Hurra133 Skrevet 8. februar 2009 #26 Skrevet 8. februar 2009 Skulle tro at en som klager på stavefeil kan reglene for bruk av 'og' og 'å'. "Er inne å leser.."? Seriøst? Bortsett fra det er jeg helt enig med deg. Jeg er helt sjokkert over nivået på norsken til folk.
1+1=3 :) Skrevet 10. februar 2009 #27 Skrevet 10. februar 2009 Fysj, Lulu81! Så opptatt som du er av korrekt språkbruk, så burde vel du strengt tatt vite at infinitivsmerket å skal brukes foran verb i infinitiv og ikke foran verb i presens! Altså: "Er inne og leser på (...)" Det skal også være spørsmålstegn etter spørsmål, men det har du sikkert lært på skolen...? Altså: "(...) men er det så mange som ikke kan skrive ordentlig norsk?" Alternativet er å endre oppbyggingen på setningen sånn at det for eksempel blir en påstand i stedet for et spørsmål: "Det er så mange som ikke kan skrive ordentlig norsk."
Figa Skrevet 11. februar 2009 #28 Skrevet 11. februar 2009 Det er helt forferdelig å se hvor mange som ikke klarer å skrive ordentlig norsk. En ting er små slurvefeil, en annen ting er å sette punktum (og da aldri nøye seg med bare ett) i hytt og pine, ikke vite forskjell på og og å og skrivefeil i annenhvert ord. Hva gjør dere når 9-åringen kommer hjem fra skolen og trenger hjelp med ordrettingen? Må være litt kjipt å se at barnet skriver bedre norsk enn deg... Er fullstendig enig med Fødeklar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå