Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Fra tid til annen så ser jeg det spørres om hvor tidlig man har sex etter fødsel. Forbausende mange svarer at etter 2-3 uker satte de igang igjen, har også sett at noen ventet bare 1 uke. Er dette fordi at dere virkelig er kåte eller fordi gubbene deres maser? Jeg hadde en grei fødsel, få sting men det gikk noen uker og vel så det før jeg orket å tenke på å ha sex igjen.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Hadde lenge vondt i livmorområdet, og var oppe mesteparten av døgnet med en kolikk-light-unge, samt at hun hadde/har søvnproblemer. Tok vel 6-7 måneder her før vi hadde sex, og det skjer ikke hver uke, fr å si det sånn! Blir litt oftere nå, siden vi vil ha en unge til, men mest bare uka rundt EL...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Jeg synes og 1-2 uker virker litt fort. Men kan jo hende de var så overkåte at de ikke orket mer;) Her gikk det 7 uker. Men jeg hadde bare ett lite sting og ikke vondt i det hele tatt etterpå. Måtte bare slutte å blø...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 på sykehuset sa de ikke sex før det har gått 6 uker..tror jeg gjalt alle som hadde sydd å sånnt. s¨akuratt på dagen sex uker etter fødsel stod mannen klar..hehe..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Tror ikke på mye av det som folk skriver her inne om sex-livet sitt jeg. 1-2 gang i uka er nok mer riktig enn 5-6 og gjerne mer! Er en grunn til at de fleste menn klager over for lite....
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 jeg er gravid med fjerdemann.. etter førstefødsel hadde jeg 20 sting og vondt lenge.. da tok det noen mnd.. etter tredjemann slapp jeg unna med 4-5 sting og det gikk forbausende fort over...(tror også det har litt og si hvilken vei man revner) da tok det 4-5 uker eller noe.. blødde ikke så lenge etter den fødselen heller. Og ja det var fordi jeg var lysten. min mann var tålmodig..og maste ikke om sex i det heletatt. (ikke etter noen av barna ble født) men ble ikke lei seg da jeg tok inisjativet.. fryktelig ofte har vi oss ikke.. dvs 1-2 ganger uka..noen uker ikke i det hele tatt, dersom vi er slitne
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 ca 7 uker etter begge fødsler. Men var ikke så at vi hadde sex flere ganger i uke eller hver uke for den sags skyld. Men først en liten krevende og så to tette. Så var det lite energi til noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Hvorfor tror folk automatisk at sex KUN er samleie?? Herregud så dårlig fantasi enkelte har- det går da an å tilfredsstille hverandre på andre måter enn inn-og-ut, har dere ikke fått med dere det? Når noen da sier de har hatt sex 1 uke etter fødsel, så er det da slettes ikke sikkert det er samleie de mener? Har dere bare sex på en eneste måte dere da, eller?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #9 Skrevet 27. januar 2009 Tror ikke folk har spesielt dårlig fantasi her, det er selvfølgelig flere måter man kan ha sex på. Når folk spør "hvor raskt begynte dere å ha sex igjen" så tror jeg de fleste tenker på samleie. Det ser du på svarene. De nevner ofte om de var for trang, for stor, at det sved, at det var sårt, så det er nok samleie de tenker på. Tror det uansett det er lurt å vente med munnsex og fingring til man er ferdig med renselsen, eller er det for fantasiløst?? HI
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #10 Skrevet 27. januar 2009 4-5 uker er jo stor forskjell fordi som satte igang etter 2-3 uker. Da har man begynt å komme seg ganske bra. Var skikkelig støl og nummen lenge etterpå. HI
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #11 Skrevet 27. januar 2009 Jeg tror det gikk 8-9 uker jeg ... Hadde en grusom fødsel, så sex var det siste i verden jeg tenkte på . Det kjipe er at det aldri har blitt det samme igjen etterpå.(snart 8 mnd. siden)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #12 Skrevet 27. januar 2009 jeg har fortsatt ikke sammen gleden av sex som jeg hadde før graviditeten, og babyen er 7 mnd! brukte laaaaang tid på å bli komfortabel med å ha sex (samleie) hadde tatt KS, så jeg følte meg helt på bånn lenge:/
BettyBoob Skrevet 27. januar 2009 #13 Skrevet 27. januar 2009 fatter ikke hvordan de orker...her gikk de 3.5 mnd etter fødsel.
wanda71 Skrevet 27. januar 2009 #14 Skrevet 27. januar 2009 Du kan så si men som nevnt av noen andre lengre opp er noe av det skryt. Ikke for at jeg skjønner at det er noe å skryte av men, men. HI
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #15 Skrevet 27. januar 2009 Jeg gledet meg til renselsen var over og vi kunne ha sex igjen. Syntes det var pyton å gå 14 dager uten sex.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #16 Skrevet 27. januar 2009 Det går da an å gi den stakkars mannen en blowjob iblant da. Jeg ville hvertfall ikke hatt noe imot det, selv om jeg selv måtte vente med å få noe igjen til noen uker senere. Jeg liker å tilfredsstille min mann, og at han er fornøyd, så hva er problemet? En stund etter er det min tur. Man trenger ikke leve helt i sølibat mens man venter.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #17 Skrevet 27. januar 2009 Tror ikke noen har nevnt her at det er problem å gi typen oralsex, det er ikke det vi har "pratet" om.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #18 Skrevet 27. januar 2009 Renselse på kun 14 dager? Du er jammen heldig!!
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #19 Skrevet 27. januar 2009 3 uker er korteste for meg (5 uker og 4,5 uke og 3 uker har det blitt etter mine fødsler). Helt ærlig? Jeg hadde kjempelyst selv! :-) Måtte vente til renselsen var over med alle, og synes siste tiden var lang å vente, var mentalt klar lenge før 3-4-5 uker ;-) Hadde sydd med alle tre, veldig mye med førstemann, men merket aldri noe til dette.
Potetstappe Skrevet 27. januar 2009 #20 Skrevet 27. januar 2009 Her var det 13 dager etter fødsel. Ikke fordi mannen maste, men fordi jeg ville... Vi er alle forskjellige, og godt er det!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #21 Skrevet 27. januar 2009 Keisersnitt, mange får kort renselse etter snitt.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #22 Skrevet 27. januar 2009 HUsker ikke om det gikk en uke eller to, men sannsynligvis var det to, fordi vi hadde da i flere dager før hatt sex uten samleie. Det var fordi vi var kåte begge to.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #23 Skrevet 27. januar 2009 Jeg mistet alt av lyst siste trimester av svangerskapet, og lysten kom svært raskt tilbake etter fødselen. Vi prøvde etter halvannen uke, men det var nok bare mentalt jeg var klar da, for det gikk IKKE! Uka etterpå reiste mannen bort på jobb, og når han kom hjem igjen når sønnen vår var 5 uker var det rett i bingen. Godt var det
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #24 Skrevet 27. januar 2009 Nei, min mann maste ikke, det var det jeg som gjorde. Det var han som brukte tre uker på å bli klar etter fødsel...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #25 Skrevet 27. januar 2009 Det er da akkurat samme gørra som må ut enten man føder den ene eller den andre veien. Jeg har prøvd begge deler og renselsen var like lang. Har aldri hørt at ks skulle gi kortere renselse?!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå