Gå til innhold

Nav fra en ansatt sitt perspektiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er din jobb.

Jeg er kundebehandler, min jobb å ta telefonene, min jobb å ta imot de som er misfornøyde.

Kunne aldri klaget på kundene, det e jobben min å ta imot. som det e din å ta imot. En eldre person som skal ha trygd kan ikke alltid "bare sjekke" kontoen. Og uansett- slutt å syte!

Mitt barn ble alvorlig syk i høst. Jeg og mannen måtte være borte fra jobb, være på sykehuset ofte begge , og hjemme med henne. skulle da ha foreldre penger. Det tok 3 mnd!!!!

Og når NAV bare roter med papirer og ikke gjør ting skikkelig får dere ta imot irriterte tlf. Og vet du- traff en som hadde litt serviceholdning og tok noen telefoner og odnet dette på en time. Flott mann! Så ikke kom å si at dere ikke kan gjøre noe.

Er du så misfornøyd så skaff deg en annen jobb. Det er din jobb å utøve en tjeneste for oss- ikke motsatt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du; offentlige ansatte har INFORMASJONSPLIKT etter loven. Så sånn er det med den saken. ikke alle har tilgang til nett, selv ikke i dag.

Og slike bortforklaringer og unskyldninger har du som offentlig ansatt ikke lov å komme med. Det er aldri brukerenes feil at dere ikke klarer jobben deres. Dette er fakta, og ikke bare svada.

Og det du mener er meningsløse spørsmål, er ikke det for brukerene!

Det er deres oppgave, som fremste ledd, å ta ting videre opp i systemet, dersom det er tungrodd. Ikke brukerenes oppgave!

TA ANSVAR, NAV-ANSATTE!!!!

Skrevet

NAV = Nesten Alltid Vanskelig

jeg ringer hver eneste mnd rundt den 20 for å sjekke om alt er i orden med mine sykepenger! jeg gir meg en god f*** i om det står på nettet at sykepenger blir utbetalt den 25. det er ingen plass på nettet jeg kan finne ut om MINE sykepenger er kjørt eller ikke. har nå gått sykemeldt siden april, det vil si 10 utbetalinger av sykepenger. di to første månedene måtte jeg krangle med nav om inntektsgrunnlaget og hva jeg skulle ha i sykepenger, fordi nav mente at jeg ikke hadde rett til sykepenger på vanlig grunnlag å skulle derfor sette meg ned fra en årslønn på over 400.000 til 80.000!! så hadde jeg plutselig rett på sykepenger alikavell men kun for den ene av mine to jobber, jeg vant til slutt men det tok som sagt to mnd der regninger hopet seg opp, der jeg fikk utbetalt ganske så nøyaktig akkurat nokk til å betale husleia men ingenting mer! så gikk utbetalinga av sykepengene smertefritt i mnd nummer 3 og 4.. så kom den 25 i mnd nummer 5... men ingen penger på min konto... hvorfor? jo fordi jeg og nav ikke hadde hatt en samtale om hvorfor jeg ikke kunne jobbe litt engang osv... hadde jeg fått inkallelse til noen samtale? neeei.. "det blir automatisk stopp i utbetalingen hvis samtalen ikke har funnet sted" åååja... kor på nav.no e det meninga æ skal finne den informasjon? av di her 10 mnd e det 5 utbetalinge som har gått helt smertefritt, di andre fem har jeg selv måtte ringe for å finne ut at det var et problem...

så mitt lokale nav kontor må nokk bare finne seg i mine "dumme" spørsmål en god stund til...

Skrevet

Nei, vet du hva! De latterlige "kalkulatorene" dere har på nav.no er noe forbannet dritt og lureri!

Jeg brukte en slik for å finne ut om det lønte seg for meg å ta ut engangsstønad ved fødsel eller foreldrepenger, og det ble omtrent 50-50. Først etterpå, via noen som IKKE jobber i nav, fikk jeg vite at om jeg hadde søkt om foreldrepenger hadde jeg fått omtrent 70 000 kr, altså det jeg omtrent tjente på deltidsjobben jeg hadde mens jeg studerte før jeg fikk barn.

Så, forstår SVÆRT godt om mange ringer istedet for å bruke de forbannede lureri/svindelkalkulatorene deres. SKulle ringt selv, men tenkte at neida, er ikke noen vits i å bry de med det når de har en slik kalkulator på siden!

Skam dere.

Skrevet

Det kan ikke koste veldig mye å ansette en telefon dame eller mann som kan svare på generelle spørsmål. Det er ikke godt nok å henvise til en nettside. Mange eldere har problemer med å bruke nettet godt og personlig kontakt er service. Det er kun offentlige kontorer eller steder med monopol som fremdeles har kølapp system. Resten på faktisk tenke på å beholde kundene sine. Det er ikke kundene sine feil at sentraliseringen går utover dem. Jeg har i flere å gitt hjelp til folk som trenger å få sendt søknader til dere og jeg er nedslått over saksbehandlingen i mange tilfeller. Om det er deres eller politikernes feil vet ikke jeg. Personlig er jeg ikke glad i sentralisering. Men jeg må få lov å klage når det går både 4 og 5 måneder uten at klienten min har fått pengene sine. Dere LAGER da sosialklienter.

Skrevet

Å kjære deg, jeg mente for all del at det ikke var noe stress for deg.

Poenget mitt var at selv etter du hadde gått igjenom så mye tull med nav, så viste det seg at de faktisk hadde kløna enda mer.

=)

Nei man skal ikke late som, å en feil der, kan være utorlig vanskelig for oss som venter på pengene. Vi er jo rimelig avhening av penger, å hvis man pluttselig ikke får penger på 2 mnd, fordi man har fått feil info fra nav, da har man rett til å bli forbannet altså.

Man skal ikke måtte ringe å dobbelt skjekke at den man snakket med, viste hva man snakket om.

Skrevet

Jeg trur fortsatt at det er mye inkompetanse som gjelder i nav, det er noen få ansatte som virkelig gjør jobben sin. Åsså er det de graut-huene som så og si ikke veit en dritt, og de behandler deg som dritt.

De få gangene jeg er på nav ønsker jeg råd, veiledning og hjelp, ikke sure ansatte, villedning og avisning. Syns det er litt trist at du nesten må kunne systemet selv og satse på at du kansje skal finne et menneske som faktisk vet hva det prater om.

Men det finnes de få ansatte som virkelig kan jobben sin, men det er så forbanna synd at det er så få av dem. Jeg pleier alltid å ta i mot kortet dems, slik at jeg veit at jeg får hjelp når jeg trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...