Gå til innhold

Hvilken shampoo bruker dere på barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utroooolig kresen på hva jeg vasker mine barn med, men denne skal jeg faktisk prøve ;) takk for tipset :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var Redken sin shampo som havnet på Europris, og dette kan skje fra tid til annen pga selgere som ser sitt snitt til lett tjente penger. Men de får raskt fyken, for det blir oppdaget til slutt. MEN det betyr ikke at butikk shampo er like god som frisør shampo.. men den diskusjonen skal jeg ikke ta her..

Skrevet

hehe....

butikkens shampoo er vel så bra som frisørens...for oss gjennomsnittsmenneskene ihvertfall...

selvfølgelig om man har spesielle behov så bør man gå til spesielle steder,men for folk flest så holder det med sunsilk eller liknende... ;)

Skrevet

Bruker samme som jeg bruker, Matrix Biolage fra frisøren.

Skrevet

Butikkshampoene er fulle av silikon som legger seg utenpå håret, de trekker ikke inn og bygger ikke opp håret innenfra. Kan ikke sammenlignes med frisørshampo. Natusan blandt annet er noe av det verste man kan vaske små barn med, skjønner ikke at dere tør. Selv bruker jeg frisørshampo, men ikke til mine små. Grunnen er at de er så fulle av kunstig parfyme og parabener og annet som jeg vil spare de små kroppene for ett par år til. Velger annet så langt det lar seg gjøre, kanskje det ikke har noe å si og at "forskingen" bare er "propaganda" men når man ser jenter på 7 år med pupper osv ser jeg etter andre alternativer.

Derfor etter mye leting etter en god barneshampo har jeg funnet The little sprout, som gjør underverker for håret til jentene mine og ikke inneholder noe miljøorgansisasjoner kategoriserer som dritt.

Eldste har fint hår, men passe tykt og med andre shampoer har det stått til alle kanter og vært super statisk spesielt nå om vinteren. Etter første vask med denne lå håret der det skulle, hehe.

Skrevet

Som jeg skulle skrevet det selv den lille prinsesse.. Skulle klippe en gutt en gang med maskin, håret skled unna bare så jeg trodde den var ødlagt. Sjefen min prøvde den på noen andre men den virket helt fint.. Vi skjønte ingenting før det slo oss at det var shampoen. Vi fikk da vite hvilken han brukte. Etter å ha renset håret hans flere ganger fikk jeg tatt det med maskin sånn noen lunde resten måtte jeg bruke saks på. Dette var fordi håret var proppfullt av silikon. Denne silikonen tetter også igjen porene i hodebunnen slik at den ikke får puste, dette resulterer i tørr hud, flass, sår osv. Så det har ingenting med at jeg er hevet over noen andre at jeg bruker frisør shampo. En annen ting er at butikk shampo også inneholder mer såpe enn frisør shampo (derfor de ofte skummer myyye mer)..

Skrevet

Hvordan har alle vi som ble vasket med natusan mens vi var små overlevet da?? rart det der..

Skrevet

klipper håret til guttene våre med maskin hele tiden uten problem... :-)

ikke har vi problem med verken tørr hus, flass eller sår heller...

merkelig...

men det kan kanskje forklare hornene som holder på å vokse ut???

Skrevet

Er jo ikke alle som er like ømfintelige som andre.. Noen har astma, andre ikke, noen har allergi, andre ikke, noen har tørr hud, andre ikke osv..

Natusan har jeg ikke hørt mye positivt om.. I hvertfall ikke til små barn.

Skrevet

Jeg har atopisk eksem og ekstremt tørr hud og har ingen problemer med natusan..

Skrevet

Ei jeg kjenner brukte natusan bedtime bath (er det ikke det den heter? den lilla..) på sin gutt som har hatt litt atopisk eksem, og han fikk røde blemmer i kinna sine og utslett på hele kroppen. Har selv en gutt med atopisk eksem, og jeg tør i hvertfall ikke prøve meg på den der.

