når man kjører østover, men den går aldri samme trasé to ganger. 8. Alt annet enn Bekkestua og Østerås må man ta på feelingen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 jeg fikk en sterk følelse av at du har lest boken om alle kinaresturangene. har min følelse rett?
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Jeg vil stadig vekk til Bekkestua. Biblioteket, barnelegen og frisøren min er der
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Nei, opplys meg? Så ikke en eneste kinarestaurant der, forøvrig. Men siden alt annet stadig flytter seg kan det hende de bare var et annet sted, som alt annet i Bærum.
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Er det derfor de skilter, da? For at du, og du alene, skal finne veien? Eller er Bekkestua det nye Rom, hvortil alle veier fører? Hva med de som skal finne noe annet i livet enn - Bekkestua?
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Jeg takker for at GPS er oppfunnet og at navigasjonssytemet bringer meg trygt frem. Synd at GPS ikke er tilpasset kvinnelige bilister.
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 GPS er for pyser. Hvis man ikke kan lese kart har man ingenting i bil å gjøre. Og må man ha kartet faktisk TILSTEDE i bilen er man bare såvidt over pysegrensa. Kart leses hjemme og huskes, og det går glimrende over hele fjøla, selv i Bærum. Problemet er imidlertid ikke egt å finne fram til småpunkter, men å krysse Bærumudatrianglet til (østover) og fra (vestover) siviliserte strøk der ingen veier flytter seg.
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #8 Skrevet 31. januar 2009 Selvsagt er det kun for at jeg skal finne frem. Jeg bodde noen år i Østfold, og det er alltid et skilt til Slitu. Og Slitu er virkelig vesentlig mer ubetydelig enn Bekkestua, i innhold hvertfall
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #9 Skrevet 31. januar 2009 Jo, det skal jeg være med på. Hva bestakk du kommunen med for å få dem til å skilte for deg fra alle kanter?
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 31. januar 2009 #11 Skrevet 31. januar 2009 ha ha, må le litt bor på ved bekkestua selv;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. januar 2009 #12 Skrevet 31. januar 2009 det var bare noe med måten du oppramset veier og veiskilt som minnet veldig om forfatterens måte og skrive/snakke på. en artig liten bok foresten. ihvertfall første del av den :-)
Tokatter_USA Skrevet 1. februar 2009 #13 Skrevet 1. februar 2009 Jeg gikk på Bekkestua videregående skole ett år. Den eksisterte vel bare det ene året. Men nå finner jeg ikke Bekkestua igjen. Alle veier har forandret seg siden jeg dro fra Norge.
St. Hans Skrevet 1. februar 2009 #14 Skrevet 1. februar 2009 Jepp :-) Bærum mangler hovedveier, og planleggingen fra spredt bebygd til tettbebygd område kan umulig ha vært tenkt på. Kan du beskrive noe annet ved Bærum, så jeg får noe å smile av?? PS: Etter 10 år i Bærum finner jeg fram.
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #15 Skrevet 1. februar 2009 Endelig en som forstår og på briljant vis beskriver essensen av problemet. Bærum LATER SOM en masse forskjellige greier er hovedveier, men får ikke helt bestemt seg for hvor disse burde føre og hvorfor. Ergo lar man alle føre til Bekkestua - eller i alle fall later man som de alle gjør det - siden Bekkestua antakelig er panikkrommet til alle bæringer, hvor de kan hyperventilere simultant. Det er jo rimelig påfallende at den eneste hovedveien som er verd navnet går UTENOM all bebyggelsen. Det er fredelig på Grini, nemlig, og ikke mye mas over toppen til Bærums Verk heller. Men alt mellom denne veien og E18 er som en eneste velpolert tarmslyng.
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #16 Skrevet 2. februar 2009 Hehehe, jeg ser poenget Bærum er nokså kaotisk, men man blir kjent, hvertfall nesten. Det er et byggefelt jeg aldri klarer å finne, selv om jeg vet at det ligger bak en skole jeg finner hver gang. Konklusjonen må bli at jeg ikke har noe i det byggefeltet å gjøre. Ellers er jeg litt imponert over hvor mange knøttsmå rundkjøringer man kan plassere i en enkelt kommune.
