Gå til innhold

Staveleif????Hormoner.....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle tro at en som klager på stavefeil kan reglene for bruk av 'og' og 'å'. "Er inne å leser.."? Seriøst?

Bortsett fra det er jeg helt enig med deg. Jeg er helt sjokkert over nivået på norsken til folk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysj, Lulu81! Så opptatt som du er av korrekt språkbruk, så burde vel du strengt tatt vite at infinitivsmerket å skal brukes foran verb i infinitiv og ikke foran verb i presens! ;) Altså: "Er inne og leser på (...)" Det skal også være spørsmålstegn etter spørsmål, men det har du sikkert lært på skolen...? ;) Altså: "(...) men er det så mange som ikke kan skrive ordentlig norsk?" Alternativet er å endre oppbyggingen på setningen sånn at det for eksempel blir en påstand i stedet for et spørsmål: "Det er så mange som ikke kan skrive ordentlig norsk."

Skrevet

Det er helt forferdelig å se hvor mange som ikke klarer å skrive ordentlig norsk. En ting er små slurvefeil, en annen ting er å sette punktum (og da aldri nøye seg med bare ett) i hytt og pine, ikke vite forskjell på og og å og skrivefeil i annenhvert ord. Hva gjør dere når 9-åringen kommer hjem fra skolen og trenger hjelp med ordrettingen? Må være litt kjipt å se at barnet skriver bedre norsk enn deg... Er fullstendig enig med Fødeklar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...