Folk er forskjellig og tåler forskjellige ting. Økologisk shampo høres ikke gæli ut å prøve i hvertfall :)

Skrevet

Jeg skjønner at noen foretrekker å være uvitene over hva ting inneholder og at forbruksvarer som koster over 49.50 utelukkes fra husholdningen. Men det finnes faktisk en forskjell på dyrere produkter og billige. Klart noen er mer "hardhudet" enn andre, men hvorfor ta den risken å finne ut av det? Jeg setter ikke ut huden til mine barn for utprøving. Og ja, kanskje vi som vokste opp med natusan og andre dritt produkter overlevde, men hvor mange plager er det ikke mange har? Eksem meg her og eksem meg der, sopp, hormonforstyrrelses, vanskeligheter med å få barn, flass, osv osv...

Klart alle vil det beste for barna sine, og man vurderer selv hva som er best. Men noen ganger så er det beste så innlysende at det bare er dumt å lukke igjen øynene. Hvorfor velge natusan når det finne bedre alternativer i alle prisklasser?

Skrevet

Jeg bruker faktisk frisørshampoo til gutten min på 2. Det er egentlig pappaen sin shampoo, en mot flass eller sensitiv hodebunn hehe.

Bare brukte den en gang jeg var tom for barneshampoo og håret hans ble så fint. Har brukt den siden.

Skrevet

OMG!!! Du er nå bare gal da...

Såpe har da ikke skylden for all verdens sykdommer da...

Hysteria, hysteria!!

Skrevet

I det siste har jeg brukt av min egen Kerastase-sjampo, fordi babyshampoen jeg hadde kjøpt var helt forferdelig. Men den Little sprout høres bra ut, tror jeg skal kjøpe den Curl Calmer'n også! :)

(Har måttet bite i det sure eple selv, og innse at frisørsjampo faktisk ER bedre enn den man får på rema.. Var "motstander" av å kaste bort penger på rådyr sjampo, siden butikksjampo funka helt fint! Vel... :P )

Skrevet

Les litt om parabener du...... de er ikke dødelige så det handler ikke om liv og død. MEN hormonforstyrrende stoffer bader jeg ikke ungene mine med:)

Skrevet

Meget mulig det er det, MEN jeg lurer fortsatt på hvorfor verken jeg eller min bror har noen hormonforstyrrleser ettersom vi er bedet i natusan fra vi ble født?

Hva slags hormonforstyrrelser er det snakk om?

Skrevet

Det er vel ikke akkurat det som blir sagt heller neffi.. Men forstår at her har man enten eller meninger så.. jeg har sagt hva jeg har erfart FLERE ganger som frisør. Så får dere gjøre deres erfaringer, jeg har faktisk ingenting med hva dere gjør med deres barn det får være opp til dere. Men kan jo være hyggelig og dele mine erfaringer om hva jeg har sett og erfart. Og ja jeg har hatt barn som har vært så såre i hodebunn at jeg ikke fikk kamme de, etter de skiftet shampo ble de bra.. MEN heldigvis går det bra med de fleste.. jeg tar bare ikke den sjansen med mine barn.

PS Ikke bruk flass shampo uten dere har flass, da kan nemlig flass utvikles siden flass er en sopp..

Skrevet

MEN neffi det kan jo være at du ble bedre av eksem og tørr hud om du byttet shampo og såpe.. jeg tror faktisk jeg IKKE hadde brukt frisørshampo hadde jeg vært deg men en aloe vera shampo og såpe.. men det kan ta sin tid før resultatet kommer..

En skal også være klar over at folk kan også reagere på frisørshampo, spesielt økologiske (har jobbet med naturprod. innen frisør) men det er heldigvis svært svært få..

Skrevet

Bruk hvertfall ikke flassshampo på småbarn! Vet BIO+ hadde aldersgrense på en sånn shampo. Sensitiv blir noe annet.

Skrevet

Jeg har hvertfall fått helseplager av for mye kontakt med såpe og andre ulumskheter! Og mange med meg!

Skrevet

En frisørshamo er ikke nødvendigvis helsemessig bedre, men vil på mange(ikke alle) være et bedre alternativ enn det du finner hos dagligvare. Som ofte er helt greit. Til barn vil jeg likevel bruke milde produkter uten for mye såpe og parabener. Siden det er delte meninger lar jeg ikke barna være forsøkskaniner.

Det blir flere og flere med allergi og eksemplager. Mange strever med å få arn osv... Hvordan vet vi om de produktene vi ble utsatt for har spilt en rolle her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...