Gå til innhold

Hva er dyreste smykke du eier?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ikke rart å vite hva smykker koster vel? Jeg har forsikret mine dyreste ting og da blir de takstert først. Det dyreste jeg har tror jeg er diamantøredobbene mine til 30 000 og en enstens diamantring til 25000 samt en klokken med masse diamanter som kostet 20 000. bruker dette hver dag. er ikke dillete, men helt enkle, tidløse ting. Glad for at de er forsikret ellers hadde jeg ikke turt å bruke det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke beholdt det i så fall. Hadde ikke likt å eie noe så dyrt som jeg uansett omtrent aldri ville brukt og kun vært redd for når jeg evt brukte det. Heldigvis kjenner familien meg godt nok til å vite dette ;-)

Skrevet

Det må vel være diamantringen jeg arvet av min mor. Vet ikke prisen, men det er seks diamanter på den også er den i hvitt og gult gull, så jeg antar at den ringen ikke var så veldig billig.

Har også bunadsølv som er rundt 40 år gammelt (har en veldig gammel bunad), og jeg antar det er verdt en del den dag idag.

 

Ellers har jeg ett smykkesett fra Bjørklund som jeg antar koster rundt 400 kr. Det var ikke dyrt, men betyr allikevel så mye mer for meg enn de andre smykkene som er nevdt over- kun fordi det settet var fra bestekompisen min som jeg dessverre ikke har så mye kontakt med den dag i dag.

For meg er det ikke prisen på smykket som betyr noe, men hvem jeg har fått det fra.

Skrevet

Hadde mannen min brukt 20 000 på et smykke til meg hadde jeg blitt så forbanna.Helt enig med Alva og vesle Oisann.Aldri forstått hva en skal med dyre smykker osv. Hadde ikke tort gått med det likevel,så surt mister en det da.

Skrevet

Bunadssølvet mitt regner jeg med. Den stilen jeg har passer ikke til dyrt blingblingutstyr, skal jeg pynte meg går jeg helst uten noe eller med små enkle detaljer som ikke trenger være så dyrt. Synes det er litt harry å bruke dyre smykker til hverdags om man ikke bor på et slott.

Skrevet

Er det harry å bruke helt enkle diamanter i ørene hver dag??? Jeg bor ikke på slott men har en jobb i staten. Er jeg harry da ja? Nytt for meg;) Ja, de er dyre, men jeg tar dem aldri av meg:) Jeg har kjøpt dem selv til minne om noe, og de betyr svært mye for meg.

Skrevet

jeg har en klokke fra jacob & co, verd 120 000 kr. ikke at jeg kjøpte den, fikk den i gave.

Skrevet

Jeg er heller ikke veldig på bling blingen :P Det dyreste jeg har av smykker må være forlovelsesringen og gifteringen min, men det er ikke store summer vi snakker om her.. Også bunadsølvet mitt.

 

Mannen min trodde en stund at det var smykker som var tingen til hver merkedag..Men jeg minte han på at jeg kunne ikke bruke det hele tiden, og at han kanskje skulle roe ned med smykker og heller kjøpe noe annet, eller lage noe koslig. Etter å ha sakt det fikk jeg en mummimammakopp til neste anledning, av han og barna, fordi jeg er så snill mamma og er flink til å lage mat. Den setter jeg høyere enn smykkene som ligger i smykkeskrinet til daglig, den ser jeg jo hver dag:)

 

Godt vi er forskjellige alle sammen!

Skrevet

Dyreste jeg eier må være et gullkjede til 15 000 eller noe (arvesmykke)

Og et diamantkjede, men det vet jeg ikke hva er verdt.

 

Skrevet

En ring til ca 33,000. Er arvegods. Hadde aldri kjøpt en slik en selv.

 

Og selvsagt bunadsølvet mitt.. det er dyrt, men jeg husker ikke akkurat hva det koster.

 

Har masse smykker. Både mine besteforledre, og foreldre er gullsmeder, så det har blitt noen gaver opp gjennom årene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...