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #17 Skrevet 2. februar 2009 Ja, man kunne egt fristes til å tro at de(re) har hatt en samferdselsminister i en stortingsperiode eller to... en med tenning på rundkjøringer i stedet for vestlandstunneller og stamveier. Det er jo rundkjørt utrolig mange steder i Bærum hvor rundkjøringa egentlig bare handler om at en liten vei dulter innom en litt større - gjerne fra smått underdanig vinkel - og det eneste man oppnår ved å kjøre rundt er en småsyk sving helt uten mål og mening.
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #18 Skrevet 3. februar 2009 Angående den GPS-kommentaren og pyser. Jeg finner i alle fall det punktet jeg skal til. Du beviser nok en gang at enkelte ikke burde sitte bak et ratt, du beviser at nymoderne duppeditter ikke er skapt for alle. hehe. jeg ser for meg en viss lut med et digert NAF-kart fra 1982 klina ut over frontruta i desperat gisping over å finne riktig sted.
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #19 Skrevet 4. februar 2009 Les igjen. Jeg har aldri kart i bilen, men jeg finner også punktet jeg skal til, uansett. Og det kommer av at jeg kan kart og har hukommelse som en elefant - jeg sjekker kart på nett hjemme og kjører på hukommelse, og finner alltid fram. Det er overhodet ikke der problemet ligger - problemet er ikke punkt men linjer mellom punkter som begge ligger utafor rundkjøringsmønsteret i hver sin ende.
HTC Skrevet 4. februar 2009 #20 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har ingenting å gjøre på Bekkestua, men har til stadighet havnet i Bekkestua. Fredlig kjører jeg fra Grini og skal i retning Asker, men Bekkestua "here I come" Sukk, er det mulig? Greit jeg ikke eier stedsans og egentlig alltid kjører feil, men Bekkestua finner jeg alltid. Det jeg må jobbe med nå er å finne en grunn til å havne i Bekkestua. Har ingenting der å gjøre, men kjører tydligvis alltid innom. Alle veier fører til Bekkestua = sant Vurderer å flytte dit, da finner jeg iallefall veien hjem, om ikke annet ;-)
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #21 Skrevet 4. februar 2009 MRs Smith, men dersom du faktisk SKAL til Bekkestua tilsier Murpys lov at du mest sannsynlig er halvveis til Asker innen du oppdager at du har kjørt feil;)
dårlig ånde Skrevet 5. februar 2009 #22 Skrevet 5. februar 2009 Hæ? dere er helt klart ikke fra Bærum. Bekkestua er østre bærums hovedstad, ikke sant, med mcdonalds og bussknuta og seven og alt annet som er viktig når man bor i forsteder. for kidsa, merk. bibliotek du lissom. nesten ingen bor på bekkestua - det er bare et sted alle drar. men at lysaker skole ligger på stabekk, vegg i vegg med stabekk vgs mens stabekk skole ligger på bekkestua, har jeg brukt mye tid på å lure på. lite å ta seg til i bærum gitt.
Gjest sug lut Skrevet 30. desember 2009 #23 Skrevet 30. desember 2009 Men se, i dag hadde de faktisk fjerna Bekkestua fullstendig, men latt skiltene stå. Det var egentlig veldig sympatisk - litt kindereggfølelse, BÅDE spenningen ved å følge skilt som pekte i noenlunde riktig retning selv om de også pekte til Bekkestua, OG gleden ved å heldigvis aldri komme dit. Hvem sa at det ikke går fremover i verden.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 30. desember 2009 #24 Skrevet 30. desember 2009 hmm, jeg har bare vært i Bærum en gang, da var jeg i fødsel og skulle slettes ikke til Bærum men til ahus. Vi var også innom Vestby, som heller ikke er ahus. Jeg har aldri før sett en mann svette så mye over å ikke vite veien.
Gjest sug lut Skrevet 30. desember 2009 #25 Skrevet 30. desember 2009 Det bare bekrefter Bærums iboende fanskap. Ikke engang ufødte barn blir spart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå