Gå til innhold

Dere som er kristne og tror på Gud....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror på noe åndelig/krefter som står bak mye av det vi ser og oppdager. Men det er ingen krefter med "makt" til å utøve belønning, hevn eller annet ovenfor mennesker som oppfører seg bra/dårlig..Det er krefter i naturen som er her på samme måte som steiner og trær, vi bare ser de ikke....

MEn man kan ikke få hjelp ved å TILBE de, eller bli straffet, hvis man velger å ikke leve riktig.....Det er ingen god og/eller ond kraft,- bare noe som er......Etter døden blir nok NOE igjen etter oss, en sjel eller en energi som i større eller mindre grad i en peridoe KAn beholde deler av menneskets tidligere personlighet...Personlighet, ser jeg på som noe som kommer fra disse "kreftene", men en god/dårlig/ond personlighet kommer ikke fra en dårlig/ond/god sjel,- da denne kan bli påvirket av ANDRE krefter rundt omkring hele veien som er med på å forme den endelige personlighet....

Derfor finner jeg det også ufattelig trist at små, uskyldige barn må få oppleve BARE faenskap i sitt korte liv,-- leve og dø i smerte må være forferdelig....Jeg kan ikke, samme hvoe mye jeg prøver, finne en "trøst" i det som skjer...Hverken at foreldrene blir straffet nok,- eller at disse barne vil oppleve kjærlighet og lykke i et "etterliv"....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hvor lenge vi fortsetter denne debatten, så vil ikke dere som ikke tror klare å endre vårt syn, vi som tror på Gud og at han skal rydde opp.

Og omvendt, vi vil ikke klare å endre deres syn..

Skrevet

Desuten er det vel ganske undelig hvis ingenting smeller og blir til alt. Det går ikke opp i min hjerne uten å legge til en gudommelig kraft.

Skrevet

Jeg er ikke kristen.

Men, dersom gud finnes. Så er det jo ikke han som står bak elendighetene. Er vel heller Lusifer som inspirerer folk til krig ol.

Var jo Adam og Eva som brakte synden inn i verden.

Å mennesker har fri vilje, så derfor kan han jo ikke nekte folk å begå onde gjerninger.

Gud tok en gang afre med syndefloten, å etter den så angret han seg sånn, at han lovet å aldri blande seg slik igjen.

Er i allefall slik jeg har forstått det.

Altså, han kunne jo satt en lavere tærskel på hvor jævelig ting skal bli før han avslutter det hele.

Men i o med at jeg ikke tror på Gud, så er det ikke så rart at han ikke har kommet å stoppet alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...